Facebook....

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Facebook....

Inlägg av klirre » ons mar 30, 2016 23:53

Skaffade den där dyngan tidigare i dag för att kunna följa Challengediskutioner och köpa/sälja. Hittar inget om challengen... och hur i helvete läser man pm???????!!!! :aargh:

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Facebook....

Inlägg av Robe » ons mar 30, 2016 23:55

Men neeeej gav du vika till sist? :mrgreen:
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Facebook....

Inlägg av klirre » tor mar 31, 2016 0:02

Usch ja, börjar redan lessna på skiten :evil:

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Re: Facebook....

Inlägg av BorkJonas » tor mar 31, 2016 0:11

klirre skrev:Skaffade den där dyngan tidigare i dag för att kunna följa Challengediskutioner och köpa/sälja. Hittar inget om challengen... och hur i helvete läser man pm???????!!!! :aargh:

Mvh//Klirre
Fråga Holma, han har lärt sig riktigt bra!!! :mrgreen:
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Facebook....

Inlägg av klirre » tor mar 31, 2016 0:19

Att fråga honom om tekniska ting är som att fråga en politiker om logik....

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

Fisketorp
Guru
Inlägg: 2597
Blev medlem: lör sep 28, 2013 16:31
Ort: Fisketorp

Re: Facebook....

Inlägg av Fisketorp » tor mar 31, 2016 7:36

Kör du på datan eller mobilen?

Kör du på datan så läser du Pm under meddelandefliken, antingen i menyn till vänster där det står "meddelanden" eller i menyn upptill höger på blåa raden. menyn med två chattbubblor är det.
Har du nytt meddelande så är det rödmarkerat med en nuffra på antal nya meddelande.

Kör du på mobilen så får du först en förfrågan om att acceptera nytt meddelande från personen (om man inte redan är vänner)
och annars brukar det plinga satan i mobilen av all skit på fb. så brukar stänga av ljud och andra notiser från fb så får man kika när man kommer ihåg =P


Vill du läsa om challange så är det bara att söka efter challange gissar jag på.
är det något specifikt så som exempel "offroad köp och sälj"
så söker du efter detta (på datan så är det sökfältet längst upp, samma kan man söka efter personer där)
när du hittat det du söker, (kommer upp flera alternativ ibland) så klickar du på det du vill ha.

Är det då köp och sälj. så får du klicka på "gå med" för att kunna använda gruppens funktioner som att lägga annons eller se vad som finns för annonser.
Det tar en liten stund att "gå med" Någon måste godkänna det.

Är riktig skit fb, plingar som fan om man inte stängt av det, poppar massa skit och börjar man använda det blir det lite till en vardag. som att skita utan att läsa tidningen för far.

Men just till köp och sälj är det kannon. många företagare är nog nöja med detta bra reklamsätt också =)

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Facebook....

Inlägg av klirre » tor mar 31, 2016 7:40

Tack för utförlig beskrivning :tumbup: det löste sig dock. Man var tvungen att ha en appjävel till... Nu ska det anonseras.

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

6300
Rutinerad
Inlägg: 311
Blev medlem: ons apr 22, 2015 13:03
Ort: Strängnäs

Re: Facebook....

Inlägg av 6300 » tor mar 31, 2016 19:47

Kör hårt Klirre :tumbup:

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: Facebook....

Inlägg av Sdkfz251 » fre apr 01, 2016 23:53

klirre skrev:Usch ja, börjar redan lessna på skiten :evil:

Mvh//Klirre
Det är bra klirre, jag har haft det där jäkla FB i två omgångar.... först var det för jobbpolarna babblade om det... dödade abonemanget i något år... Andra gången gick jag med för att det fanns 4x4 köp/sälj som skulle vara bra... Tji fick jag, jag tycker det är mycket slutkört skrot där, dessutom verkar dom ha något emot detta forum för man får inte annonsera något som ligger till salu här.


En sak är säker, jag säljer här 7 dagar i veckan, det där FB ger jag fan i för det är inte mycket att hänga i granen tycker jag... Ge vika klirre, FB är skit :lol:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

June
Hemmastadd
Inlägg: 198
Blev medlem: lör aug 31, 2013 10:08
Ort: Anderstorp

Re: Facebook....

Inlägg av June » lör apr 02, 2016 10:27

Sdkfz251 skrev:
klirre skrev:Usch ja, börjar redan lessna på skiten :evil:

Mvh//Klirre
Det är bra klirre, jag har haft det där jäkla FB i två omgångar.... först var det för jobbpolarna babblade om det... dödade abonemanget i något år... Andra gången gick jag med för att det fanns 4x4 köp/sälj som skulle vara bra... Tji fick jag, jag tycker det är mycket slutkört skrot där, dessutom verkar dom ha något emot detta forum för man får inte annonsera något som ligger till salu här.


En sak är säker, jag säljer här 7 dagar i veckan, det där FB ger jag fan i för det är inte mycket att hänga i granen tycker jag... Ge vika klirre, FB är skit :lol:

Det ena behöver väl inte uetsluta det andra! Tycker FB i vissa fall är perfekt, nackdelen är folk sprider och delar mycket skit i det vanliga flödet!
Vad det gäller köp och sälj så är det blandat med bra grejer och skit! Precis som här! Du får gärna sälja samma saker på köp o sälj som här men inte länka annonser bara.
Mvh Magnus

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Facebook....

Inlägg av klirre » lör apr 02, 2016 12:26

Nu har jag lärt mig lite iaf. Köp å sälj, eller sälj för min del har genererat en del på fisbock men alla dessa vänförfrågningar från planetens alla hörn som ej har en aning om vem fan jag är??? Varför?
Jag engagerar mig inte ett någe i den sociala biten utan har det enkomp för infon... Vill jag vara social så ringer jag..

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Re: Facebook....

Inlägg av niva_mats » lör apr 02, 2016 17:33

Såg några av dina annonser i veckan.
Sugen på winchen, men nä inte idag.

Då är det inte lönt att bli polare med dig heller...
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Facebook....

Inlägg av klirre » lör apr 02, 2016 19:04

Polare kan man ju bli :tumbup: dock ser jag inte vitsen på fb....

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

Skriv svar