Patrol igen

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Patrol igen

Inlägg av Roger Patrol » mån mar 15, 2010 10:55

Jaha... saknaden blev för stor efter skogens kung :P nu körs det in ett nytt objekt så jag återkommer när jag har kommit en bit på väg.
jag byggde ju den som kalle rustar nu så den är väl utprövad så jag vet vad som fungerar och inte :woot:

Bild

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Inlägg av K J H » mån mar 15, 2010 11:45

:rock: så där ja!!!
#patrol-garaget

Lian
Användare
Inlägg: 44
Blev medlem: fre mar 12, 2010 22:43
Ort: Norrbotten

Inlägg av Lian » mån mar 15, 2010 13:44

:tumbup:
-91 Nissan Terrano V6

HRC
Rutinerad
Inlägg: 452
Blev medlem: sön mar 29, 2009 20:35
Ort: Järfälla

Inlägg av HRC » mån mar 15, 2010 21:58

Ööh, en belgisk bil? Okej. Hur funkar det då, blir det inte dyrt och krångligt att regga om, eller ska den inte vara registrerad?
Grand Cherokee 4,7 2000
Cherokee 4.0 2001

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » tis mar 16, 2010 8:29

inga problem att regga :) det är en vanlig reg bes,svenska papper är på G kostar ca 2000:- att få den 'svensk'lika enkelt som en tyskimport

kenny_69
Veteran
Inlägg: 1739
Blev medlem: tis maj 30, 2006 13:01
Ort: Motala

Inlägg av kenny_69 » tor mar 18, 2010 19:30

Gött
Vad är planerna med den??

//Kenny

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » tor mar 18, 2010 21:25

den blir i stort sett som den förra...men det blir nog 2"karosshöjning oxå.. :) måste ju bli högre än kalles :wink: håller på nu å byter alla bromsrör å fixar lite rost innan regbes

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Inlägg av K J H » mån mar 22, 2010 22:24

nu haru ju haft bilen en hel vecka , å bara ett kort!! kom igen nu... vi kan väl få se åtminstone ett kort på ett tokrostigt bromsrör elr nåt haha;)
#patrol-garaget

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » mån mar 22, 2010 22:56

mmm,det är ju så det är :? inget roligt än ,bara rostlagning å bromsrenov å lite sånt kul..
plockade ner tanken i dag för i komma åt att laga ramen på insidan och dra nya bränslerör
men snart så :)
du då med förebilden,blir det nått

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » ons mar 24, 2010 9:32

lite hum.. när det tom är färg kvar inne i ramet på utsidan och insidan är helt bortrostad :shock:
Bild
men nu är det färdigsvetsat så det är dax med färg på ramen och rost
skydd inuti.
siktar på att ta premiär turen i brändåsen 24/4 :D

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » ons apr 07, 2010 12:10

HRC skrev:Ööh, en belgisk bil? Okej. Hur funkar det då, blir det inte dyrt och krångligt att regga om, eller ska den inte vara registrerad?
Nu är den svenskreggad och bes UA :)
kostnaden är
ursprungskontroll 700:-
reg bes 1220:-
kontrollbes 300:-
klar att köras :woot:

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » lör apr 10, 2010 17:36

Nu har jag kommit upp i höjden 8 tum :) fram och fixat bättre hjulvinklar,
jag vinklade axeln så mycket det gick innan den den tar i länkarmen.
kapade ur för en kraftig fyrkantsbricka så jag får ett riktigt och fint hål att skruva fast länkarmen i
Bild
Bild
som vanligt letar jag altenativ till dyra delar så jag hittade fjädrar till fairlane -63a i boa :lol:
kapade lös fjäderfästet på axeln,och svetsade dit ett fyrkantsrör under så jag fick önskad höjd
Bild
Bild

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » tis apr 13, 2010 15:33

Blev något imponerad i dag :lol: när jag reg bes min bil så av någon anledning missade han släpvagnvikten.
påpekade det i dag å han godkänner 3240kg på 50mm kula :rock:
och jag får lasta 700kg i bilen 8)
Registreringsnummer: CFT901
Fabrikat: NISSAN PATROL
Färg: MGRÅ
Fordonsslag: LB
Fordonsår: 1992
Chassinummer: JN1WYGY60U0838621

Förklaring fordonsslag
Förklaring fordonsuppgifter

Fordonsstatus: Avställd sedan 2010-04-07
Antal ägare: 0
Förvärvsdatum: 2010-04-07
Senaste EU-regbevis del 1: 2010-04-09
Senaste EU-regbevis del 2: 2010-04-07
I trafik första gången i utlandet: 1991-10-29

Privatimport: Ja
Tillfällig registrering: Nej



Tekniska uppgifter

Tilläggsinformation
Modellkod: NA0000
Växellåda: MANUELL/TILLSATS


Drivmedel 1: DIESEL
Tankvolym, liter:
Motoreffekt, Kw: 85,0
Effektnorm: EG
Röktäthet, M-1: 1,6400


