Kul på Blocket.se samlingstråd

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

mantajohan
Forumräv
Inlägg: 944
Blev medlem: tor nov 22, 2007 16:09
Ort: skauneland

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av mantajohan » sön apr 05, 2015 13:27

Portland skrev:Jag har jobbat sen tre i morse så är lite seg i bollen... men vad är kul med Yosemite?

(visst är det Feltemas cykelnamn men i min värld är det en amerikansk nationalpark som är större än Blekinge)
det e lika "KUL" som andra overkliga namn på blocket som mercedes, mb, volvo, audi mm
letar mercedes w201 och w124 200 diesel

zZackEe
Hemmastadd
Inlägg: 223
Blev medlem: mån sep 09, 2013 14:50
Ort: Hörnefors

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av zZackEe » fre maj 29, 2015 12:11

En kompis ska sälja sin jeep och han är som en skojfrisk person :lol:

http://www.blocket.se/vasterbotten/Mang ... m?ca=2&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
SA2CEM
Wranglern: viewtopic.php?f=15&t=56415" onclick="window.open(this.href);return false;

stormogdis
Forumräv
Inlägg: 579
Blev medlem: tis dec 02, 2014 22:47
Ort: Värmland

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av stormogdis » fre maj 29, 2015 13:37

zZackEe skrev:En kompis ska sälja sin jeep och han är som en skojfrisk person :lol:

http://www.blocket.se/vasterbotten/Mang ... m?ca=2&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol: :lol: :lol: :tumbup:

Likte bildene spessielt godt :mrgreen:
92 Ford Explorer på 35" STT's

Gravander
Forumräv
Inlägg: 623
Blev medlem: lör okt 27, 2012 17:56
Ort: Vargön/Vänersborg

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av Gravander » ons okt 14, 2015 18:22

Denna killen har svårt å bestämma sig! :woot:

Är de till en Jeep eller en Suzuki? :mrgreen: :tumbup:

http://www.blocket.se/vasternorrland/Fe ... ?ca=16&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Crew of
Offroaders Bohuslän

Danne
OffroadGeek
Inlägg: 4758
Blev medlem: fre mar 28, 2008 20:07
Ort: Arboga/Västmanland
Kontakt:

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av Danne » ons okt 14, 2015 18:37

Som jag fattat det tänkte han sätta sj413 axeln på en Jeep men sålde Jeepen innan det blev av :roll:
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

Gravander
Forumräv
Inlägg: 623
Blev medlem: lör okt 27, 2012 17:56
Ort: Vargön/Vänersborg

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av Gravander » ons okt 14, 2015 19:31

Danne skrev:Som jag fattat det tänkte han sätta sj413 axeln på en Jeep men sålde Jeepen innan det blev av :roll:

Haha.. Ja nått åt de hållet , fast de står ju felfri axel från jeep i rubriken, sedan sj413 :tumbup:

Om han har en "jeep Suzuki axel" så har jag en "Saab v70" till salu :woot:

Att de ska va så svårt med ränder å prickar... De ska inte blandas :mrgreen:
Crew of
Offroaders Bohuslän

Portland
Rutinerad
Inlägg: 313
Blev medlem: tor aug 11, 2011 18:48
Ort: Småland

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av Portland » tis nov 17, 2015 22:40

Hjälp Amanda!

http://www.blocket.se/gavleborg/Fallfar ... w=3&last=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Bullen
Forumräv
Inlägg: 760
Blev medlem: ons maj 29, 2013 20:02
Ort: Köping

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av Bullen » ons feb 03, 2016 13:41

http://www.blocket.se/vi/65054982.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Suzuki Samurai High Roof 416 -88 "Den Röde"
Suzuki Samurai "Challangebygge" -89 "Den Svarta"
Byggtråd
(viewtopic.php?f=15&t=46660" onclick="window.open(this.href);return false;)
Filmer
https://www.youtube.com/channel/UC0vTm_ ... cnxFpdpmNw" onclick="window.open(this.href);return false;

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av klirre » ons feb 03, 2016 15:15

Haha, min dag räddad. Han har mina sympatier.

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8507
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av Wältmeister » ons feb 03, 2016 16:00

klirre skrev:
Haha, min dag räddad. Han har mina sympatier.

Mvh//Klirre
Vad var det för roligt med det där. :shock:
Har ägt 49 Citroener, 3 Renault 16 och 2 Peugeot 404 samt varit sugen på en Atla. 8)
Hade det gällt Niva hade jag förstått :evil: .

:woaahh: :smoke: :yeaah:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av klirre » ons feb 03, 2016 16:33

Wältmeister skrev:
klirre skrev:
Haha, min dag räddad. Han har mina sympatier.

