Hej!

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

pjocke
Veteran
Inlägg: 2156
Blev medlem: sön feb 12, 2006 20:50
Ort: Malmö

Hej!

Inlägg av pjocke » sön feb 12, 2006 21:04

Hej allihop.

Jag tänkte bara passa på att presentera mig lite, eftersom jag troligen kommer bli en ganska frekvent besökare på det här forumet.

Till att börja med måste jag säga att det har saknats ett rejält forumt för offroad, och att jag personligen haft tankar på att starta ett community på samma tema. Men vi får väl se om det behövs, nu när det här forumet finns!

Hur som helst, bara helt kort: 25-årig IT-konsult från Malmö med ett hyfsat nyväckt (Motormässan i Malmö förra året) intresse för offroadbilar. Jag var på min första SORK-träff i går, och fick åka en sväng i en Suzuki, och nu är jag helsåld :)

Mitt mål är att kunna ha en hyfsad bil nästa säsong, och mest hänga runt och prata med folk till dess. Ekonomin är som vanligt en faktor som spelar in, men jag tror att jag borde kunna ha någonting att bygga på till sommaren i alla fall.

Nu blev det mycket skitsnack, men det var ju så forumet hette... nu kan jajg kanske blanda mig i andra trådar också utan att känna mig som en framfusig främling :)

/Joakim

skogsvild
Veteran
Inlägg: 1843
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
Ort: Söderköping

Inlägg av skogsvild » sön feb 12, 2006 21:30

Välkommer in i det träsk man aldrig kommer ur. :lol:
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Re: Hej!

Inlägg av MrHawk » sön feb 12, 2006 21:48

pjocke skrev: Till att börja med måste jag säga att det har saknats ett rejält forumt för offroad, och att jag personligen haft tankar på att starta ett community på samma tema. Men vi får väl se om det behövs, nu när det här forumet finns!
Har haft denna idén i över 2år o tyckte att det va dags att testa om det går att få fart på ett nytt offroadforum.

Har du några bra utvecklingsidéer så får du mer än gjärna komma med förslag :)
Hur som helst, bara helt kort: 25-årig IT-konsult från Malmö med ett hyfsat nyväckt (Motormässan i Malmö förra året) intresse för offroadbilar. Jag var på min första SORK-träff i går, och fick åka en sväng i en Suzuki, och nu är jag helsåld :)
Köpte min första suzuki -98 o har kvar den än, har dessutom 2st numera, så det är lätt att fastna för dom små rackarna
:tumbup:
I aim to misbehave

Perka
Nybörjare
Inlägg: 8
Blev medlem: mån feb 13, 2006 13:28
Ort: Stockholm

Inlägg av Perka » mån feb 13, 2006 14:29

Tjenis!

Intressant med en 4x4 sida som inte är bunden till märke/inriktning och där alla är välkomna. Hoppas att det utvecklar sig till en fin mötesplats med livliga diskussioner!

Fridens/

_o__O___O__o_
! . :lol: . === . 8) . !
[_(. .)_____(@)_]
(O) !!!PER!!! (O)
[====[==]====]
IIIII---(o)----IIIII
IIIII________IIIII

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » sön mar 05, 2006 20:52

_o__O___O__o_
! . :lol: . === . 8) . !
[_(. .)_____(@)_]
(O) !!!PER!!! (O)
[====[==]====]
IIIII---(o)----IIIII
IIIII________IIIII[/quote]

Sjysst bil lite dragig kanske???

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Re: Hej!

Inlägg av Rasmus » sön mar 05, 2006 20:53

pjocke skrev:Mitt mål är att kunna ha en hyfsad bil nästa säsong, och mest hänga runt och prata med folk till dess. Ekonomin är som vanligt en faktor som spelar in, men jag tror att jag borde kunna ha någonting att bygga på till sommaren i alla fall.

Nu blev det mycket skitsnack, men det var ju så forumet hette... nu kan jajg kanske blanda mig i andra trådar också utan att känna mig som en framfusig främling :)

/Joakim
Hur går det då????

pjocke
Veteran
Inlägg: 2156
Blev medlem: sön feb 12, 2006 20:50
Ort: Malmö

Re: Hej!

Inlägg av pjocke » sön mar 05, 2006 21:46

pajero skrev:Hur går det då????
Kanon! Bilen är inköpt, hämtas imorgon och sen är det besiktning på onsdag. Funderar på att dra upp en blogg på min webbsida så jag kan dokumentera lite vad som görs och inte görs...

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Re: Hej!

Inlägg av MrHawk » sön mar 05, 2006 21:51

pjocke skrev: Kanon! Bilen är inköpt, hämtas imorgon och sen är det besiktning på onsdag. Funderar på att dra upp en blogg på min webbsida så jag kan dokumentera lite vad som görs och inte görs...
Glöm inte att lägga upp en tråd i garageforumet heller :wink:
I aim to misbehave

Perka
Nybörjare
Inlägg: 8
Blev medlem: mån feb 13, 2006 13:28
Ort: Stockholm

Inlägg av Perka » mån mar 06, 2006 8:18

pajero skrev: _o__O___O__o_
! . :lol: . === . 8) . !
[_(. .)_____(@)_]
(O) !!!PER!!! (O)
[====[==]====]
IIIII---(o)----IIIII
IIIII________IIIII
Sjysst bil lite dragig kanske???[/quote]

Jo, aningens dragig, speciellt på vintern. Men det e bra med solbrillorna, de skyddar mot fartvinden. :D
Ps, har blivit ganska duktig att dra ner mössan över öronen oxå, vilket dock inte framgår av fotografiet.

falcon
Användare
Inlägg: 41
Blev medlem: lör mar 04, 2006 9:44
Ort: Mala

Inlägg av falcon » mån mar 06, 2006 9:29

Är helt ny medlem på denna sidan men tycker att hela sidan och forumet är klockrent! Trevligt folk med ;)

Bra jobbat! :)
Vem fan är Asfalt?

Skriv svar