Längd, mm: 4850
Bredd, mm: 1950
Antal passagerare, max: 1
Kaross: Skåp 20
Skyltformat, fram: ENRADIG
Skyltformat, bak: LITEN
Skattevikt, kg: 2700
Totalvikt, kg: 2700
Tjänstevikt, kg: 2000
Max släpvagnsvikt, kg: 3240
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 800
Max sammanlagd bruttovikt, kg: 5940
Max lastvikt, kg: 700
Kopplingsanordning 1: KULA
Kopplingsavstånd EU, mm: 4800
Traktorsläp: 0
Lastutrymmets längd, mm: 1910
Främre överhäng, mm: 700
Bakre överhäng, mm: 1170
Drivande axlar fram: 1
Drivande axlar bak: 1
Max axelavstånd axel 1-2 mm: 2980
Garanterat axel/boogitryck axel 1: 1400
Garanterat axel/boogitryck axel 2: 1800
Antal hjul: 4
Däckdimension axel 1: LT265/75R16
Däckdimension axel 2: LT265/75R16
Informationen nedan redovisas obehandlad från Vägtrafikregistret.Om det är tomt betyder det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet.

T13D ÅRSMODELL UPPSKATTAD
T31FA FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR OM AVHJÄLPANDE AV
FEL PÅ UTSLÄPPSBEGRÄNSANDE ANORDNINGAR ENLIGT 19 § LAGEN
(2001:1080) OM MOTORFORDONS AVGASRENING OCH MOTORBRÄNSLEN.

kenny_69
Veteran
Inlägg: 1739
Blev medlem: tis maj 30, 2006 13:01
Ort: Motala

Inlägg av kenny_69 » tis apr 13, 2010 20:51

Roger Patrol skrev:Blev något imponerad i dag :lol: när jag reg bes min bil så av någon anledning missade han släpvagnvikten.
påpekade det i dag å han godkänner 3240kg på 50mm kula :rock:
och jag får lasta 700kg i bilen 8)
Registreringsnummer: CFT901
Fabrikat: NISSAN PATROL
Färg: MGRÅ
Fordonsslag: LB
Fordonsår: 1992
Chassinummer: JN1WYGY60U0838621

Förklaring fordonsslag
Förklaring fordonsuppgifter

Fordonsstatus: Avställd sedan 2010-04-07
Antal ägare: 0
Förvärvsdatum: 2010-04-07
Senaste EU-regbevis del 1: 2010-04-09
Senaste EU-regbevis del 2: 2010-04-07
I trafik första gången i utlandet: 1991-10-29

Privatimport: Ja
Tillfällig registrering: Nej



Tekniska uppgifter

Tilläggsinformation
Modellkod: NA0000
Växellåda: MANUELL/TILLSATS


Drivmedel 1: DIESEL
Tankvolym, liter:
Motoreffekt, Kw: 85,0
Effektnorm: EG
Röktäthet, M-1: 1,6400


Längd, mm: 4850
Bredd, mm: 1950
Antal passagerare, max: 1
Kaross: Skåp 20
Skyltformat, fram: ENRADIG
Skyltformat, bak: LITEN
Skattevikt, kg: 2700
Totalvikt, kg: 2700
Tjänstevikt, kg: 2000
Max släpvagnsvikt, kg: 3240
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 800
Max sammanlagd bruttovikt, kg: 5940
Max lastvikt, kg: 700
Kopplingsanordning 1: KULA
Kopplingsavstånd EU, mm: 4800
Traktorsläp: 0
Lastutrymmets längd, mm: 1910
Främre överhäng, mm: 700
Bakre överhäng, mm: 1170
Drivande axlar fram: 1
Drivande axlar bak: 1
Max axelavstånd axel 1-2 mm: 2980
Garanterat axel/boogitryck axel 1: 1400
Garanterat axel/boogitryck axel 2: 1800
Antal hjul: 4
Däckdimension axel 1: LT265/75R16
Däckdimension axel 2: LT265/75R16
Informationen nedan redovisas obehandlad från Vägtrafikregistret.Om det är tomt betyder det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet.

T13D ÅRSMODELL UPPSKATTAD
T31FA FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR OM AVHJÄLPANDE AV
FEL PÅ UTSLÄPPSBEGRÄNSANDE ANORDNINGAR ENLIGT 19 § LAGEN
(2001:1080) OM MOTORFORDONS AVGASRENING OCH MOTORBRÄNSLEN.
Gött :D Min LJ70 va varken besman eller dåvarande ägare riktigt vakna när den reggades för som det är nu så har jag 150kg i lastvikt.. så med codriver på 100-120kg och lite verktyg så blir det överlast :shock:... tänkte ta tag i det när jag reggar in utvändigbåge och 35or

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Inlägg av BorkJonas » tis apr 13, 2010 23:11

kenny_69 skrev:
Gött :D Min LJ70 va varken besman eller dåvarande ägare riktigt vakna när den reggades för som det är nu så har jag 150kg i lastvikt.. så med codriver på 100-120kg och lite verktyg så blir det överlast :shock:... tänkte ta tag i det när jag reggar in utvändigbåge och 35or
Tänk bara på att skatten kommer att gå upp kraftigt... :roll:
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

Skriv svar