JAG SÖKER JOBB

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

benssan
Forumräv
Inlägg: 567
Blev medlem: sön okt 18, 2009 8:32
Ort: Tyresö
Kontakt:

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av benssan » mån jun 01, 2015 8:34

Safari skrev:Javisst naturligtvis är det någon annans fel. Politikernas , EUs och invandrarnas fel. Men det är bekvämt att skylla på andra. För det kan väl inte vara ditt fel om du daltar med dina barn? Nej nej det måste vara samhällets. Har jag sagt att samhället är OK? Nej det har jag inte. " Vadå ställa krav" Jo man ställer krav på sina barn. Verkar som du missat något väsentligt.

Hahaha...Hoppas du resonerar likadant när POLITIKERNA och EU snott din pension för att finansiera invandringen,skolpengarna går ju redan dit.pensionerna går ju inte ens att överleva på..Vården ska vi inte ens diskutera..TROR du verkligen att nån som du kan göra nåt åt detta ?..Å du...Krav är inget man behöver ställa gentemot sina barn..de fungerar utmärkt med ömsesidig respekt.. Hopas du lever gott med din tro...Tycker faktiskt synd om dig. Ha de gott.!
Allt skräp håller man på med
http://www.garaget.org/mrbuggy

Safari
Rutinerad
Inlägg: 259
Blev medlem: mån nov 17, 2014 20:22

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av Safari » mån jun 01, 2015 19:43

Du verkar inte alls förstå vad det handlar om. Och du kan fortfarande inte förklara vad politikerna, EU och invandring har med saken att göra. Men jag är inte förvånad att en del blir upprörda. Att säga att vissa daltar med sina barn är känsligt. Du skriver att man inte ska ställa krav på sina barn. Ja det brukar ju bli bra. Men fortsätt gärna tro det om du vill. Du skriver allt är så dåligt i Sverige och jag inte kan göra något åt det. Jaså? Inte det? Jag tänker flytta från Sverige. Så mig behöver du inte tycka synd om. Så jag lever gott med min tro. Ha det gott själv :D

benssan
Forumräv
Inlägg: 567
Blev medlem: sön okt 18, 2009 8:32
Ort: Tyresö
Kontakt:

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av benssan » mån jun 01, 2015 19:55

Safari skrev:Du verkar inte alls förstå vad det handlar om. Och du kan fortfarande inte förklara vad politikerna, EU och invandring har med saken att göra. Men jag är inte förvånad att en del blir upprörda. Att säga att vissa daltar med sina barn är känsligt. Du skriver att man inte ska ställa krav på sina barn. Ja det brukar ju bli bra. Men fortsätt gärna tro det om du vill. Du skriver allt är så dåligt i Sverige och jag inte kan göra något åt det. Jaså? Inte det? Jag tänker flytta från Sverige. Så mig behöver du inte tycka synd om. Så jag lever gott med min tro. Ha det gott själv :D

Fegis,du smiter från allt de som e bra...!välfärd.. :yeaah:
Allt skräp håller man på med
http://www.garaget.org/mrbuggy

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av Sdkfz251 » mån jun 01, 2015 20:46

Rättning mittåt... Tråden handlar om att söka jobb :poke:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

benssan
Forumräv
Inlägg: 567
Blev medlem: sön okt 18, 2009 8:32
Ort: Tyresö
Kontakt:

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av benssan » mån jun 01, 2015 20:59

Sdkfz251 skrev:Rättning mittåt... Tråden handlar om att söka jobb :poke:
Precis de jag vill komma fram till...Eftersom skolorna inte har råd att ha normal skolgång om dom har FEL elever utan bidrag från staten så är det inte så konstigt att det är svårt med jobb,därför att dom pengarna går till annat..! enkelt tycker jag. hur mycket krav man än ställer på barnen så blir de inte mer pengar för det.. :poke: Mittåt ungefär då.!
Allt skräp håller man på med
http://www.garaget.org/mrbuggy

Safari
Rutinerad
Inlägg: 259
Blev medlem: mån nov 17, 2014 20:22

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av Safari » tis jun 02, 2015 23:28

Jag ville bara förklara så inte Benssan behövde tycka synd om mig :D :D

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av Sdkfz251 » ons jun 03, 2015 18:14

