JAG SÖKER JOBB

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

bloodwheel
Forumräv
Inlägg: 872
Blev medlem: ons mar 02, 2011 20:37
Ort: norra skåne

JAG SÖKER JOBB

Inlägg av bloodwheel » ons jan 09, 2013 20:07

Är det nån här som kan tipsa om ett jobb?
Jag bor strax utanför Hässleholm,skåne.
Söker i första hand mek/plåtjobb eftersom det är det jag kan.
Har ac-cert, jobbat med däck, plåt, tja det mesta som sitter på en bil.

Har varit runt och letat överallt, men släkten går först häromkring.

Har åkt runt och presentera mig ,lämnat cv,sök via arbetsförmedlingen osv ,men inget napp än...
Ingen här som vet nån eller söker själv en bilmekaniker?
Tänkte jag testar här ,men vet alldrig!

Tacksam för tips :jump:
Senast redigerad av bloodwheel den lör jan 12, 2013 18:03, redigerad totalt 1 gånger.
bloodwheel
tp21tp21
dodge-40

volvo 164-73
willys-29
chevy/dodge van
merc-00

Klemenz
Forumräv
Inlägg: 552
Blev medlem: mån dec 20, 2010 15:47
Ort: Ulricehamn

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av Klemenz » tor jan 10, 2013 2:18

Ska vi starta klubb?

Jag tänker kapa din tråd och göra samma sak.. om det inte e okej så får jag väl ta bort inlägget..

Jag söker jobb I ulricehamn med omnejd, kan i princip ta vad som för jobb men gärna praktiska arb, har erfarenhet ifrån Lackering(utbildad), mekaniker(stort som smått, grejat med allt från gräsklippare till fullstora traktorer), eller nån form av Chaufför(B-kort).

PM för kontaktuppgifter, CV, m.m.

Mvh Rickard Klemenz
Tvärred
Vw Caddy 1.9d -00 Äcklig å ful, men billig!
Sj413w -86 lite längre än genomsnittet

bloodwheel
Forumräv
Inlägg: 872
Blev medlem: ons mar 02, 2011 20:37
Ort: norra skåne

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av bloodwheel » tor jan 10, 2013 12:22

Kör på! :tumbup:
bloodwheel
tp21tp21
dodge-40

volvo 164-73
willys-29
chevy/dodge van
merc-00

Jaas
Hemmastadd
Inlägg: 141
Blev medlem: mån sep 13, 2010 22:59
Ort: Köping

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av Jaas » tor jan 10, 2013 14:19

Jag kan väll skriva här också då 8)

Utbildad Nätverkstekniker på högskola (190Hp cirka ) så är grym på routrar och switchar.
Har jobbat på industri som operatör och säsong hos en bonde så kan lite av varje.

Bor i Köping men är flyttbar till alla delar av sverige utom Stockholm :urk:
Kör: Arctic Cat 366 4x4 2008
Väntar på tillfixning: Volvo 912

mantajohan
Forumräv
Inlägg: 944
Blev medlem: tor nov 22, 2007 16:09
Ort: skauneland

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av mantajohan » tor jan 10, 2013 17:52

detta kommer nok att bli en lååååång tråd :shock:


jag letar Lastbilsjobb i stil med grusbil/bulkbil, liftdumper eller liknande gärna extrajobb till att börja med omkring Kristianstad skåne


ps.ett tips till er arbetslösa: ta taxileg (kostade mig ca 5000:-)
jag har jobb inom det just nu och det betalar iallafall räkningarna :poke:
letar mercedes w201 och w124 200 diesel

gutterslut
Hemmastadd
Inlägg: 157
Blev medlem: mån apr 02, 2012 8:38
Ort: Färingsö

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av gutterslut » fre jan 11, 2013 23:02

Är det så jävligt utanför stan?

Hade gärna flyttat låååångt bort från Stockholm men det skulle aldrig frugan gå med på. Flyttade dock hit för att det var helt omöjligt att få jobb för en odugling som mig i Östergötland. Flyttade dock från Stockholm för 5 år sen för att det är så jävla kasst men är tillbaka.

Här är det i alla fall hur lätt som helst att få jobb bara man inte är helt tappad. Räcker i princip att du har körkort och kan svenska, har du egen bil och kan ta dig var som helst är det ännu lättare!

När firman jag jobbade på innan, mindre anläggarfirma, gick under till följd av en en riktigt dålig vinter fick jag gå... sökte lite seriösa jobb men hade inte bråttom då jag hade lön nån månad av förra firman men tröttnade totalt på att gå hemma så googlade "budbil+jobb+stockholm", första träffen var en årsgammal annons men det stod ett nummer. Ringde det, var en torsdag, snackade lite och han sa att han skulle höra av sig om det dök upp något jag kunde få provjobba med. Han ringde upp dagen efter och frågade om jag kunde vara på plats på måndagen efter helgen. Har jobbat heltid sen dess. Visade sig senare att den firman hade entreprenad så jag jobbar med anläggning och kör budbil mellan uppdragen typ.

