Ringde upp Trafikverket nu och han sa att det var samma bana oavsett ekipage. Men om det är samma mått som på CE så kan det inte vara så svårt då spelar nog ekipaget mindre roll.zZackEe skrev:macke skrev:Tack för hjälpen
Zacke, banan bör inte vara nåt problem, har gjort den för CE också, men det är en annan historia. Jag och MattisH funderade på om dom anpassar mått beroende på vilken längd ekipaget har. Skulle inte vara så rättvist då.
Då jag tog det så var det ingen mått anpassning utan det var samma bana oavsett ekipage.
(banan var redan utstakad innan vi ens dykt upp)
Jag fick även förklarat på kursen att det var samma mått på CE och BE i och med att båda är tunga körkort och instruktören höll med om att det var lite konstigt för det blir ju väldigt simpelt att backa in i en sån stor port med personbil och personbilssläp. Sen hade man för övrigt samma tid på sig som med CE, dvs jag tror det var tio min, och fick ta hur många omtag som helst.
Jag tror genomsnittliga tiden för oss tolv som gick kursen låg på kanske 30sec
Jag tog det 2012-08-29 och tror inte att det har ändrats nått sen dess.
Lite nyfiken blev jag nu för har du tagit CE behöver du ju inte ta BEmacke skrev:
har gjort den för CE också, men det är en annan historia.
Så du verkar ha helt rätt
Ja man får köra med biltrailer + bil på men hört att dom ska vara rätt petiga på surrning. Det ska vara speciella band, såna med öglor istället för krokar och man ska spänna det som ett "Y" runt däcket så det spänner rakt ner. Man ska ha stoppklossar eller liknande. Så min surrning är inte godkänd på bilden ovan enligt dom
Skrev aldrig att jag blev godkänd Blev underkänd två gånger ute i trafiken av samma kille, man hade ju "turen" att få en lärling. Backningen var inga problem. Men ruttnade ur efter andra gången så sket i det...