Mvh//Klirre
Vad var det för roligt med det där. :shock:
Har ägt 49 Citroener, 3 Renault 16 och 2 Peugeot 404 samt varit sugen på en Atla. 8)
Hade det gällt Niva hade jag förstått :evil: .

:woaahh: :smoke: :yeaah:
Ja, jo har man bara haft 70 franska bilar så måste det ju vara tecken på dom är av en fantastisk kvalitet.... :poke:
Det är samma som han som hade haft 5 åplar var av växellåd haveri på två av dem var det ända felet på dem. Jag menar, det är ju bara 40% av bilarna som lådan rasat på och det är ju fantastisk statistik :haha: :slap: :thefinger:

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

yxa
Användare
Inlägg: 64
Blev medlem: lör jan 23, 2016 14:47
Ort: Göteborg

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av yxa » ons feb 03, 2016 18:43

Om någon stackare skulle förbarma sig och befria honom från den, kommer texten här. [emoji1]



Känsliga läsare varnas. Min aversion mot franska bilar som företeelse kan komma att yttra sig i stötande formuleringar. Just det här fordonet är dock inte ett dugg sämre än alla andra franskproducerade. Men jag ska vara helt ärlig: Det är en Renault. Scènic, vilket nog är franska och betyder hjärnblödning.
Jag har för tidigare synder bestraffats med uppgiften att sälja denna för min salig svärfars dödsbos räkning. De två senaste ägarna har faktiskt lämnat bilen i sitt dödsbo, men var inte orolig, det är säkert bara ett märkligt sammanträffande.
Detta är alltså en anstötligt ful fyrhjulsdriven cross-over, som enligt mig borde blivit överkryssad redan på idéstadiet. Som de flesta andra fransktillverkade fordon alltså. Franska bilkonstruktörer borde drogtestas dagligen och fransktillverkade bilar över lag borde vara terrorstämplade.
Nyskattad och nybesiktad (jag tackar mina sponsorer Mekonomen och Psykvården i Örnsköldsvik).
Fungerande klimatanläggning, vilket är prioriterat för att hålla bra temperatur i boxen framför växelspaken som av en händelse precis rymmer en liten vinpava och en burk grodlår.
Avtagbar dragkrok. Förlåt till Mekonomenverkstaden på Köpmanholmen, jag visste inte att det räckte med att boka tid för att verkstaden skulle brinna. Jag fixade draget och styrservoröret själv, hoppas det går bra med saneringen.
Massor av elektriskt bling-bling som faktiskt funkar om man ber en liten bön innan man rör nån knapp, utom stereon som tjatar om nåt hemligt lösenord. Jag kan inte franska, så den har jag aldrig fått igång. Till och med elhissarna funkar på alla fyra dörrutorna och båda takluckorna. Än
Fem separata svarta skinnstolar. Drar man i fel spak så lossnar de ur golvet och fäller ihop sig till ett litet paket som får plats i en damhandväska. Och apropå damer så blir lastutrymmet enormt med stolarna ur, så då kan det lätt gå in en hel månadslön på IKEA. Tömmer man krediten också kan man lägga de sista platta paketen på det medföljande takräcket.
Reservhjul och kåpan avmonterat på bilderna, men finns förstås och är felfria. Lika felfria som från fabrik i alla fall. Fina Hakka dubbdäck. Det följer med åtta sommardäck (nio med reserven) också. Allihop på original lättmetallfälg.
Kopplingen bytt för inte så många mil sedan efter ett misslyckat försök att dra ett lastbilssläp. Markfrigången och den långa fladdriga växelspaken gav antagligen föraren en villfarelse att han satt i en Scania.
Markfrigången och hasplåtarna är förresten utmärkta egenskaper om man skulle vilja köra den långt, långt ut i skogen där ingen kan hitta den.
Den som fick det taskigt i livet och vill manifestera sin olycka för att väcka empati hos sina medmänniskor ska absolut inte försitta chansen att glida runt i en Renault!
Tolv tusen, billigare vid affär. Inga löjliga krav på snabb affär eller nåt. Bara jag slipper ha den på gården, den har dåligt inflytande på min övriga maskinpark.
Våga inte försöka pruta! Sånt sköter jag åt dig. Bara köp den.


