Nu har det kommit en ny förening för körkortslösa.

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Re: Nu har det kommit en ny förening för körkortslösa.

Inlägg av macke » sön nov 05, 2017 22:03

Idén är bra :tumbup:

Men om man inte har råd med AM-kort så har man garanterat inte råd att köpa en a-traktor. En 740 a-traktor som är risig ligger lätt på 30-40 000 kr :o
TGB 13

Finnpower
Veteran
Inlägg: 2305
Blev medlem: sön mar 02, 2008 19:52
Ort: Robertsfors

Re: Nu har det kommit en ny förening för körkortslösa.

Inlägg av Finnpower » sön nov 05, 2017 23:00

Det finns a-traktorer som är rimligare i pris oxå.
Mopedbilar och EU-mpppar kommer oxå att börja falla i pris desto fler som har körkort.

Och där kommer det vara precis som med den vanliga fordonsmarknaden att de med möjlighet köper nytt och de sipprar sen ut på beg-marknaden så vi dödliga oxå kan köpa en.

Idag kan man köpa en EU-moped med några år på nacken för 1500-2000 kr.

Om du då har körkortet så kan du inom en rimlig framtid spara eller panta burkar så du kan köra moped helt lagligt.

Oberoende om dina föräldrar är höginkomsttagare eller arbetslösa och utstämplade.

Jag ser detta som en infrastruktur-satsning.

Körkort ska nåt självklart för många och inte bara naturligt för några få.

Sen så har ingen sagt nåt om iden med att erbjuda övningskörning åt de som inga möjligheter har att göra det.

Har man möjligheter till det är det väl bra men det är väl inget fel i att alla får tillgång till billig mängdträning?

Om jag tex inte vill övningsköra med dottern i min porsche så kan vi bli medlemmar i föreningen och få tillgång till ett fordon gratis.

Eller för den familjen som inte kan riskera pendlingsbilen.


Att folk är avundsjuka och missunnsamma är inget nytt men på ett område som detta?

Lite som att jag blir förbannad på Olle som sitter i rullstol halvkroppsförlamad och kräver att jag minsann oxå ska få en rullstol.
Det är väl inte mitt fel att han inte kan gå? Varför ska han få nåt jag inte får? Va? Va? Ska det vara så här? Va? Va?
:D
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

Finnpower
Veteran
Inlägg: 2305
Blev medlem: sön mar 02, 2008 19:52
Ort: Robertsfors

Re: Nu har det kommit en ny förening för körkortslösa.

Inlägg av Finnpower » sön apr 15, 2018 9:42

Nu har även polisen sagt sitt men transportstyrelsen ska dra föreningen till förvaltningsrätten.

Visst känns det som en bra användning av skattepengar?

Tänk om en offroad-klubb skulle börja erbjuda sig att hjälpa andra klubbmedlemmar med mängdträning men Transportstyrelsen skulle säga ajabaja?

Eller om klubben lånar ut sin bil till medlemmar som behöver mängdträna men saknar egen bil?



https://www.folkbladet.nu/plus/2094076/ ... g-provning" onclick="window.open(this.href);return false;


https://www.folkbladet.nu/plus/2093299/ ... anga-vagar" onclick="window.open(this.href);return false;
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

Skriv svar