Huslastbil för stora äventyret?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Thomas i Värsta
Forumräv
Inlägg: 531
Blev medlem: mån feb 27, 2006 9:55
Ort: Väderstad (Mjölby)

Inlägg av Thomas i Värsta » lör apr 15, 2006 23:13

Det är väl typ det sämsta från båda sorter, både en vagn att dra o ändå tältkomfort o ingen el el. värme? Fast onekligen lättdraget efter en suzuki....
Thomas i Värsta

Englund
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: ons feb 22, 2006 15:46
Ort: Söderhamn

Inlägg av Englund » sön apr 16, 2006 17:09

Jag har en -89 vw buss med högtak som är inredd. Den bor jag i ca:100 dygn om året när jag är ute på jobb. Går ju alldeles ypperligt när man är ensam men blir trångt om man är fler än 2. Men att åka på träffar är ju kanonskönt när man har hela bohaget med sig och väderoberoende.
Igår fick jag en LT 31 diesel med högtak av en vän som har kebabfabrik i byn där jag bor. Den kommer att få sittgrupp/säng, stor köksdel, toalett och massor av förvaringsutrymme, innerutrymmet ökade genast till det dubbla jämfört med min gamla buss. :D
:idea: När man som jag lever mycket i bussen krävs det ordentligt med utrymme för matlagning och personlig hygien, det kommer att få hög prioritet i nybygget.
#Englund
Lätt galen norrlänning

lunden
Hemmastadd
Inlägg: 177
Blev medlem: sön feb 12, 2006 23:12
Ort: Haninge Stockholm

Inlägg av lunden » mån apr 17, 2006 1:48

Äktheten på bilderna e det nog inget fel på!! Husbilen e nog byggd av Unicat nere i tyskland, Dom bygger större hus/expeditionsbilar på dom flesta allhjulsdrivna chassina som finns bla Volvos FM serie.....

Ni som inte tror på det kan ju alltid drömma er bort en stund på deras hemsida.......

http://www.unicat.net/en/intro.html

Om man bara hade råd skulle det ju vara perfekt att dra ett släp efter till alla träffar man vill åka på..

Mvh Lasse Lunden

Cri11e
Forumräv
Inlägg: 608
Blev medlem: mån feb 27, 2006 20:20
Ort: Tomellla

Inlägg av Cri11e » mån apr 17, 2006 14:03

Där var mycket att drömma om känns det som :roll: .
Hitta en som jag tyckte såg lagom ut men det första jag reagera på var
när man kör punka på skitet vem lyfter ner det nya däcket det funkar iof med dragningskraften :!: :?: men när man ska ha det gammla med sig hem.
har iof bara byt supersingel hjul på min lastbilssläp längs vägen kan tycka det var tungt nog att kasta upp igen :twisted: .

Bild

gnisten83
Rutinerad
Inlägg: 486
Blev medlem: lör mar 18, 2006 18:52
Ort: Ryd

Inlägg av gnisten83 » mån apr 17, 2006 14:45

Dom ska nog lyfta hjulet med vinchen i nosen och sen ett brytblock i kanoten på taket sen är det klart :lol: :lol: :lol:
CJ5 -72 med 304/727/300/30+44/35"

lunden
Hemmastadd
Inlägg: 177
Blev medlem: sön feb 12, 2006 23:12
Ort: Haninge Stockholm

Inlägg av lunden » mån apr 17, 2006 21:55

På någon utav deras bilar såg jag att dom monterat en liten kranarm och ett kedjeblock uppe på utvändiga buren....

Den gröna unimogen e ju klart ball....

Mvh Lasse Lunden

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån apr 17, 2006 22:05

Ähh! har man råd med en sådan bil så köper man väl helt enkelt en nhytt komplett hjul monterat och klart
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Skriv svar