Synd om stadsborna?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

sos
Veteran
Inlägg: 1719
Blev medlem: fre sep 26, 2008 9:27
Ort: Kiruna

Synd om stadsborna?

Inlägg av sos » tor dec 15, 2016 8:04

Har en längre tid förundrats över detta tältande/köande inför olika evenemang... har människorna verkligen så tråkiga liv i storstaden att man går "all-in" för sina idoler och liknande arrangemang. Flera dygn innan "hänger man på låset" -har man verkligen ett så torftigt liv att man inte kan aktivera sig med något annat än denna dyrkan i sekt liknande former????

Nytt köpcentrum öppnar, en ny Burger King... gratis kaffe och köerna ringlar långa flera timmar innan öppnandet... den "pryl" de första får kan man köpa för en tia på e-bay

Jag tror detta är ett storstads fenomen... men jag kan ha fel.

Eller har någon en vettig förklaring? en annan kan bli lätt irriterad i kön på ICA med 3 pers framför och en står och plockar mynt efter mynt åt kassören... skitproblem som man i och för sig ruskar av sig och ler åt sig själv.
Suzuki Samurai -91, stenkrypare 6.5, OME fjädrar + shackle reverse, vitara-servo, warn RT30, swift stolar

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Re: Synd om stadsborna?

Inlägg av macke » tor dec 15, 2016 20:17

Kanske för att biljetterna tar slut på 5 minuter efter dom släppts? Är man ett stort fan och vill stå längst fram så är det nog värt det.

"Storstadsfenomen" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Du tror alla som står i kö kommer från en stor stad? :rotfl: :zzz:
TGB 13

Ninetoes
Beroende
Inlägg: 1051
Blev medlem: fre feb 08, 2008 12:28
Ort: Åland

Re: Synd om stadsborna?

Inlägg av Ninetoes » tor dec 15, 2016 21:54

Jag inbillar mig att det snarare är i småstäder det blir en stor grej när Burger King kommer till byn...
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.


O.A.S. Offroad & Adventure Society

//Abbe - Team Skottkärra

Asfalsts indianen
Rutinerad
Inlägg: 338
Blev medlem: mån mar 02, 2015 23:45
Ort: Stockholm Huddinge

Re: Synd om stadsborna?

Inlägg av Asfalsts indianen » sön dec 18, 2016 1:27

Knappast storstadsproblem.

Jag som ur Stockholmare ser saken tvärt om. Finns det absolut inget att göra/se på så finns det heller inget att köa för. Tre pers på Ica blir en stor kö, och en snackis på byn. Samma sak om någon i grannbyn bytt extraljus.

Men visst, det är ganska absurt att tälta för att komma på rätt evenemang. Själv har jag bara gått upp i ottan för att köpa biljetterna på "rätt ställe".
Men det är å andra sidan exemplariskt gjort av de som marknadsför ett evenemang, housa det innan så man får maximal uppmärksamhet.
Jämför med att boka bord på en restaurant. För att inte prata om galenskapen att boka en flygresa flera dagar eller veckor innan man ska flyga. Vem gör det med hedern i bestånd?

Sen tror jag att det har accelererat med alla sociala medier. Nu måste man visa vad man gör för jättehäftiga saker för att inte försvinna i mediabruset. Det är viktigare att snabbt visa var man är/vad man gör, än att njuta av stunden.

Varför fottar man sin middag för att visa andra? Det måste ju vara det ultimata beviset på innehållslöst liv. (Wow, kolla! Jag har värmt min egen mat, och det är inte mamma som brett mackan!)

(OBS, delar av inlägget innehåller ironi.)
Daniel E
Pajero Sport V6 -01 höjd 2" Cooper STT 31" och snorkel
Garagetråd: http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic ... 15&t=55721

350420
Hemmastadd
Inlägg: 133
Blev medlem: lör sep 03, 2016 20:11
Ort: RIMBO i ROSLAGEN

Re: Synd om stadsborna?

Inlägg av 350420 » mån dec 19, 2016 17:06

Finns inget värre än på Ica där folk står o fumlar med kort o småpengar det kan man väl ta fram mest man står i kön så är det klart när det blir min tur
God jul på er
350420

Distordera
Hemmastadd
Inlägg: 146
Blev medlem: sön aug 11, 2013 21:43

Re: Synd om stadsborna?

Inlägg av Distordera » tis dec 20, 2016 18:29

Det är inget storstadsproblem.
"Alla" har läst artiklar om att man köar till ditten och datten i storstan men jag känner till några från småstan som har köat för nya i-telefån, biljetter osv också.
Det är helt enkelt ett personligt val som det mesta annat.

Vill man sticka ut får man helt enkelt ta till extrema åtgärder.
Jag gissar att samma typ av beteende finns i 4x4-kretsar också?

Var och en blir salig på sin tro heter det visst.
Jeep J20 -81

Safari
Rutinerad
Inlägg: 259
Blev medlem: mån nov 17, 2014 20:22

Re: Synd om stadsborna?

Inlägg av Safari » ons dec 21, 2016 17:51

En del stadsbor verkar tro att det inte finns något att göra om man bor på landet, men det stämmer inte! Jag bodde på landet i 6 år och jag har aldrig haft så mycket att göra. Och att det inte händer saker stämmer inte heller. Men man kanske gör andra saker än i stan. Det klart, det var inga inbrott, gängbråk, uppeldade bilar mm. Men dom sakerna kan nog jag klara mig utan.

Skriv svar