Oljan.. Den filtrerar jag genom jeanstyg just nu...Bertilson skrev:hmmm
Det finn företag som kan bygga om din hastighetsmätare annars så att den stämmer. man rullar billen 100m och räknar hur många varv wire snurrar. sen skriver man ner detta och skickar iväg mätaren ihop med den lappen.
Vet däremot inte vem som gör och hur mycket det kostar. var många år sedan jag skulle gjort så, men jag sålde bilen istället.
Filtrerar du bara oljan genom kaffefilter eller skall du filtrera något mer efteråt?
Vad är det för kompressor?? 12/24v? eller är det något hemmabygge??
Hur verkar sanden till däcken? Är den liknade som glasblästersand eller hur stora korn är det?
Sen är tanken att den skall igenom en scania centifug..
Har tatt ett prov på första laddningen som är iväg på ananlys för att se hur skitig den är.. I bilen skall det in ett stålfilter i stället för pappersfilter vilka sätts igen alldeles för fort..
Har fått tips om att mercedes 230 skulle fungera perfekt..
Tänker dock göra ett försök med UAZ orginal filter som är stål och uppbyggt som lameller.. Detta går att dela och tvätta rent vid behov.
Tänker köra med 20% diesel iblandning tills jag har fått tag på värmefilter och en dubbel trevägsventil.
Jag letar efter någon firma som kan hjälpa till med hastighetsmätarn.. Och skickat några mail.. Får se i vad det resulterar i..
Kompressorn är en 12v, den byggs i Kina och det är Jenik här på forumet som tagit hem den..
Det är en glassand enligt pappret som Pontus skickade med..
Och kornen är ganska små.. Har tyvärr ingen micrometer så jag kan inte säga hur små dom är.. Den är ganska fin om man säger så..
Vilket krävs då den hänger kvar med hjälp av statiskelektrisitet...
Slog upp långfingret på vänster hand idag så det det e lite jobbigt att skriva idag... Många feltryck blir det....