Akta er för Skruvat.se!

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

kjea
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: ons apr 27, 2016 20:11

Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av kjea » ons apr 27, 2016 20:41

Skruvat.se lyckades censurera mitt inlägg på Trustpilot.se! Märkligt att företaget har makt att göra så och märkligt att Skruvat valde det sättet istället för att lösa problemet.

Grundproblemet är att jag inte kan återlämna en del dom skickat fel för att jag inte kommer in på deras returwebb. Dom har lagt ner chatfunktionen, dom har lagt ner rutan för mailkontakt och telefonkön är oändlig. Efter en halvtimme hade jag avancerat från telefonplats 28 till 26 och då var det ändå den av gångerna jag kom närmast. När jag går via deras felsökning då så finns där en text om att jag ska logga in för att få svar. Hur begåvat är det?

När jag inte kunde få kontakt med Skruvat gjorde jag alltså ett inlägg på Trustpilot. Svaret kom blixtsnabbt från kundchefen där han förklarade att dom gärna hjälper sina kunder. Men hur? Han skulle kunnat ringa eller mejla mig men icke. När jag i nästa inlägg bad honom kontakta mig direkt så fick jag alltså besked från Trustpilot att han begärt att mitt inlägg skulle tas bort. Nu har jag försökt göra ett nytt inlägg där men det händer inget. Tydligen har Skruvat inte bara lyckats få bort mitt inlägg utan också bannat mig på Trustpilot. Ägs dom kanske av Skruvat? Hur som helst så är "trust" inget ord som stämmer på den omdömessiten och heller inte på Skruvat.

Skruvat levererar snabbt men hakar något upp sig så är det kört. Vi kunder har två veckor på oss att returnera det dom skickat fel. I och med att jag inte får kontakt så har det dröjt mer än två veckor och då är problemet löst. För Skruvats del alltså.

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av Robe » ons apr 27, 2016 20:59

Beställde två blinkersglas med samma artikelnummer från skruvat, fick ett gult och ett vitt... Mailade kundtjänst och sa att jag fått ett vitt felaktigt glas och att jag behöver ett gult glas. Gick 4 dygn och sen fick jag ett standard mail att de har mycket att göra... Så de får tummen ner av mig!
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av klirre » ons apr 27, 2016 21:55

Planetens sämsta kundservice... Jag misstänker att om du skulle ringa å beställa så skulle det gå betydligt snabbare, så man skulle hitta en insider som kunde skifta kablarna mellan Beställning å Reklamation..
Jobbar som säljare själv och gör givetvis bort mig både nu å då, men är det någon gång man har schans att visa hur pålutlig/samarbetsvillig man är så är det just när man gjort fel...

Kommer aldrig mer handla från skruvat.se

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

Engman2
Veteran
Inlägg: 1963
Blev medlem: fre sep 24, 2010 8:26
Ort: Borlänge

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av Engman2 » ons apr 27, 2016 22:34

Bussningarna jag köpte därifrån va rena skiten.......

Köpte nån länkarms lagring eller liknade till Caddy och fick givetvis fel.... Gick inte heller att få utbytt :aargh:
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL

Fredrik Holmqwist
Användare
Inlägg: 45
Blev medlem: tis dec 15, 2015 20:05
Ort: Skåne

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av Fredrik Holmqwist » ons apr 27, 2016 22:54

Jag har handlat 3 gånger och fått vad jag beställde, blixtsnabbt leverans. Men man ska kanske akta sig framöver efter vad jag nu läser.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Senast redigerad av Fredrik Holmqwist den tor apr 28, 2016 9:15, redigerad totalt 1 gånger.
WJ/WG Overland 2003

heurlin
Hemmastadd
Inlägg: 237
Blev medlem: sön okt 19, 2014 19:08
Ort: Västerås

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av heurlin » ons apr 27, 2016 23:08

Beställt därifrån 2-3 ggr utan problem (har iofs fått det jag beställt) men ska som Fredrik tänkte till en gång extra inför framtida beställning efter man läst sånt här.
Här skulle det kunna stå något vettigt..

no1_martin
Rutinerad
Inlägg: 333
Blev medlem: mån apr 01, 2013 22:50
Ort: Kungälv

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av no1_martin » fre apr 29, 2016 21:06

Jag föredrar att ha någon att dra i slipsen oavsett om det är kalsonger eller bildelar som skall handlas. Är långt från övertygad i det förtäffliga med e-handel! Som tur är så är jag ekonomiskt oberoende så jag kan bortse från slantarna man tjänar på e-handel. :woot:
Frontera B stödprojekt i väntan på det rätta.
Hittat det rätta objektet. :jump: ZJ i6 Manuell

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av Robe » sön maj 01, 2016 19:35

Idag, 1 vecka efter att jag anmält att jag fått fel delar, så fick jag ett mail där de ber om ursäkt och säger att de kommer skicka ut den korrekta delen till mig. Seg responstid, men de återkom ju iaf :tumbup:
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

skogs4
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: tis mar 22, 2016 19:29
Kontakt:

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av skogs4 » fre maj 20, 2016 15:49

Skruvat.se lyckades censurera mitt inlägg på Trustpilot.se! Märkligt att företaget har makt att göra så och märkligt att Skruvat valde det sättet istället för att lösa problemet.

