Vad fan hände med sverige?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

farcry
Veteran
Inlägg: 1595
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:42
Ort: Stockholm/Ystad

Vad fan hände med sverige?

Inlägg av farcry » ons nov 26, 2014 1:00

Det var en tid då man fortfarande var stolt över Sverige! :tumbup:
Vad fan hände?

Idag har vi inte ens "en" helikopter och spana efter ubåtar med...
Inte ens värnplikt bara handfull gubbar i skägg och sand camo brallor som jagar några talibaner i Afghanistan? Dagens ungdomar kan inte ens knyta skon och bädda sängen.

Precis när vi sålt ut och plomberat varenda militär fordon och bunker Sverige ägde, och det tog några år! så vaknar ryssen till liv igen?
Oj vad ska vi göra nu?

För ett antal år sedan tänkte man mer än en gång om man ville inta Sverige...

Blir så jävla!!! sne på dessa idioter som sitter och bestämmer och har bestämt i detta före detta fina land!

Demokrati? ingen frågade mig om vi skulle nedrusta? Det är kommunism!
Ingen frågade mig om vi skulle ha tiggare utanför varenda butik?
Ingen frågade mig om vi skulle mass importera flyktingar för mina skatte pengar?
Du kan inte ens rösta på det "du" vill utan att bli kallad rassist? Är det demokrati?

Nä det verkar som en hög feministiska vänster vridna smyg bögar har tagit över makten och lämnat ifrån sig nyckeln till våran dörr! Både till diverse ryssar, flyktingar som egentligen är melis/militärer med antal döda bakom sig.

Allt detta medans mormor ligger ensam med bruten lårbenshals flera dagar ensam utan hjälp? och skolungdomarnas och sjukpatienternas matportioner får kosta ett par kronor?

Glömde jag ngt så fyll gärna på...
Farcry´s Jeep j20 pimp nu även XJ combo tråd
viewtopic.php?f=15&t=39226" onclick="window.open(this.href);return false;

4x4 Raggarrunda/träff i Stockholm city...
viewtopic.php?f=8&t=51479" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeep xj 97
Jeep j20 81

Danne
OffroadGeek
Inlägg: 4758
Blev medlem: fre mar 28, 2008 20:07
Ort: Arboga/Västmanland
Kontakt:

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av Danne » ons nov 26, 2014 6:04

Du glömde hur Sveriges tredje största Parti blir helt utfrysta medanas ett av dom minsta får mest makt.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

Safari
Rutinerad
Inlägg: 259
Blev medlem: mån nov 17, 2014 20:22

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av Safari » ons nov 26, 2014 9:20

Jag tycker inte det här är rätt forum att diskutera politik. Om det handlar om bränsle priser, bilskatt eller liknade som är kopplat till 4X4 är det väl relevant. Men om det börjar handla om invandring sjukvård, försvaret osv har det spårat ur. Det diskuteras på många andra ställen. Jag tycker vi kan slippa det här. Det är min åsikt, kanske andra har en annan åsikt?

Danne
OffroadGeek
Inlägg: 4758
Blev medlem: fre mar 28, 2008 20:07
Ort: Arboga/Västmanland
Kontakt:

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av Danne » ons nov 26, 2014 9:23

Du har nog rätt men när milöpartiet har fått makt så kommer det garanterat slå på oss fordonsintresserade.
Fast det behövs nog inte ens disskuteras.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

farcry
Veteran
Inlägg: 1595
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:42
Ort: Stockholm/Ystad

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av farcry » ons nov 26, 2014 11:38

Detta är väl skitsnacks forumet?
"Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna"
Finns för övrigt 100 tals trådar som inte handlar om bara 4x4 här!

Men det är som vanligt många stugsittare som inte vågar säga till vad dom tycker i detta avlånga land, där av har vi det som vi har det!