Fördjävla svårt att hitta någon stans att bo dock. Om man inte som jag lyckas timea in att kolla blocket just då en sommarstuga i skogen med 2400m2 tomt 30 min från centrala Stockholm kommer upp till uthyres. Svarade 4 minuter efter den kommit upp och fick den, pendlade innan...
Apokalypsen är snart här!

bloodwheel
Forumräv
Inlägg: 872
Blev medlem: ons mar 02, 2011 20:37
Ort: norra skåne

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av bloodwheel » lör jan 12, 2013 18:17

Jodå, i Stockholm finns det jobb, men efter att ha bott där i ca sju år så tröttnade både jag och gumman på storstaden.
Annars så hade man knegat på där!

Här ute på landet finns det många små verkstäder mm, men ofta enmansföretag som har mycket att göra ,men vågar inte expandera..
Har även varit på några intervjuer i Malmö ,men dom tackade nej eftersom DOM ansåg att jag inte orkade pendla ca 1,5 timme till Malmö varje dag..
Familjen blir lidande, lönen äts upp att bensinkostnaderna ,fritid ,ja vilken ??
Man jag ångrar inget!!!!!!Trivs som fisken i det blöta.

Kan tänka mig jobba på bilprovningen...Eller ja vad som helst!
bloodwheel
tp21tp21
dodge-40

volvo 164-73
willys-29
chevy/dodge van
merc-00

målarn
Guru
Inlägg: 2532
Blev medlem: tis nov 28, 2006 19:12
Ort: Fristad (Borås)

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av målarn » lör jan 12, 2013 21:34

utbillda er till målare så har ni jobb sen, vi ha huuuur mkt som helst att göra!!
Merca Geländewagen 300TD

Klemenz
Forumräv
Inlägg: 552
Blev medlem: mån dec 20, 2010 15:47
Ort: Ulricehamn

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av Klemenz » lör jan 12, 2013 22:13

utbilda? jag e ju redan rena picasso med en pensel i handen :lol: du fixar väl ett jobb åt mig? :roll: :P
Vw Caddy 1.9d -00 Äcklig å ful, men billig!
Sj413w -86 lite längre än genomsnittet

svana
Forumräv
Inlägg: 933
Blev medlem: tor maj 17, 2012 0:02
Ort: Nynäshamn (Sthlm)

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av svana » sön jan 13, 2013 9:44

Det finns jobb! Det handlar om att visa framfötterna och bevisa att man är bättre än alla andra och bli god kamrat till både chef och jobbpolare. Jag är 33 och har aldrig varit arbetslös eller haft missnöjda kunder / arbetsgivare.

Nu ska min chef lägga ned och gå i pension. Då har han snackat in mig på 3 olika ställen åt mig som jag väljer mellan, och nu har jag valt närmaste med bäst lön och roligaste yrket. Påbyggnad lastbilar, och där ska jag sköta all svarv / fräsbearbetning i supportmaskiner och några nc-maskiner. Restid 5 minuter varje dag.
Kul när flera företag ringer och frågar efter en, när man kan börja. hehe

Arbetsförmedlingen kan man nog elda upp, jag har inte hört någon som anser att dom gör nåt positivt för arbetssökanden?

bloodwheel
Forumräv
Inlägg: 872
Blev medlem: ons mar 02, 2011 20:37
Ort: norra skåne

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av bloodwheel » sön jan 13, 2013 10:21

Jag tror alla sett mina framfötter häromkring....
Man kanske ska öppna eget!
Gick faktiskt starta-eget-kursen via arbetsförmedlingen på lernia i kristianstad!

Där gick fyra veckor av mitt liv till ingen nytta.
Eller vi säger så här .

Jag lärde mig mer av mina kurskompisar än vad jag lärde mig av läraren.
Vi fick bla byta ut ekonomiläraren eftersom han inte klarade av att lära ut bokförningen!!!
Som han sa skulle vara så enkel???Och han har jobbat med där i många år.. :aargh:
Han fick hjärnsläpp eller som vissa trodde att han kanske var utbränd ,slaganfall eller nått?

Ekonomilärare nr två var mycket bättre ,men då hade vi sumpat tre dagar..

