Ny bil...

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » ons jul 19, 2006 22:23

Ronny skrev:
Mathias T skrev:en sådan forrd hade min arbetskollega också för ett par år sedan,dom var löjligt rostbenägna(värre än suzuki) och tämligen trötta och törstiga.
Det var inga jätteproblem att köra ifrån den med chevadieseln,har för mig att den bara hade 145hk eller nåt :roll:

Min kaross har endel rost-ja.men det kommer nog sej mer av dåligt undethåll från förra ägaren,golv o balkar mm är i väldigt bra skick.
Effekten är inte 145 hk(går det ens att få såpass lite i en 5-liter v8:a?)
Jag har 240 hk i min.
Törstig..javisst...allt beroende på typ av körning.
Mellan 1.3 och 2.5 liter..långfärdskörning-terräng
Har bestämmt för mig att hans med 302motorn hade 145,den vart j-vligt trög.
Det kanske skiljer mellan årsmodellerna
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Frontera
Guru
Inlägg: 2777
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:46
Ort: Dalby

Inlägg av Frontera » ons jul 19, 2006 22:40

Malle skrev:
Nu e de juh bara så att riktiga män luktar diesel och så e de juh liksom bara=)
Hmmm...OK!...Men nu är det så att jag Suzuki på träffar och tävlingar(bensin), men i arbetet så byter jag bl.a. bränslefilter på lastbilar(Volvo), och då blir jag allt som oftast dränkt i diesel och luktar därefter....är jag då en riktig man eller (som en del elaka tungor påstår) en riktig kärring :?: :roll: Jag kan väl tillägga att när jag smort en lastbil + släp så är det nog mer fett på mig än i nipplarna :lol:
Jag satsar på tve tosslad :wink:

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » mån jul 24, 2006 23:00

Malle skrev:
Nu e de juh bara så att riktiga män luktar diesel och så e de juh liksom bara=)
Hmmm...OK!...Men nu är det så att jag Suzuki på träffar och tävlingar(bensin), men i arbetet så byter jag bl.a. bränslefilter på lastbilar(Volvo), och då blir jag allt som oftast dränkt i diesel och luktar därefter....är jag då en riktig man eller (som en del elaka tungor påstår) en riktig kärring :?: :roll: Jag kan väl tillägga att när jag smort en lastbil + släp så är det nog mer fett på mig än i nipplarna :lol:
Tyckte väl att du var välsmord :haha:

Skriv svar