Svalnat intresse för 4x4sweden??

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Re: Svalnat intresse för 4x4sweden??

Inlägg av macke » fre aug 30, 2019 23:30

Är ju bara spara inlägget eller aktivera notiser? Eller använda sökfunktionen.
TGB 13

rangerover
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: ons jan 21, 2015 10:59
Ort: örebro

Re: Svalnat intresse för 4x4sweden??

Inlägg av rangerover » lör aug 31, 2019 6:58

ja jag kan bara intygar at problemet med at det är svårt at lägga in bilder
gör det svårt för mig hade gärna gjort en tråd om mina bilar men läser mycket och vill ha forum kvar

metalworm
Användare
Inlägg: 78
Blev medlem: fre dec 08, 2017 17:25

Re: Svalnat intresse för 4x4sweden??

Inlägg av metalworm » lör aug 31, 2019 22:04

skulle vara en fördel för forumet om man kunde lägga upp bilder på forumets serverk, kan kräva mer bandbredd och lagringsutrymme, men i stället så försvinner inte bilderna som det brukar hända på andra bilduppladdningstjänster

dock kan det kräva att bilderna är i rimlig storlek, läs små
och det är lika jobbigt att få till för den som inte gillar att hantera bilder överlag

JohnE
Beroende
Inlägg: 1069
Blev medlem: ons aug 27, 2008 22:46
Ort: Västerås

Re: Svalnat intresse för 4x4sweden??

Inlägg av JohnE » mån sep 02, 2019 22:08

Intressant tråd. Jag har Facebook och hör ju till den något "yngre" generationen. Fb har definitivt sina fördelar, men ser inte Facebook som en direkt konkurrent till specialforum som detta. Kanske en dipp just nu, men genom åren har det ju varit upp och ner med aktiviteten beroende på årstider, väder och vind och eventuella skoskav.
Facebook blir väldigt opersonligt till skillnad från forum som detta. Dessutom har Fb gång på gång visat sig vara en ulv i fårakläder när det gäller integritet och personligt skydd. Flera och fler av mina vänner väljer aktivt att avsluta sina Facebook-konton, och jag tror att storhetstiden för den platsen är förbi. Forumen består, även om aktiviteten varierar :tumbup: :beer:

metalworm
Användare
Inlägg: 78
Blev medlem: fre dec 08, 2017 17:25

Re: Svalnat intresse för 4x4sweden??

Inlägg av metalworm » mån sep 02, 2019 23:08

sedan är det andra bekymmer med facbök, dom kan ta bort grupper och inlägg som dom känner för det

tyvärr gäller det samma på forum, men, om det är ett forum med mycket info i som ex denna, så bör kompletta backupper finnas hos minst två personer så även om det händer något så kan den komma upp igen

ErraN_XJ
Veteran
Inlägg: 1558
Blev medlem: tis dec 21, 2010 18:23
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Svalnat intresse för 4x4sweden??

Inlägg av ErraN_XJ » ons sep 04, 2019 20:30

Jag måste erkänna samma sak som någon skrev här i tråden, att fb e enkelt. För enkelt för att låta va...
Ja har slutat uppdatera min tråd av olika anledningar, ett. De går inte å ladda upp bilder längre. Två. Man uppdaterar för att få respons av följare i form av en klapp på axeln, konstruktiv kritik eller frågor. Men de e 25 till 50 Pers som tittat men inte en kommentar (visst, de låter som ett skrik på bekräftelse...)
På fb i massa olika grupper man följer så sprutar de tumme upp å kommentarer å frågor osv. De e ju därför man visar va man grejar med! Man vill ju dela med sig av lösningar osv...

De va min input i ämnet....
#JeepGaraget


:thefinger:


#Offroaders Bohuslän

RedNek
Rutinerad
Inlägg: 373
Blev medlem: tor maj 01, 2014 8:58
Ort: Utanför Umeå

Re: Svalnat intresse för 4x4sweden??

Inlägg av RedNek » tor sep 05, 2019 20:30

Hej vänner,
Jag ser med sorg att forumet håller på att dö svältdöden. Allt mindre inlägg...
Jag har skrivit en hel del här om min Antimateria Vitara, men den blev såld till en herre som tog den till sin semestervilla i Gambia! Haha mycket passande för den Vitaran. Men med det tog den tråden slut..

