Blocket? Registrering

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

no1_martin
Rutinerad
Inlägg: 333
Blev medlem: mån apr 01, 2013 22:50
Ort: Kungälv

Blocket? Registrering

Inlägg av no1_martin » sön jul 24, 2016 9:13

Är det någon mer än jag som börjar tröttna på att vad man än skall göra på nätet så skall ett konto registreras? Senast i raden nu är blocket. Bilar går ju att kringå deras inlogg genom att ta ägaruppgifter men annonser utan regnummer verkar nu inte längre vara möjliga att få kontakt om säljaren är rädd för att dela med sig av sina kontaktuppgifter till ev köpare.
Senast redigerad av no1_martin den mån jul 25, 2016 14:43, redigerad totalt 1 gånger.
Frontera B stödprojekt i väntan på det rätta.
Hittat det rätta objektet. :jump: ZJ i6 Manuell

Portland
Rutinerad
Inlägg: 313
Blev medlem: tor aug 11, 2011 18:48
Ort: Småland

Re: Blocket? Registrering

Inlägg av Portland » sön jul 24, 2016 11:50

Siteägarna vill samla info om oss och skapa profiler för att sen kunna skicka "utvald" info.
Dvs reklam.

Sen skyller de på allehanda trams, Blocket påstår tex att detta skall förenkla men det vetefan... jag har precis köpt bil och har innan dess kollat Blocket rätt frekvent i ett par månader, sänt mail till några intressanta objekt mm, men de mest intressanta har jag fått ringa eftersom ingen svarar.
När man sen ringt påstår de sig ej ha fått något meddelande....

Blocket har blivit för stora och för dominanta, de drivs dessutom av personer som inget fattar... innan kunde man tex välja om man ville söka bland fyrhjulsdrivna bilar eller ej.
Alltså endast AWD.
Så kan man inte söka nu, numera får man antingen alla eller tvåhjulsdrivna.
Dvs inte endast AWD.
Förr kunde man även söka fram- eller bakhjulsdrift.

Deras annonskontroll är numera sämre än den någonsin varit, de tillåter tex handlare annonsera bland privatannonserna.
Och om en bil fått ny motor så tillåter de att bilen har gått 0 mil trots att "karossen gått 47 000 mil" osv...

Jag ger mig fan på att det sitter ett gäng tonårsdrägg där med byxorna i knävecken och kepsen på sne och med sin smartphone i näsan och "sköter" detta...
Då blir det så.

Iznogoud
Forumräv
Inlägg: 667
Blev medlem: lör maj 07, 2016 14:47
Ort: Sandviken

Re: Blocket? Registrering

Inlägg av Iznogoud » sön jul 24, 2016 18:10

Blocket tycks verkligen likt politiker gå i otakt med verkligheten, och inför nya försämringar varje dag nu.
Förr då man fick svar på en annons ingick ip numret vilket nu inte medföljer mailet vilket är en klar försämring. Jag hoppas verkligen att någon mer verklighetsbunden konkurent startar en liknande köp och säljsajt.
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6

IsuzuDiesel
Beroende
Inlägg: 1444
Blev medlem: tis aug 28, 2007 21:51
Ort: Gästrikland, exilnorrbottning

Re: Blocket? Registrering

Inlägg av IsuzuDiesel » sön jul 24, 2016 20:49

Portland skrev:Siteägarna vill samla info om oss och skapa profiler för att sen kunna skicka "utvald" info.
Dvs reklam.

Sen skyller de på allehanda trams, Blocket påstår tex att detta skall förenkla men det vetefan... jag har precis köpt bil och har innan dess kollat Blocket rätt frekvent i ett par månader, sänt mail till några intressanta objekt mm, men de mest intressanta har jag fått ringa eftersom ingen svarar.
När man sen ringt påstår de sig ej ha fått något meddelande....

Blocket har blivit för stora och för dominanta, de drivs dessutom av personer som inget fattar... innan kunde man tex välja om man ville söka bland fyrhjulsdrivna bilar eller ej.
Alltså endast AWD.
Så kan man inte söka nu, numera får man antingen alla eller tvåhjulsdrivna.
Dvs inte endast AWD.
Förr kunde man även söka fram- eller bakhjulsdrift.

Deras annonskontroll är numera sämre än den någonsin varit, de tillåter tex handlare annonsera bland privatannonserna.
Och om en bil fått ny motor så tillåter de att bilen har gått 0 mil trots att "karossen gått 47 000 mil" osv...

Jag ger mig fan på att det sitter ett gäng tonårsdrägg där med byxorna i knävecken och kepsen på sne och med sin smartphone i näsan och "sköter" detta...
Då blir det så.
Det finns en ruta att kryssa i om du vill söka på fyrhjulsdrift, långt till höger på sidan, ovanför färgvalen.
Har du missat det kanske?

Portland
Rutinerad
Inlägg: 313
Blev medlem: tor aug 11, 2011 18:48
Ort: Småland

Re: Blocket? Registrering

Inlägg av Portland » sön jul 24, 2016 22:34

Tack för tipset... men nä, jag har inte missat denna ruta.

Ser att jag skrev lite kryptiskt... sorry... hett som helvete, hjärnan smälter.

Om jag vill köpa en Audi som INTE är fyrhjulsdriven, var kryssar man då?
Precis... det valet går numera inte att göra.... innan valde man "Framhjulsdrift".

Jag har AWD-bilar till det där sånt behövs... men som pendlarbil osv vill jag ha 2wd.
Billigare och tjejen känner när det är halt... med AWD gasar hon som på sommaren även vid blank-is.

Men nu fylls sida upp och sida ner med 4motion, syncro, BMW x, Audi Quattro osv...

Skriv svar