Gör detta till en fordonstråd då och säger att vi borde göra som både franska bönder och italienska sopåkare..
Farcry´s Jeep j20 pimp nu även XJ combo tråd
viewtopic.php?f=15&t=39226" onclick="window.open(this.href);return false;

4x4 Raggarrunda/träff i Stockholm city...
viewtopic.php?f=8&t=51479" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeep xj 97
Jeep j20 81

farcry
Veteran
Inlägg: 1595
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:42
Ort: Stockholm/Ystad

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av farcry » ons nov 26, 2014 11:39

Safari skrev:Jag tycker inte det här är rätt forum att diskutera politik. Om det handlar om bränsle priser, bilskatt eller liknade som är kopplat till 4X4 är det väl relevant. Men om det börjar handla om invandring sjukvård, försvaret osv har det spårat ur. Det diskuteras på många andra ställen. Jag tycker vi kan slippa det här. Det är min åsikt, kanske andra har en annan åsikt?
viewtopic.php?f=1&t=52507" onclick="window.open(this.href);return false;
Farcry´s Jeep j20 pimp nu även XJ combo tråd
viewtopic.php?f=15&t=39226" onclick="window.open(this.href);return false;

4x4 Raggarrunda/träff i Stockholm city...
viewtopic.php?f=8&t=51479" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeep xj 97
Jeep j20 81

Safari
Rutinerad
Inlägg: 259
Blev medlem: mån nov 17, 2014 20:22

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av Safari » ons nov 26, 2014 13:02

Jo jag vågar säga vad jag tycker. Och jag tycker inte påhopp på feminister, bögar och allt var det var hör hemma på forumet. Jag är inte heller nöjd med hur Sverige har blivit. Och eftersom du vill att folk ska säga vad dom tycker så tycker jag att du pratar smörja.

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8506
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av Wältmeister » ons nov 26, 2014 13:51

Dom enda som visar kurage är (en del svenska) lastbilschaufförer som protesterar mot att den makedonske chauffören som utan körkort och utbildning(enligt massmedia) och släpptes utan straff.
Hade det varit du eller jag så.........
Om detta betraktas som rasistiskt så pm:a mig så raderar jag det.
F ö så får man nog under denna rubriken skriva (nästan) vad man vill.
Går man över gränsen så rycker moderator ut(vilket drabbat mig som numera "håller mig på mattan").
Men måste tillstå att även jag undrar över vad som hänt med Sverige.
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

farcry
Veteran
Inlägg: 1595
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:42
Ort: Stockholm/Ystad

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av farcry » ons nov 26, 2014 13:56

Det är inte påhopp det är ett uttryck! Min styv son är samt min sambos morbror är båda homo samt så är min bästa vän från Sydamerika och flera andra vänner som även tycker som jag är icke födda i Sverige!
Jag tycker verkligen att kvinnor ska ha samma rättigheter som män, utan att vara feminist!

Ngt annat?
Farcry´s Jeep j20 pimp nu även XJ combo tråd
viewtopic.php?f=15&t=39226" onclick="window.open(this.href);return false;

4x4 Raggarrunda/träff i Stockholm city...
viewtopic.php?f=8&t=51479" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeep xj 97
Jeep j20 81

ErraN_XJ
Veteran
Inlägg: 1558
Blev medlem: tis dec 21, 2010 18:23
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av ErraN_XJ » ons nov 26, 2014 15:18

Folk e så rädda för å säga nått nu för tiden...

Man e inte rasist för att man säger ifrån!
Har någon sett edward norton i american history x?
Någon här som klär dig som honom? Med tatueringen på bröstet?

Någon som tycker jimmie åkesson ser ut så?

Man måste va blind å dum om man inte ser att vårat land e på väg i diket!
Å många, inklusive mig, tror att det är på grund av att politiker som lövfen öser in "flyktingar" i landet utan att ta hand om dom, men hjälper dom inte med utbildning å språket. Inte konstigt att dom inte vill jobba! Istället öser pengar över dom så dom ska va nöjda. istället för att lägga pengarna på tex. Försvaret å sjukvård, äldreomsorg å skolor.
Om invandringspolitiken fortsätter såhär så vill ja inte längre kalla mig svensk...
De e faktiskt inte rättvist mot någon!
Tror politikerna verkligen att invandrarna känner sig som hemma här när dom blir behandlade så?

