Akta er för Skruvat.se!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Akta er för Skruvat.se!
Skruvat.se lyckades censurera mitt inlägg på Trustpilot.se! Märkligt att företaget har makt att göra så och märkligt att Skruvat valde det sättet istället för att lösa problemet.
Grundproblemet är att jag inte kan återlämna en del dom skickat fel för att jag inte kommer in på deras returwebb. Dom har lagt ner chatfunktionen, dom har lagt ner rutan för mailkontakt och telefonkön är oändlig. Efter en halvtimme hade jag avancerat från telefonplats 28 till 26 och då var det ändå den av gångerna jag kom närmast. När jag går via deras felsökning då så finns där en text om att jag ska logga in för att få svar. Hur begåvat är det?
När jag inte kunde få kontakt med Skruvat gjorde jag alltså ett inlägg på Trustpilot. Svaret kom blixtsnabbt från kundchefen där han förklarade att dom gärna hjälper sina kunder. Men hur? Han skulle kunnat ringa eller mejla mig men icke. När jag i nästa inlägg bad honom kontakta mig direkt så fick jag alltså besked från Trustpilot att han begärt att mitt inlägg skulle tas bort. Nu har jag försökt göra ett nytt inlägg där men det händer inget. Tydligen har Skruvat inte bara lyckats få bort mitt inlägg utan också bannat mig på Trustpilot. Ägs dom kanske av Skruvat? Hur som helst så är "trust" inget ord som stämmer på den omdömessiten och heller inte på Skruvat.
Skruvat levererar snabbt men hakar något upp sig så är det kört. Vi kunder har två veckor på oss att returnera det dom skickat fel. I och med att jag inte får kontakt så har det dröjt mer än två veckor och då är problemet löst. För Skruvats del alltså.
Grundproblemet är att jag inte kan återlämna en del dom skickat fel för att jag inte kommer in på deras returwebb. Dom har lagt ner chatfunktionen, dom har lagt ner rutan för mailkontakt och telefonkön är oändlig. Efter en halvtimme hade jag avancerat från telefonplats 28 till 26 och då var det ändå den av gångerna jag kom närmast. När jag går via deras felsökning då så finns där en text om att jag ska logga in för att få svar. Hur begåvat är det?
När jag inte kunde få kontakt med Skruvat gjorde jag alltså ett inlägg på Trustpilot. Svaret kom blixtsnabbt från kundchefen där han förklarade att dom gärna hjälper sina kunder. Men hur? Han skulle kunnat ringa eller mejla mig men icke. När jag i nästa inlägg bad honom kontakta mig direkt så fick jag alltså besked från Trustpilot att han begärt att mitt inlägg skulle tas bort. Nu har jag försökt göra ett nytt inlägg där men det händer inget. Tydligen har Skruvat inte bara lyckats få bort mitt inlägg utan också bannat mig på Trustpilot. Ägs dom kanske av Skruvat? Hur som helst så är "trust" inget ord som stämmer på den omdömessiten och heller inte på Skruvat.
Skruvat levererar snabbt men hakar något upp sig så är det kört. Vi kunder har två veckor på oss att returnera det dom skickat fel. I och med att jag inte får kontakt så har det dröjt mer än två veckor och då är problemet löst. För Skruvats del alltså.
Re: Akta er för Skruvat.se!
Beställde två blinkersglas med samma artikelnummer från skruvat, fick ett gult och ett vitt... Mailade kundtjänst och sa att jag fått ett vitt felaktigt glas och att jag behöver ett gult glas. Gick 4 dygn och sen fick jag ett standard mail att de har mycket att göra... Så de får tummen ner av mig!
-
- Beroende
- Inlägg: 1325
- Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
- Ort: S:T Anna, Söderköping
- Kontakt:
Re: Akta er för Skruvat.se!
