Jeepsweden verkar ligga nere

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

JOCKE
Hemmastadd
Inlägg: 161
Blev medlem: ons mar 29, 2006 22:29
Ort: Åsenhöga - Gnosjö

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av JOCKE » ons jul 10, 2019 7:10

gubbstrutten skrev: tor nov 15, 2018 11:49
MrHawk skrev: tor nov 15, 2018 11:09 Facebook må va smidigt till mycket då "alla" har det, men förstår inte varför så många flyr forumen när FB är rent kasst på det som forumen är bra på.

Tråkigt som sagt.

Men allra mest saknar jag BA´ZUKI som så förnämligt drevs av Lasse Larsson, Suzican.
Kan bara hålla med här åxo, Ba'Zuki var en hemsa som varje dag bjöd på nåt kul/finurligt/tänkvärt/skratt osv...
Tyvärr fick "vi" växtvärk på slutet då medlemmarna började dra åt olika riktningar i hur klubben skulle skötas, men att fenomenet Ba'Zuki var populära på nätet & träffarna är ingen överdrift, såna som Ville Blyfot, Örebro-ligan, Skåne-ligisterna mfl tillverkas inte längre....

Så, vi får väl alla se till att Mattias & co, som håller igång 4x4 Sweden, är glada & till freds med att driva detta vattenhål i vardagen framöver me'!

Mvh / JB
Jocke / Åsenhöga - Gnosjö

The stars are up
one fell down
and flew away
.....flew away.......
R.I.P Kiddo

gubbstrutten
Forumräv
Inlägg: 848
Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
Ort: Strängnäs

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av gubbstrutten » tor jul 11, 2019 8:37

Först och främst, ursäkta för högst personliga åsikter, och en hel del o t, samt ett tack till "Höken".
Genom åren, 20 för närvarande, har jag "avverkat 16 st olika 4x4-bilar.
Har varit med som betalande medlem i flera klubbar, och då haft tillgång till deras hemsidor/forum.
Jag har slutat att vara medlem i JCS, WJK och SLRK.
Deras forum har "ballat ur", enligt min åsikt.
Jeepsweden saknar jag, inte bara för att jag är "Jeeplös" utan för den kunskap som fanns där, inte bara för Jeepägare.
Mycket av vad som skrevs där var "allmänbildande"(för våra kretsar) och applicerbart även på andra 4x4-bilar.
4X4sweden.se börjar alltid min dag med att läsa.
Därefter Lada-Niva.se (som jag frivilligt sponsrar).
Mitt tredje alternativ är Citroenakuten. Mycket bättre än SCK, där jag är medlem sedan runt 40 år, och betalar 350:-/år.
FB anser jag vara en styggelse(för framtiden).
Jag har dock FB sedan flera år och deltar där.
Vad jag menar med att FB är en styggelse är att där inte, med mina datakunskaper, går att söka artiklar om bilreparationer.
Jag har beklagat mig över detta (faktum), kanske är det åldersrelaterat i mitt fall.
Att jag saknar Ba´zuki och Jeepsweden har jag redan deklarerat(flera gånger).
De eldsjälar som driver 4X4sweden.se och andra forum, på egen bekostnad, borde kanske visas uppskattning genom att i alla fall avlasta dem utläggen för att driva forumen.
Såsom en del av oss gör med Lada-Niva.se.
För några år sedan fanns entusiasterna som visade sin uppskattning med 4x4sweden.se genom banderoller på bilarna.
Det ser man mera sällan nu för tiden, tyvärr(har själv ingen på min Sukka).
Vad jag vill få fram är att, jag tycker, att fler borde återgå till forumen och skriva där, och att man, om man skriver på FB, hänvisa till bilforumen och längre/utförligare reparationsbeskrivningar där.
Slutligen är jag inte främmande för att sponsra fler forum än lada-niva.se, som är ett mycket trevligt forum, med mycken samlad kunskap om främst NIVA.
Så som Ba´zuki var för oss sukkaentusiaster.
Håller med Peter Öjerskog: Skogen ska man inte gå i - den ska man åka i".
Slut på ordbajseriet.
Rubicon :smoke:
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel. 8)

metalworm
Användare
Inlägg: 78
Blev medlem: fre dec 08, 2017 17:25

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av metalworm » fre jul 12, 2019 11:12

kan bara hålla med om facebook saken

den funkar INTE som ett forum, jag ogillar fb men kollar in där för några få saker per månad

ett forum är riktigt bra för informativa saker, och går att söka i
och, om det finns aktiva forumister så kan dom ofta komma ihåg något som dom kan peka på

har forumet sedan egen bilduppladdning som gör att trådarna behåller sina bilder för en längre tid är det riktigt riktigt bra

Skriv svar