Vad vill ni se på 4x4sweden.se ?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » sön apr 02, 2006 22:56

yoggi skrev:Kalender för träffar, när man klickar i kalendern på träffen kommer man in direkt till ett ämne som behandlar den träffen. (Då blir det inte så utspritt och folk startar inte flera trådar)
Finns faktiskt delvis redan... Om du kollar kalendern på Offroad.se, och under april och Vårrusket, så ser du att det finns en länk till strängen om just vårrusket.
yoggi skrev: Många har problem att ladda upp bilder på internet som de vill ha med i sina inlägg. Detta har naturligtvis olika orsaker. Men jag förstår de som har problem att ladda upp bilder på diverse gratissidor, det är inte så lätt. Sen ska man tänka på storlek & storlek också. Ett tips kanske hade varit att ha en adress dit man kan maila bilderna, för det klarar de flesta av. Personen som tar emot mailet med bilden lägger ut den på internet och rättar till storlek på bilden och returnerar en URL. Visst innebär detta lite mänskligt arbete.
Det kan man delvis också göra idag. Iom samgåendet mellan 4x4sweden.se och Offroad.se kan forummedlemmar idag disponera serverutrymme via Offroad.se
yoggi skrev: 4x4-gallery. Ett galleri av bilder ifrån diverse träffar. Idag ligger bilder utspridda på diverse olika hemsidor, det vore kul om alla kunde samsas på samma ställe. Denna ide kan också kräva manuellt arbete, eller så kan de som skapar ett forum konto på 4xsweden.se även få ett konto på gallerit. (finns färdiga grejer för det tror jag)
Kul ide...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Frontera
Guru
Inlägg: 2777
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:46
Ort: Dalby

Inlägg av Frontera » sön apr 02, 2006 23:13

Chatt hadde varit kul.
Men MSN Messenger e gratis.
Där kan man chatta

Djang
Rutinerad
Inlägg: 323
Blev medlem: ons feb 15, 2006 21:44
Ort: Tingsryd

Inlägg av Djang » sön apr 02, 2006 23:16

Frontera skrev:Chatt hadde varit kul.
Men MSN Messenger e gratis.
Där kan man chatta
Japp, mkt bra program.

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » mån apr 03, 2006 8:44

Kalender för träffar, när man klickar i kalendern på träffen kommer man in direkt till ett ämne som behandlar den träffen. (Då blir det inte så utspritt och folk startar inte flera trådar)

Finns faktiskt delvis redan... Om du kollar kalendern på Offroad.se, och under april och Vårrusket, så ser du att det finns en länk till strängen om just vårrusket.
Kanongbra! men det vore bra om det gällde alla träffar samt att kalendern även ligger på 4x4sweden.se (Ja jag vet att ni sköter det på fritiden, och ni gör ett bra jobb redan idag)
Många har problem att ladda upp bilder på internet som de vill ha med i sina inlägg. Detta har naturligtvis olika orsaker. Men jag förstår de som har problem att ladda upp bilder på diverse gratissidor, det är inte så lätt. Sen ska man tänka på storlek & storlek också. Ett tips kanske hade varit att ha en adress dit man kan maila bilderna, för det klarar de flesta av. Personen som tar emot mailet med bilden lägger ut den på internet och rättar till storlek på bilden och returnerar en URL. Visst innebär detta lite mänskligt arbete.

Det kan man delvis också göra idag. Iom samgåendet mellan 4x4sweden.se och Offroad.se kan forummedlemmar idag disponera serverutrymme via Offroad.se

Visst är det bra med mer serverutrymme, men jag tror inte att utrymmet är problemet utan kunskapen om bildhantering i kombination med att få ut bilderna på internet. Serverutrymme har jag lite om det skulle vara problem för er någon gång också. Jag hjälpte exempelvis en person idag att få ut sina bilder, men det är inte alla som ber om hjälp om de inte vet att möjligheten finns.

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » mån apr 03, 2006 17:51

yoggi skrev:
Kalender för träffar, när man klickar i kalendern på träffen kommer man in direkt till ett ämne som behandlar den träffen. (Då blir det inte så utspritt och folk startar inte flera trådar)

Finns faktiskt delvis redan... Om du kollar kalendern på Offroad.se, och under april och Vårrusket, så ser du att det finns en länk till strängen om just vårrusket.
Kanongbra! men det vore bra om det gällde alla träffar samt att kalendern även ligger på 4x4sweden.se
Frågan är då, ska vi starta trådar om träffar (som kanske aldrig kommer upp till diskusion här), eller ska vi vänta till någon startat en tråd och länka då, eller ska vi bara ta "storträffarna", eller?????
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

miamik
Forumräv
Inlägg: 705
Blev medlem: fre mar 03, 2006 17:07
Ort: Vibberbo (Smedjebacken)

Inlägg av miamik » mån apr 03, 2006 19:50

pajero skrev:Tycker därimot att det kunde tillverkas några klister märken att sätta på våra bilar för att sprida sidan när vi är ute och kör!!
Gör dom stora så att dom täcker Ba´Zuki-märkena. :D Orkar inte pilla bort dom och enklast är att klista över dom.
"Team Eppi Peppi"
Gör som jag, något dumt!
:oops:
Mitsubishi Pajero SWB 2.8 TD Aut. -94
Ska bli expeditionstuket på bilen.

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » mån apr 03, 2006 20:47

Frågan är då, ska vi starta trådar om träffar (som kanske aldrig kommer upp till diskusion här), eller ska vi vänta till någon startat en tråd och länka då, eller ska vi bara ta "storträffarna", eller?????
Börja med dom stora direkt tycker jag, länka innan någon skrivit något.

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » mån apr 03, 2006 22:10

yoggi skrev: Fan ett par glas rödvin till så kommer jag säkert fram med fler sprudlande idéer.


va snor du sambons dricka.....


har ölen blivit ljumen eller?

själv värmer jag ölen i micron en stund innan, tar fram den goda aromen bättre då....

Frontera
Guru
Inlägg: 2777
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:46
Ort: Dalby

Inlägg av Frontera » tis apr 04, 2006 17:56

Det hadde varit roligt om ens profil va lite större.
Där man kunde ha en offroade dagbok och lite bilder

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » tis apr 04, 2006 21:04

En fråga till MrHawk.

Är det ok för dig om man målar "4x4sweden.se" på bilen?

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » tis apr 04, 2006 21:17

Annars kan du ju alltid fråga mig om du får måla "mallesoffroad.se" på bilen...hmmm...självklart :mrgreen:
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » tis apr 04, 2006 21:21

Det tänkte jag att du skulle lackera :woot:

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » tis apr 04, 2006 21:22

:lol:
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » tis apr 04, 2006 21:32

För jag fegar naturligtvis inte för sådant ;)

Är lisen redo för att bli co-pilot i Enterprise?

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » tis apr 04, 2006 21:59

Självklart är hon det :!:
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Skriv svar