Vad vill ni se på 4x4sweden.se ?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Vad vill ni se på 4x4sweden.se ?

Inlägg av MrHawk » sön apr 02, 2006 19:30

Suttit och funderat på hur jag ska utveckla sidan/forumet. Det kommer komma lite mer genom sammarbetet med offroad.se snart, men tänkte passa på att fråga er användare vad ni tycker.

Vill ha synpunker på dels forumets uppdelning/funktioner och dels förstasidan på 4x4sweden.se.

Har en del önskemål om tex en egen del för mitsu-bilarna, så det är redan noterat, men gissar att det kan vara fler som sitte på bra idéer.

Så fram med åsikterna :beer:
I aim to misbehave

lunden
Hemmastadd
Inlägg: 177
Blev medlem: sön feb 12, 2006 23:12
Ort: Haninge Stockholm

Inlägg av lunden » sön apr 02, 2006 19:36

En sida där man kan ladda upp några bilder på sin egen bil och presentera den och sig själv!!

Mvh Lasse Lunden

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » sön apr 02, 2006 19:40

lunden skrev:En sida där man kan ladda upp några bilder på sin egen bil och presentera den och sig själv!!

Mvh Lasse Lunden
vad då menar du som din egen profil fast lite mer avancerad form då eller?

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » sön apr 02, 2006 19:45

Har faktiskt inget att klaga på!!!
Tycker därimot att det kunde tillverkas några klister märken att sätta på våra bilar för att sprida sidan när vi är ute och kör!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » sön apr 02, 2006 20:16

pajero skrev:Har faktiskt inget att klaga på!!!
Tycker därimot att det kunde tillverkas några klister märken att sätta på våra bilar för att sprida sidan när vi är ute och kör!!

vet du vad... det är på framsteg.

själv hoppas jag det också annars får man väl trycka upp dekaler själv (med höökens tillåtelse självklart)

och så måste man ju även ha offroad.se dekaler i samma veva.


fast man måste ju ha något som är värt att sätta dom på, kan ju inte köra med vilket lik som helst kan ju ge motsatt reklam.

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » sön apr 02, 2006 20:19

TMT skrev:
pajero skrev:Har faktiskt inget att klaga på!!!
Tycker därimot att det kunde tillverkas några klister märken att sätta på våra bilar för att sprida sidan när vi är ute och kör!!

fast man måste ju ha något som är värt att sätta dom på, kan ju inte köra med vilket lik som helst kan ju ge motsatt reklam.
En pik eller???
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 02, 2006 20:20

Jag tycker det mesta är bra men har lämnat synpunkter på foumen på annan plats :D

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » sön apr 02, 2006 20:21

Ja jag skulle inte tveka en sekund att sätta på mina bilar om det fanns! Ska köpa lösa bokstäver så att jag kan kladda ner mina bilar med min webbadress också 8)
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 02, 2006 20:23

Malle skrev:Ja jag skulle inte tveka en sekund att sätta på mina bilar om det fanns! Ska köpa lösa bokstäver så att jag kan kladda ner mina bilar med min webbadress också 8)
Men Malle då!! Du är lakerare så du håller inte på med klisterlappar ;)
lacka nu webb adressen istället :D

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » sön apr 02, 2006 20:24

pajero skrev:
TMT skrev:
pajero skrev:Har faktiskt inget att klaga på!!!
Tycker därimot att det kunde tillverkas några klister märken att sätta på våra bilar för att sprida sidan när vi är ute och kör!!

fast man måste ju ha något som är värt att sätta dom på, kan ju inte köra med vilket lik som helst kan ju ge motsatt reklam.
En pik eller???

haha nä inte mot dig snarare tänkte jag mot mig själv. har ju haft en del skrotiga-konstiga bilar imellanåt.

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » sön apr 02, 2006 20:46

Är det tekniskt möjligt att lägga in en tjatt???

Eller finns risken att det inte skrivs något i själva forumet då??
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön apr 02, 2006 20:52

pajero skrev:Är det tekniskt möjligt att lägga in en tjatt???

Eller finns risken att det inte skrivs något i själva forumet då??
Japp det är det, problemet är att dom som är nåt att ha är inte direkt gratis om man säger så... men jag jobbar på det, meningen är att det ska komma en chatt så småning om iaf.

Tror inte att det skulle minska på inläggen så mycket, däremot blir man av med dösnacket och en del OT.




Fortsätt komma med idéer, jag antecknar allt :D
I aim to misbehave

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » sön apr 02, 2006 20:53

pajero skrev:Är det tekniskt möjligt att lägga in en tjatt???

Eller finns risken att det inte skrivs något i själva forumet då??

tror vi snackat om det på ett annat forum men vet inte vad de kom fram till.

känns bättre att använda forumet som det är, håller man sig till lite mer tekniskt så kan man ju ha nytta av det om andra läser, visst skitsnack kan man ju hoppa över direkt fast å andra sidan är det ju där ideer skapas.

jocke sundberg
Rutinerad
Inlägg: 325
Blev medlem: tor feb 16, 2006 18:28
Ort: äspered
Kontakt:

Inlägg av jocke sundberg » sön apr 02, 2006 21:46

en liten ide är ju att man plockar bort grejjor som blivit sålda här på forumet?? då blir det ju lättare att orientera sig

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » sön apr 02, 2006 22:08

Kalender för träffar, när man klickar i kalendern på träffen kommer man in direkt till ett ämne som behandlar den träffen. (Då blir det inte så utspritt och folk startar inte flera trådar)


Många har problem att ladda upp bilder på internet som de vill ha med i sina inlägg. Detta har naturligtvis olika orsaker. Men jag förstår de som har problem att ladda upp bilder på diverse gratissidor, det är inte så lätt. Sen ska man tänka på storlek & storlek också. Ett tips kanske hade varit att ha en adress dit man kan maila bilderna, för det klarar de flesta av. Personen som tar emot mailet med bilden lägger ut den på internet och rättar till storlek på bilden och returnerar en URL. Visst innebär detta lite mänskligt arbete, men jag ställer upp som frivillig.

Kraftfullare funktioner i profilen, på detta vis får alla varsitt lilla krypin där man kan skriva vad man håller på med. Detta kan leda till förslaget nedan.

"Veckans forumit" - Kan bli presenterad på startsidan, forumiten slupas fram men man kanske måste ha fyllt i en del intressanta fält i profilen för att vara kvalificerad.

4x4-gallery. Ett galleri av bilder ifrån diverse träffar. Idag ligger bilder utspridda på diverse olika hemsidor, det vore kul om alla kunde samsas på samma ställe. Denna ide kan också kräva manuellt arbete, eller så kan de som skapar ett forum konto på 4xsweden.se även få ett konto på gallerit. (finns färdiga grejer för det tror jag)


Fan ett par glas rödvin till så kommer jag säkert fram med fler sprudlande idéer.

Skriv svar