kabelmask

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Chevrolet_Racing
Hemmastadd
Inlägg: 218
Blev medlem: tor jun 11, 2009 10:28
Ort: Sollentuna

Re: kabelmask

Inlägg av Chevrolet_Racing » tis mar 05, 2013 10:29

Jag har också denna ohyra i min käre cheva.
Lyckades nog få bort den värsta masken, en smal (1,5:a) 6 meters rackare som dessutom delade sig på mitten och stack iväg åt två håll... så han vart nästan 9 meter om man räknar med avsticken var för sig.
Sen har jag några exsotiska rackare av diverse färger...
Några förynglingsnästen har man hittat. Och sen tror jag några är av arten kabelparasitmasken då dem snor föda ur original kabelstamen.

När jag hjälpte Roos så rensades en hel del av denna ohyra ut ur hennes cheva men där hade dem bott in sig ordentligt då dem röda hade börjat maskerat sig i all olja och skit som har varit där genom tiden, även dem blåa och gula rackarna hade maskerat sig...
Kör Volvo 740 TIC -86 och Chevrolet K30 Crew Cab Dually -84

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: kabelmask

Inlägg av Roger Patrol » tis feb 07, 2017 22:47

nu smittar jag patrolen med den långa röda :rodnar: :lol:
håller på å koppla in ljus å en kompressor , å den röda fanns hemma , känns faktiskt lite pinsamt
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: kabelmask

Inlägg av K J H » lör apr 01, 2017 20:55

Plötsligt startar inte patrolen....
Klick säger det bara....ur med startmotorn för attkonstatera att den funkar precis som den ska!
Ett gammalt cargardlarm blir snabbt misstänkt, och jodå - efter flera timmars redande i metervis med kabel och massa otäcka strömtjuvar o sockerbitar :aargh: (plockade ur ALLT som hade med larmet att göra) så startar den så fint igen :D
Som tur är gillar jag bil-el.... inte många som brukar hålla med mej :mrgreen:

Bild
#patrol-garaget

Distordera
Hemmastadd
Inlägg: 146
Blev medlem: sön aug 11, 2013 21:43

Re: kabelmask

Inlägg av Distordera » lör apr 01, 2017 22:31

Hahaha!
Jag skulle byta ut mina vakuumslangar i dag och hittade själv ett bo. Det visar sig att självaste svenska försvaret har ordnat med perfekta förhållanden för röd kabelmask.
Det hade spridit sig från längst bak-på-flak till hytten.. och mer därtill.

Allt är sparat och finns i Borlänge för påseende.
Jeep J20 -81

Skriv svar