Föreläsarna var överlag dåliga, dåligt förbereda, bla en som gick mitt i eftersom vi ställde frågor.
Han sa att vi var fientlig inställda och gick??
Listan var hur lång som helst

Om man vill bolla ideer och inte vet vad man skall göra i livet så funkar den kursen säkert bra ,men som ren informationskurs så var den ganska fattig...
Behöver man socialt umgänge så .....

har sökt så många jobb så man börjar undra om det är nått fel på en :poke:

Låter jag bitter nu?
Det var inte meningen....
bloodwheel
tp21tp21
dodge-40

volvo 164-73
willys-29
chevy/dodge van
merc-00

Danne
OffroadGeek
Inlägg: 4758
Blev medlem: fre mar 28, 2008 20:07
Ort: Arboga/Västmanland
Kontakt:

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av Danne » sön jan 13, 2013 12:41

Är inte arbetslös själv men har en del kompisar som är det så jag kan förstå att det är lätt att bli bitter i dagens samhälle om man är jobbsökande men allt krångel med kassor och elände.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

elste
Guru
Inlägg: 2680
Blev medlem: fre jan 09, 2009 18:30
Ort: Köping

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av elste » sön jan 13, 2013 12:51

ja man är ju glad att man är rätt säker på marknaden

dom ringde efter skolan och ville i prinsip ha mig
sen böt jag jobb nu nov/dec inte på grund av jobb brist

skogsvild
Veteran
Inlägg: 1843
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
Ort: Söderköping

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av skogsvild » sön jan 13, 2013 13:46

Har man bara jobbat bra och inte "latar" sig får man ju bra "omdömme" av tidigare arbetsgivare och då tror jag inte det är för svårt att få nytt arbete.

Arbetsförmedlingen kan de ju ta och lägga ner totalt, känner inte en käft som fått jobb genom dom :roll:

Tex på deras sjuka "krav" som när jag hade avslutat en svetsutbildning, jag och min dåvarande tjej hade precis flyttat till söderköping, vi väntade vårat första barn inom 4 mån och när jag skrev in mig på arbetsförmedlingen fick jag kravet att söka 5 jobb i veckan och det i hela sverige!!!!!

Ifrågasatte då deras krav med att tex så får vi vårt första barn snart, tjejen har fast anställning och om jag tex får ett jobb i helsingborg så vill ni att vi ska flytta, tjejen ska säga upp sig och bli arbetslös för att jag får ett jobb, och vi ska flytta ifrån vänner och familj?????

Deras svar var, ja vi kräver att antingen flyttar ni eller så pendlar du annars är du inte berättigad till A-kassa.!!

Vart då riktigt förbannad och sa att pendla var inte på tal då vi snart skulle ha vårat första barn och jag ville vara "hemma" i veckorna för att kunna avlasta och hjälpa till och skulle vi flytta blev det ju moment 22, jag försvinner ur "arbetslöshets statistiken" men tjejen tar min plats istället.

Kan säga att jag var arbetslös 1 mån och fixade ett nytt jobb på "hemmaplan" själv utan arbetsförmedlingen och där har jag nu jobbat i 7 år, de ansökningarna jag skickade iväg på jobb arbetsförmedlingen sa åt mig att söka blev inte skrivna på ett sånt sätt så arbetsgivarna blev intresserade direkt :D
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

bloodwheel
Forumräv
Inlägg: 872
Blev medlem: ons mar 02, 2011 20:37
Ort: norra skåne

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av bloodwheel » mån jan 14, 2013 9:26

Den här tråden kommer bli lång ,men det gör inget!

Jodå har både bra betyg och bra omdömme från tidigare arbetsgivare!
Jag har jobbat sen jag gick ut plugget, har alldrig varit varit arbetslös fram tills nu!
Har bott i malmö och nu senast i 08land.
Hade vi bott kvar i stockholm, så hade jag kunna välja o vraka mellan jobben eftersom jag känner många där, har många kontakter!
Men vi tröttnade på storstaden och drog till en håla utanför hässleholm.
Livskvaliten gick upp och lönen gick ner ,men det var vi förberedd på.
Frugan fick jobb efter tre månader.

Vissa jobb krävde matte A, så då pluggade jag detta ämne, inte kul men det gick!

Häromkring får kusin Bengt-Arne eftersom han är släkt med nån!Varken han har utbildning eller ej.

Dock skall jag ringa tillbaks på två jobb på fredag. :jump: :tumbup: :tumbup: :tumbup: :tumbup:

Skogsvilde!
Vad 17 hade du för handläggare på arbetförmedlingen???
Min förra var kanon ,jag skötte mig själv ,sökte dom jobb som jag fick anvisning på, åker runt ,ringer ,mm, pratar med folk...
Hon såg att jag sköter mig själv...
Inge strul alls
Går in i fas två nu och fått en ny handläggare... :aargh: :aargh: :aargh: :aargh:
bloodwheel
tp21tp21
dodge-40

volvo 164-73
willys-29
chevy/dodge van
merc-00

Skriv svar