Sent from my ruttna äpple using Tapatalk

Asfalsts indianen
Rutinerad
Inlägg: 338
Blev medlem: mån mar 02, 2015 23:45
Ort: Stockholm Huddinge

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av Asfalsts indianen » tor feb 04, 2016 21:11

Ha, ha, ha. Denna bil har inga bromsar, för den har: * ABS (antibreak system)
http://www.blocket.se/ostergotland/Merc ... ?ca=11&w=3
Daniel E
Pajero Sport V6 -01 höjd 2" Cooper STT 31" och snorkel
Garagetråd: http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic ... 15&t=55721

Klarrre
Rutinerad
Inlägg: 365
Blev medlem: tor feb 24, 2011 22:06
Ort: Lerum
Kontakt:

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av Klarrre » tor feb 04, 2016 21:26

http://www.expressen.se/gt/lastbil-har- ... bro-pa-e6/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.blocket.se/goteborg/Schakttr ... ?ca=15&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Bild
Något för den händige. Lite kantstött Härryda SL. Tror axlarna måste ställas in lyftkolven packas om och lite svetsarbete. På med lite ny färg så blir den toppen. Däcken är inte dom bästa å fälgarna är lite repiga. Tror inte det är så bra med blöta massor då det finns lite hål i baljan.
Säljes till högstbjudande. OBS! Inga skambud

lerigbil
Nybörjare
Inlägg: 8
Blev medlem: fre mar 04, 2016 20:02

Re: Kul på Blocket.se samlingstråd

Inlägg av lerigbil » fre mar 04, 2016 20:09

yxa skrev:Om någon stackare skulle förbarma sig och befria honom från den, kommer texten här. [emoji1]



Känsliga läsare varnas. Min aversion mot franska bilar som företeelse kan komma att yttra sig i stötande formuleringar. Just det här fordonet är dock inte ett dugg sämre än alla andra franskproducerade. Men jag ska vara helt ärlig: Det är en Renault. Scènic, vilket nog är franska och betyder hjärnblödning.
Jag har för tidigare synder bestraffats med uppgiften att sälja denna för min salig svärfars dödsbos räkning. De två senaste ägarna har faktiskt lämnat bilen i sitt dödsbo, men var inte orolig, det är säkert bara ett märkligt sammanträffande.
Detta är alltså en anstötligt ful fyrhjulsdriven cross-over, som enligt mig borde blivit överkryssad redan på idéstadiet. Som de flesta andra fransktillverkade fordon alltså. Franska bilkonstruktörer borde drogtestas dagligen och fransktillverkade bilar över lag borde vara terrorstämplade.
Nyskattad och nybesiktad (jag tackar mina sponsorer Mekonomen och Psykvården i Örnsköldsvik).
Fungerande klimatanläggning, vilket är prioriterat för att hålla bra temperatur i boxen framför växelspaken som av en händelse precis rymmer en liten vinpava och en burk grodlår.
Avtagbar dragkrok. Förlåt till Mekonomenverkstaden på Köpmanholmen, jag visste inte att det räckte med att boka tid för att verkstaden skulle brinna. Jag fixade draget och styrservoröret själv, hoppas det går bra med saneringen.
Massor av elektriskt bling-bling som faktiskt funkar om man ber en liten bön innan man rör nån knapp, utom stereon som tjatar om nåt hemligt lösenord. Jag kan inte franska, så den har jag aldrig fått igång. Till och med elhissarna funkar på alla fyra dörrutorna och båda takluckorna. Än
Fem separata svarta skinnstolar. Drar man i fel spak så lossnar de ur golvet och fäller ihop sig till ett litet paket som får plats i en damhandväska. Och apropå damer så blir lastutrymmet enormt med stolarna ur, så då kan det lätt gå in en hel månadslön på IKEA. Tömmer man krediten också kan man lägga de sista platta paketen på det medföljande takräcket.
Reservhjul och kåpan avmonterat på bilderna, men finns förstås och är felfria. Lika felfria som från fabrik i alla fall. Fina Hakka dubbdäck. Det följer med åtta sommardäck (nio med reserven) också. Allihop på original lättmetallfälg.
Kopplingen bytt för inte så många mil sedan efter ett misslyckat försök att dra ett lastbilssläp. Markfrigången och den långa fladdriga växelspaken gav antagligen föraren en villfarelse att han satt i en Scania.
Markfrigången och hasplåtarna är förresten utmärkta egenskaper om man skulle vilja köra den långt, långt ut i skogen där ingen kan hitta den.
Den som fick det taskigt i livet och vill manifestera sin olycka för att väcka empati hos sina medmänniskor ska absolut inte försitta chansen att glida runt i en Renault!
Tolv tusen, billigare vid affär. Inga löjliga krav på snabb affär eller nåt. Bara jag slipper ha den på gården, den har dåligt inflytande på min övriga maskinpark.
Våga inte försöka pruta! Sånt sköter jag åt dig. Bara köp den.


Sent from my ruttna äpple using Tapatalk

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vet inte var annonsen är ifrån, men kul var det! :D

Skriv svar