Akta er för Skruvat.se!

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Ruteby
Nybörjare
Inlägg: 9
Blev medlem: sön mar 20, 2016 23:41
Ort: Vansbro, Dalarna

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av Ruteby » lör jul 30, 2016 2:30

Jag beställde blinkersglas till min gamla Ford Sierra från skruvat en gång (2014), sedan dess har jag aldrig mer handlat där.

Började med att jag fick grejjerna ett halvår efter angivet leveransdatum, tvåa på besiktningen (långt innan) pga. utebliven leverans. Vägrade då hämta ut skiten eftersom att jag redan handlat det jag behövde, för länge sen. Vilket jag meddelade Skruvat, samma dag jag fick reda på att jag plötsligt fått paketet. UTAN förvarning med möjlighet att avbryta beställningen innan det skickades iväg, det senaste leveransdatumet jag hade fått var i april, i oktober fick jag sen ett mail om att de hade skickat ordern. Då hade jag slutat tänka på den där beställningen för länge sen.

Trögaste kundsupporten någonsin som nu skrev att jag blir skyldig att betala 250:- för outlöstpaket om jag inte först hämtar ut det och sen returnerar det. Vilket jag vägrade att göra. Annars får jag gå via konsumentombudsmannen om jag inte går med på det, skrev dom.

Så jag blev svinarg och ringde upp dem och frågade hur fan de kunde skicka ett paket 6 månader efter angivet datum. Då sa han att jag hade fått ett mail i oktober om ett nytt leverandsdatum, så jag tog på mig skulden och sa att jag hade missat det. Men sedan när jag kollar inkorgen är det enda mailet jag har fått ett mail om att varan redan är skickad, så då satt han och ljög mig rätt i örat.

Skickade åtaliga mail om att de var en bunt amatörer och sämsta skiten jag någonsin varit med om. Tog så jävla lång tid att få svar också.

Jaja hur som helst vill jag inte få betalningsanmärkningar så jag betalar in 250:- för outlöst paket, priset för delarna skulle tas bort från fakturan enligt kundsupporten. Jaja tiden går och det trillar ner en påminnelsefaktura i brevlådan så jag mailar ytterligare en gång och märk väl att delarna har skickats tillbaka till Skruvat av ombudet för länge sedan. Sedan är vi inne i November då kommer ett inkassokrav på ursprungsfakturan..... Så jag mailar o ringer både inkasso o skruvat.

Fick till slut tillbaka mina 250:- som jag betalade för outlöst paket och de löste allt gällande inkassokravet.

Har allt på mail och nedskrivet är faktiskt riktigt komiskt att läsa såhär i efterhand, jag var förbannad och det fick de höra :jump: . Men jävlar vilket härj både på telefon och mail innan ärendet var löst. En liten kurs i kundbemötande kunde vara på sin plats. Jobbar själv inom handel.

Och som sagt räkna inte med snabba svar om nåt skiter sig med beställningen.
Nissan Patrol Y60 GR 1997 :poke:

Skriv svar