Ska på anställningsintervju på måndag... Skickade in ansökan (jobb som produktionsledare) och blev kallad direkt, låter lovande... men allt är tydligen lättare när man redan har jobb... man har råd med lite högre svansföring vid anställningsintervju :lol: och kan kosta på sig att ställa jobbiga frågor och vara lite kaxig.
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

bloodwheel
Forumräv
Inlägg: 872
Blev medlem: ons mar 02, 2011 20:37
Ort: norra skåne

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av bloodwheel » sön jun 07, 2015 6:54

Sdkfz251 skrev:Ska på anställningsintervju på måndag... Skickade in ansökan (jobb som produktionsledare) och blev kallad direkt, låter lovande... men allt är tydligen lättare när man redan har jobb... man har råd med lite högre svansföring vid anställningsintervju :lol: och kan kosta på sig att ställa jobbiga frågor och vara lite kaxig.
lycka till....
bloodwheel
tp21tp21
dodge-40

volvo 164-73
willys-29
chevy/dodge van
merc-00

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av Sdkfz251 » mån jun 08, 2015 10:05

Tackar... Ska sätta mig i bilen nu och köra till Helsingborg för grillning :lol:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

olle67
Veteran
Inlägg: 2233
Blev medlem: lör mar 31, 2012 11:37
Ort: Outside Jötebårg

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av olle67 » mån jun 08, 2015 18:25

Ja e såå duktigt trött på o sitta i bilen obetald timma efter timma på morran,bara för o gräva för nån,har egen grävfirma,,,,så igår sökte ja ett jobb,22.15 på kvällen...9 imorse ringde dom,imorrn kl 16 ska ja på intervju.. :tumbup:
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av Sdkfz251 » mån jun 08, 2015 20:07

:tumbup:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

bloodwheel
Forumräv
Inlägg: 872
Blev medlem: ons mar 02, 2011 20:37
Ort: norra skåne

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av bloodwheel » ons jun 10, 2015 21:24

:tumbup:
bloodwheel
tp21tp21
dodge-40

volvo 164-73
willys-29
chevy/dodge van
merc-00

bor i skogen
Rutinerad
Inlägg: 479
Blev medlem: tor jun 16, 2011 20:36
Ort: Göteborg

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av bor i skogen » tis nov 29, 2016 0:51

Provar här också.

Är snart klar (straks innan jul) med högskole-utbildningen som designingenjör på Chalmers, eller design och produktutveckling som programmet också omskrivs så det är väl dags att söka ett jobb.

Söker inom CAD och konstruktion. utbildningen behandlade främst programmen Catia v5 och Autodesk Alias. Men lär mig väldigt snabbt om det skulle krävas andra program.
andra delar av utbildningen ingår även ergonomi, användarstudier, bildbehandling och konstruktions/ingenjörskurserna

roligast vore ju om man kunde ha möjligheten att jobba med fordonsrelaterade saker men söker lite allt möjligt då jag behöver en inkomst.

gjorde examensarbetet tillsammans med Mahlins advanced mechanincs men kan inte riktigt presentera det här (online) än då allt pappersarbete med skolan inte är färdigt än.

allt är välkommet i form av tips, olika företag osv.
bor förnärvarande i Göteborg men är alltid beredd att flytta.

Är även utbildad bilmekaniker (i de fall det skulle vara relevant)

MVH Sven
A Quick fix=a fix=>keep on driving

kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av Robe » tis nov 29, 2016 13:24

Tyvärr inte i Gbg men med dina meriter så låter Scania rätt. De använder catia V5. Kolla även med konsultbyråer, tex Alten, ÅF mfl. De brukar ha stora behov av konstruktörer :tumbup:
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

bor i skogen
Rutinerad
Inlägg: 479
Blev medlem: tor jun 16, 2011 20:36
Ort: Göteborg

Re: JAG SÖKER JOBB

Inlägg av bor i skogen » tis nov 29, 2016 21:38

Tack! jo konsultbyråerna fanns redan med i tanken men Scania kan nog vara intressant det med.
A Quick fix=a fix=>keep on driving

kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld

Skriv svar