Såg nåt på teven för ett tagsen, att enligt migrationsverkets regler så ede ok att trycka in 7 pers i en lägenhet 21 kvadrat å en toalett. Å ge hyresvärlden 295kr per dag per person. Vem gynnar de?

Jag röstade på sd! Ja tror intepå allt dom står för, verkligen inte. Men så som de ser ut nu ska de inte göra.


Å ja har inget hakkors på bröstet!
#JeepGaraget


:thefinger:


#Offroaders Bohuslän

IsuzuDiesel
Beroende
Inlägg: 1444
Blev medlem: tis aug 28, 2007 21:51
Ort: Gästrikland, exilnorrbottning

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av IsuzuDiesel » ons nov 26, 2014 15:42

Safari skrev:Jag tycker inte det här är rätt forum att diskutera politik. Om det handlar om bränsle priser, bilskatt eller liknade som är kopplat till 4X4 är det väl relevant. Men om det börjar handla om invandring sjukvård, försvaret osv har det spårat ur. Det diskuteras på många andra ställen. Jag tycker vi kan slippa det här. Det är min åsikt, kanske andra har en annan åsikt?
Jag håller med, det har vi kommit fram till flera gånger tidigare här, bla när det gällde vargjakten och sen var det nåt om bilprovningen.
Prat om politik och religion funkar inte riktigt i det här formatet, det blir för tunga saker på ett forum som mest handlar om att böka i leran :jump:

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8506
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av Wältmeister » ons nov 26, 2014 17:52

Jag tycker Finland är ett föredöme på många sätt.
Ta skolan t ex.
Ordning och reda i klassrummen.
Där sitter man inte med kepsen på och pratar eller smsar under lektionerna.
Betyg(tror jag) varje år från första klass. (Så var det även i Sverige "på min tid!)
På skol-/utbildningsfronten ligger Sverige (nästan) sist i Europa.
Nu ska jag inte ägna mig åt självförhävelse, men nog är det skolans fel att så många inte kan stava rätt.
Förståelsen för det skrivna är för det mesta inte svårt, men........

Så "Vad hände med Sverige?", eller egentligen svenskarna, är en relevant fråga.

Jag är ateist och önskar att flera vore det.
Enligt min uppfattning är religionerna rötterna till det onda.
Jag är döpt(kunde jag inte påverka).
Jag är konfirmerad(enbart för att jag skulle få en ny cykel).
Jag har gjort lumpen(och lärt mig stoppa strumpor och äta oskalad potatis ur odiskad snuskburk och teoretiskt fått utbildning i att döda andra människor - till vilken nytta?)
Jag blir vansinnig(are) när jag ser misshandel av djur.

Så konstig är jag. :rodnar:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

IsuzuDiesel
Beroende
Inlägg: 1444
Blev medlem: tis aug 28, 2007 21:51
Ort: Gästrikland, exilnorrbottning

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av IsuzuDiesel » ons nov 26, 2014 19:13

Wältis, att den finska skolan fortfarande håller hög klass beror på att de behållit en auktoritet och en disciplin som helt saknas i den svenska. Jag inbillar mig att lärarna fortfarande hade lite grepp om läget när jag gick i skolan, gick ut grundskolan 1994.

Mina föräldrar är från Finland och jag gick i "finsk" klass i Haparanda upp till 4.de klass, jag har fått lära mig att hjälpa till hemma och därmed basta. Det fanns inget alternativ liksom.
Jag har jämnåriga (svenska) kompisar (födda på slutet av 70-talet) som fått en väldigt slapp uppfostran hemifrån och de åker inte ut och hjälper sina föräldrar med snöskottning eller vedhuggning tex, något som är helt självklart för mig. Man har ingen respekt för äldre.
Så vad hände med svenskarna? Och när började det egentligen??

volvorobban86
Veteran
Inlägg: 2039
Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:45
Ort: dannike (borås)

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av volvorobban86 » ons nov 26, 2014 19:19

Wältmeister skrev:Jag tycker Finland är ett föredöme på många sätt.
Ta skolan t ex.
Ordning och reda i klassrummen.
Där sitter man inte med kepsen på och pratar eller smsar under lektionerna.
Betyg(tror jag) varje år från första klass. (Så var det även i Sverige "på min tid!)
På skol-/utbildningsfronten ligger Sverige (nästan) sist i Europa.
Nu ska jag inte ägna mig åt självförhävelse, men nog är det skolans fel att så många inte kan stava rätt.
Förståelsen för det skrivna är för det mesta inte svårt, men........