Jag har aldrig haft FB elle Twitter etc.. kommer aldrig att skaffa heller. Aldrig, never, nada. En principfråga för mig.
Hoppas vi kan hålla 4x4 Sweden levande, kanske borde jag skriva om min Grand Vitara istället, har höjt den & skaffat Blackspoke, ska på med Discoverer däck till sommarn, bukplåt etc. Lunchbox diff kanske..
Bilder är ganska lätt om man (som jag) lägger upp dem på Blogg.se eller liknande först, sen länkar här på 4x4 sweden.

Forumet är jättebra för att få bra info från dem som vet vad de talar om.
Här får man inga Haynes-hansbok-jag vet-allt-svar..
Eller "du stavade fel tre inlägg tidigare så du är dum & jag vill inte svara på dina inlägg längre"
Dessa ickemogna fånerierna är skönt att slippa läsa om.

Har vi bra idéer att få forumet att överleva? Fyll på i denna tråden.
Mvh/RedNek
- To Live Beyond Requirements -

Projektbilen: Suzuki Vitara
Mc: Yamaha XT 600 -93´
Veterantraktorerna: Volvo T31 med V8, Volvo T25
Bolinder Munktell 35 & Volvo BM 55 med grävaggregat
Brukstraktorn: Volvo BM 2200
Svennebilen: Skoda Fabia

OPJ
Användare
Inlägg: 85
Blev medlem: ons jan 18, 2012 12:55
Ort: Jämtland

Re: Svalnat intresse för 4x4sweden??

Inlägg av OPJ » tis sep 17, 2019 6:41

Jag sällar mig till de som menar på att det är krångligt att ladda upp bilder - det måste vara enkelt om man ska orka engagera sig.

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Svalnat intresse för 4x4sweden??

Inlägg av klirre » tis sep 17, 2019 6:53

Då hade det antagligen varit gjort. Höken som driver denna sida har haft ett fantastiskt driv och engagemang. Jag har för mig det handlar om server-utrymme. Det kostar pengar, och han driver sidan idiellt så jag har full förståelse för honom. Han borde ta kas oftare för denna informationsskatt för offroad som han bidragit med :rock:

Sen har ju den här sidan nätets klart bästa smilies :woot:

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

gubbstrutten
Forumräv
Inlägg: 848
Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
Ort: Strängnäs

Re: Svalnat intresse för 4x4sweden??

Inlägg av gubbstrutten » tis sep 17, 2019 11:15

Undrar hur många som skulle ställa upp på en frivillig sponsring/stöd för 4x4SWEDEN på samma sätt som flera, bl a jag, gör med LADA-NIVA? :roll:
En hundring per år kan i alla fall jag lätt avvara för att inte det forumet ska gå graven. :wink:
SCK sponsrar jag ju automatiskt genom medlemskapet. :|
SLRK och JCS har så dåliga forum, numera, så dom får klara sig utan bidrag från mig. 8)

Sist men inte minst: Tack Mr Hawk. :tumbup:
Rubicon :smoke:
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel. 8)

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Svalnat intresse för 4x4sweden??

Inlägg av klirre » tis sep 17, 2019 11:48

gubbstrutten skrev: tis sep 17, 2019 11:15 Undrar hur många som skulle ställa upp på en frivillig sponsring/stöd för 4x4SWEDEN på samma sätt som flera, bl a jag, gör med LADA-NIVA? :roll:
En hundring per år kan i alla fall jag lätt avvara för att inte det forumet ska gå graven. :wink:
SCK sponsrar jag ju automatiskt genom medlemskapet. :|
SLRK och JCS har så dåliga forum, numera, så dom får klara sig utan bidrag från mig. 8)

Sist men inte minst: Tack Mr Hawk. :tumbup:
Jag skulle absolut vara beredd att bidra, problemet är väl lite det att det behöver ske kontinuerligt. Framför allt om man talar om att bidra med egen "bildserver" Då ska man ju vara säker på att det finns kvar i säg 10-15 år iaf.

Stämmer in med åldringen: Tack som fan MR Hawk :notworthy:

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

metalworm
Användare
Inlägg: 78
Blev medlem: fre dec 08, 2017 17:25

Re: Svalnat intresse för 4x4sweden??

Inlägg av metalworm » ons sep 25, 2019 12:10

stödjer mycket hellre med kontanter än eländig reklam, en egen bildserver hjälper mycket

att sedan lära folk hur man annvänder det med behövs, men behöver inte varta farligt

Skriv svar