Planetens sämsta kundservice... Jag misstänker att om du skulle ringa å beställa så skulle det gå betydligt snabbare, så man skulle hitta en insider som kunde skifta kablarna mellan Beställning å Reklamation..
Jobbar som säljare själv och gör givetvis bort mig både nu å då, men är det någon gång man har schans att visa hur pålutlig/samarbetsvillig man är så är det just när man gjort fel...
Kommer aldrig mer handla från skruvat.se
Mvh//Klirre
Jobbar som säljare själv och gör givetvis bort mig både nu å då, men är det någon gång man har schans att visa hur pålutlig/samarbetsvillig man är så är det just när man gjort fel...
Kommer aldrig mer handla från skruvat.se
Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!
Re: Akta er för Skruvat.se!
Bussningarna jag köpte därifrån va rena skiten.......
Köpte nån länkarms lagring eller liknade till Caddy och fick givetvis fel.... Gick inte heller att få utbytt
Köpte nån länkarms lagring eller liknade till Caddy och fick givetvis fel.... Gick inte heller att få utbytt
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
-
- Användare
- Inlägg: 45
- Blev medlem: tis dec 15, 2015 20:05
- Ort: Skåne
Re: Akta er för Skruvat.se!
Jag har handlat 3 gånger och fått vad jag beställde, blixtsnabbt leverans. Men man ska kanske akta sig framöver efter vad jag nu läser.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Senast redigerad av Fredrik Holmqwist den tor apr 28, 2016 9:15, redigerad totalt 1 gånger.
WJ/WG Overland 2003
Re: Akta er för Skruvat.se!
Beställt därifrån 2-3 ggr utan problem (har iofs fått det jag beställt) men ska som Fredrik tänkte till en gång extra inför framtida beställning efter man läst sånt här.
Här skulle det kunna stå något vettigt..
-
- Rutinerad
- Inlägg: 333
- Blev medlem: mån apr 01, 2013 22:50
- Ort: Kungälv
Re: Akta er för Skruvat.se!
Jag föredrar att ha någon att dra i slipsen oavsett om det är kalsonger eller bildelar som skall handlas. Är långt från övertygad i det förtäffliga med e-handel! Som tur är så är jag ekonomiskt oberoende så jag kan bortse från slantarna man tjänar på e-handel.
Frontera B stödprojekt i väntan på det rätta.
Hittat det rätta objektet. ZJ i6 Manuell
Hittat det rätta objektet. ZJ i6 Manuell
Re: Akta er för Skruvat.se!
Idag, 1 vecka efter att jag anmält att jag fått fel delar, så fick jag ett mail där de ber om ursäkt och säger att de kommer skicka ut den korrekta delen till mig. Seg responstid, men de återkom ju iaf
Re: Akta er för Skruvat.se!
Tack för varningen! trist att de inte verkar kunna leverera det de ska.Skruvat.se lyckades censurera mitt inlägg på Trustpilot.se! Märkligt att företaget har makt att göra så och märkligt att Skruvat valde det sättet istället för att lösa problemet.
Grundproblemet är att jag inte kan återlämna en del dom skickat fel för att jag inte kommer in på deras returwebb. Dom har lagt ner chatfunktionen, dom har lagt ner rutan för mailkontakt och telefonkön är oändlig. Efter en halvtimme hade jag avancerat från telefonplats 28 till 26 och då var det ändå den av gångerna jag kom närmast. När jag går via deras felsökning då så finns där en text om att jag ska logga in för att få svar. Hur begåvat är det?
När jag inte kunde få kontakt med Skruvat gjorde jag alltså ett inlägg på Trustpilot. Svaret kom blixtsnabbt från kundchefen där han förklarade att dom gärna hjälper sina kunder. Men hur? Han skulle kunnat ringa eller mejla mig men icke. När jag i nästa inlägg bad honom kontakta mig direkt så fick jag alltså besked från Trustpilot att han begärt att mitt inlägg skulle tas bort. Nu har jag försökt göra ett nytt inlägg där men det händer inget. Tydligen har Skruvat inte bara lyckats få bort mitt inlägg utan också bannat mig på Trustpilot. Ägs dom kanske av Skruvat? Hur som helst så är "trust" inget ord som stämmer på den omdömessiten och heller inte på Skruvat.