Så "Vad hände med Sverige?", eller egentligen svenskarna, är en relevant fråga.

Jag är ateist och önskar att flera vore det.
Enligt min uppfattning är religionerna rötterna till det onda.
Jag är döpt(kunde jag inte påverka).
Jag är konfirmerad(enbart för att jag skulle få en ny cykel).
Jag har gjort lumpen(och lärt mig stoppa strumpor och äta oskalad potatis ur odiskad snuskburk och teoretiskt fått utbildning i att döda andra människor - till vilken nytta?)
Jag blir vansinnig(are) när jag ser misshandel av djur.

Så konstig är jag. :rodnar:
mycket väl valda ord :tumbup:

sen finns det väl ett par anledningar till att det tredje största partiet i sverige blivit så stort.
Jag personligen väljer nog att inte säga mer än heja jokern i leken :tumbup:
Nås på 0708-691945.

Team oflyt: Robban och Max
Challangebil: byggs i skuggan... men b20 och mekanisk vinch.... tråd kommer
Niva från 81. Weber fögge och 31-10,5-15 bogger kopior
Nissan patrol lwb -90 med 33 12,5-15 stt
Ford ala hillbilly f150

cherokeex2
Veteran
Inlägg: 1514
Blev medlem: ons jan 14, 2009 20:54
Ort: Markaryd

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av cherokeex2 » ons nov 26, 2014 19:28

Vad som hände var att alldeles för många som får rösta tror absolut helt 100% av vad som står i Aftonbladet,Expressen, DN och liknande skittidningar som har kraftig slagsida åt vänster.
Alldeles för många sväljer dessutom allt som sägs i SVT och SR med hull och hår.
Statliga "oberoende" SVänsterTv och SR består till 80% av vänster och miljöpartister... Så så oberoende är dom....
Enda anledningen till att dom fortfarande finns är p.g.a. av tvångsfinansieringen som radiotjänst håller på med..

Men som tur är håller det nog på att vända nu, flera av skittidningarna sparkar folk på löpande band, samtidigt som dom höjer priset (dvs sista dödsrycken) och samtidigt skriker dom om ökat presstöd för dom är ju "demokratins väktare" enligt sig själva..... EU har dessutom sagt åt Sverige flera gånger att ta bort presstödet för det är en dålig idé.
Varför försöka hålla liv i en bransch som ganska effektivt har dödat sig själva dessutom med dina och mina skattepengar?
Klarar dom då inte att tjäna pengar så får dom:
A= Ändra agenda från pk floskler och lögner till
B= Sanningen, funkar inte det heller så lägg ner för folket kommer aldrig att ha förtroende för dom någonsin igen och det är ingen annans fel än deras eget.
Om någon känner för det så kan man gå in på media och journalistik forumet på flashback och läsa lite intressanta saker, om man sen väljer att tro på allt som skrivits är upp till en själv.

Jag tar inte ens emot kvällstidningar om dom så försöker ge mig den gratis, endel är så desperata. Anledningen till det är att det ser bra ut i deras statistik över tidningens spridning dvs kan plocka annonsörerna på mer pengar för den når ju x antal personer....
Men tar ingen emot den så blir det ingen spridning + inga annonser = nedlagd.
Vill man snabba på det lite så går man bara in på deras sidor med adblock aktiverad = inga klick på annonser inga pengar.
Är man extra j****g så tar man och klistrar in länken i unvis.it då får blaskorna inte räkna klick heller = ännu mindre pengar eftersom dom får betalt per klick också, så om man hittar nått som man vill dela med sig så kommer bara ditt första klick räknas även om 50 till hur många som helst klickar på din länk.
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a

Låst