Grundproblemet är att jag inte kan återlämna en del dom skickat fel för att jag inte kommer in på deras returwebb. Dom har lagt ner chatfunktionen, dom har lagt ner rutan för mailkontakt och telefonkön är oändlig. Efter en halvtimme hade jag avancerat från telefonplats 28 till 26 och då var det ändå den av gångerna jag kom närmast. När jag går via deras felsökning då så finns där en text om att jag ska logga in för att få svar. Hur begåvat är det?

När jag inte kunde få kontakt med Skruvat gjorde jag alltså ett inlägg på Trustpilot. Svaret kom blixtsnabbt från kundchefen där han förklarade att dom gärna hjälper sina kunder. Men hur? Han skulle kunnat ringa eller mejla mig men icke. När jag i nästa inlägg bad honom kontakta mig direkt så fick jag alltså besked från Trustpilot att han begärt att mitt inlägg skulle tas bort. Nu har jag försökt göra ett nytt inlägg där men det händer inget. Tydligen har Skruvat inte bara lyckats få bort mitt inlägg utan också bannat mig på Trustpilot. Ägs dom kanske av Skruvat? Hur som helst så är "trust" inget ord som stämmer på den omdömessiten och heller inte på Skruvat.

Skruvat levererar snabbt men hakar något upp sig så är det kört. Vi kunder har två veckor på oss att returnera det dom skickat fel. I och med att jag inte får kontakt så har det dröjt mer än två veckor och då är problemet löst. För Skruvats del alltså.
Tack för varningen! trist att de inte verkar kunna leverera det de ska. :aargh:

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av Robe » fre maj 20, 2016 22:09

Efter 2 veckor så skickade de ut det korrekta blinkersglaset till mig utan kostnad. Lite strul men de gjorde rätt för sig :tumbup:
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

JohnE
Beroende
Inlägg: 1069
Blev medlem: ons aug 27, 2008 22:46
Ort: Västerås

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av JohnE » lör maj 21, 2016 6:25

Jag kommer aldrig mer handla där. Bägge gånger jag handlat där har det blivit strul. Sista gången har de skickat fel och vägrar ta tillbaka prylar för runt 2000:- som inte är korrekta för min bil, trots att beställningen bekräftades via chassienummer.
De må vara ganska kvicka att leverera, men med den dåres envishet de fortsätter vägra ens se på grejerna så finns det inte en sportmössas chans att jag anlitar dom igen.

pini
Rutinerad
Inlägg: 427
Blev medlem: sön aug 07, 2011 21:25
Ort: Tidaholm

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av pini » fre jul 01, 2016 20:15

Dom har blivit sämre å sämre å handla från
Valp 1,9 tdi
Wrangler tj 4,0

blomnoa
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jul 12, 2016 14:17
Ort: Åkersberga
Kontakt:

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av blomnoa » fre jul 29, 2016 13:45

Samma för mig, har köpt några gånger från den sidan och inte haft några problem, men sist fick jag fel och de går inte att få kontakt med :(

Tycker det ska följa verajohn.com kundservice och svara samma dag på alla ärenden.
Senast redigerad av blomnoa den tis sep 13, 2016 21:32, redigerad totalt 1 gånger.

mantajohan
Forumräv
Inlägg: 944
Blev medlem: tor nov 22, 2007 16:09
Ort: skauneland

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av mantajohan » fre jul 29, 2016 18:34

att dom är dåliga har jag hört på två andra forum också, med icke fungerande reklamation även när det rör sig om riktigt dyra delar

bra med allas varningar! :tumbup:
letar mercedes w201 och w124 200 diesel

sos
Veteran
Inlägg: 1719
Blev medlem: fre sep 26, 2008 9:27
Ort: Kiruna

Re: Akta er för Skruvat.se!

Inlägg av sos » fre jul 29, 2016 23:08

De har börjat köra en del reklam på TV och det kan nog vara en indikation på att det börjat gå åt skogen... de har väl vuxit som företag, skaffat sig en "överrock" (läs styrelse och management som inte är i proportion, för stor) och då kostnaderna skenar så skaffar man sig en PR byrå och konsulter för att skapa en bra "image" och "vända skutan".

Synd att fler och fler företag satsar på PR istället för kvalité, bra priser och kunden i fokus då de blivit lite för "stora" och skall likna större företag med massa "chefer" som har 20 bokstäver långa titlar... oftast har de tillsatt en VD med kvartalstänk och "bred pensel", en ny policy löser problemen.

Eller som skrönan säger, företaget har sålt undermåliga produkter, krismöte
Alla säger -vi måste se över produktionen, kvalité säkra, hitta felet, ordna, fixa...
VD - stopp och belägg vi anställer 10 till PR avdelningen så vi kan bortförklara det hela.
Suzuki Samurai -91, stenkrypare 6.5, OME fjädrar + shackle reverse, vitara-servo, warn RT30, swift stolar

Skriv svar