Skruvat levererar snabbt men hakar något upp sig så är det kört. Vi kunder har två veckor på oss att returnera det dom skickat fel. I och med att jag inte får kontakt så har det dröjt mer än två veckor och då är problemet löst. För Skruvats del alltså.
Re: Akta er för Skruvat.se!
Efter 2 veckor så skickade de ut det korrekta blinkersglaset till mig utan kostnad. Lite strul men de gjorde rätt för sig
Re: Akta er för Skruvat.se!
Jag kommer aldrig mer handla där. Bägge gånger jag handlat där har det blivit strul. Sista gången har de skickat fel och vägrar ta tillbaka prylar för runt 2000:- som inte är korrekta för min bil, trots att beställningen bekräftades via chassienummer.
De må vara ganska kvicka att leverera, men med den dåres envishet de fortsätter vägra ens se på grejerna så finns det inte en sportmössas chans att jag anlitar dom igen.
De må vara ganska kvicka att leverera, men med den dåres envishet de fortsätter vägra ens se på grejerna så finns det inte en sportmössas chans att jag anlitar dom igen.
Re: Akta er för Skruvat.se!
Samma för mig, har köpt några gånger från den sidan och inte haft några problem, men sist fick jag fel och de går inte att få kontakt med
Tycker det ska följa verajohn.com kundservice och svara samma dag på alla ärenden.
Tycker det ska följa verajohn.com kundservice och svara samma dag på alla ärenden.
Senast redigerad av blomnoa den tis sep 13, 2016 21:32, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Forumräv
- Inlägg: 944
- Blev medlem: tor nov 22, 2007 16:09
- Ort: skauneland
Re: Akta er för Skruvat.se!
att dom är dåliga har jag hört på två andra forum också, med icke fungerande reklamation även när det rör sig om riktigt dyra delar
bra med allas varningar!
bra med allas varningar!
letar mercedes w201 och w124 200 diesel
Re: Akta er för Skruvat.se!
De har börjat köra en del reklam på TV och det kan nog vara en indikation på att det börjat gå åt skogen... de har väl vuxit som företag, skaffat sig en "överrock" (läs styrelse och management som inte är i proportion, för stor) och då kostnaderna skenar så skaffar man sig en PR byrå och konsulter för att skapa en bra "image" och "vända skutan".
Synd att fler och fler företag satsar på PR istället för kvalité, bra priser och kunden i fokus då de blivit lite för "stora" och skall likna större företag med massa "chefer" som har 20 bokstäver långa titlar... oftast har de tillsatt en VD med kvartalstänk och "bred pensel", en ny policy löser problemen.
Eller som skrönan säger, företaget har sålt undermåliga produkter, krismöte
Alla säger -vi måste se över produktionen, kvalité säkra, hitta felet, ordna, fixa...
VD - stopp och belägg vi anställer 10 till PR avdelningen så vi kan bortförklara det hela.
Synd att fler och fler företag satsar på PR istället för kvalité, bra priser och kunden i fokus då de blivit lite för "stora" och skall likna större företag med massa "chefer" som har 20 bokstäver långa titlar... oftast har de tillsatt en VD med kvartalstänk och "bred pensel", en ny policy löser problemen.
Eller som skrönan säger, företaget har sålt undermåliga produkter, krismöte
Alla säger -vi måste se över produktionen, kvalité säkra, hitta felet, ordna, fixa...
VD - stopp och belägg vi anställer 10 till PR avdelningen så vi kan bortförklara det hela.
Suzuki Samurai -91, stenkrypare 6.5, OME fjädrar + shackle reverse, vitara-servo, warn RT30, swift stolar