Patrol igen

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » tor maj 19, 2011 14:14

ja.............
då har jag svar på skatte idiotin :evil:
ALLA!!!!!! lätta lastbilar som reggas in efter den 1/1-11 får skatt efter utsläpp å finns det inte uppgifter så hugger dom nått högt värde i luften å sen bestämmer skatten efter det...
så SE UPP om ni ska köpa en lastbilreggad bil när den är intagen till sverige...
å jag frågade om jag reggade om den till personbil igen...då!!! är det på vikten å 12000kr på ett år i skatt
HEJA SVERIGE

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » sön jun 19, 2011 11:09

jahaja
nu är det iallafall en liten ljuspunkt..
jag använder ju bara patrolen till lek å dragbil å det händer inte oftare än nån gång i månaden.
det är nu dygnskatt på åket..
17kr om dagen och 50kr var gång jag reggar in.. så om jag ska ha den en dag så kostar det 67kr å det kan jag leva med istället för å köra avställt...
men känns ju ändå lite galet för att knöl me försäkringspengar å skatte pengar hit å dit :roll:

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re:

Inlägg av Roger Patrol » ons aug 31, 2011 18:53

Roger Patrol skrev:jahaja
nu är det iallafall en liten ljuspunkt..
jag använder ju bara patrolen till lek å dragbil å det händer inte oftare än nån gång i månaden.
det är nu dygnskatt på åket..
17kr om dagen och 50kr var gång jag reggar in.. så om jag ska ha den en dag så kostar det 67kr å det kan jag leva med istället för å köra avställt...
men känns ju ändå lite galet för att knöl me försäkringspengar å skatte pengar hit å dit :roll:
det funkar vettigt med av å påställning iden..67 kr för lördag å söndag å 8kr i försäkring :)
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Re: Patrol igen

Inlägg av niva_mats » ons aug 31, 2011 19:02

Det verkar knöligt men vafan det e värt det jobbet verkar det som.
Och har man bara tillgång till dator och internetuppkoppling så fixar det juh sig.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

micke 4x4
Rutinerad
Inlägg: 430
Blev medlem: lör jul 29, 2006 23:46
Ort: Trollhättan

Re: Patrol igen

Inlägg av micke 4x4 » ons aug 31, 2011 19:45

måste bara fråga.
kan man ställa av och på ett fordon hur många gånger som helst på ett år?
Ford Ranger orginal -07
Patrol axelvänd med 35 12,5 15
Cherokee rubicon express 4,5 med 32 10,5 15
Jeep Wrangler
http://picasaweb.google.com/m/viewer#al ... 4597125953
http://www.youtube.com/user/scepter4x4?feature=watch

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Re: Patrol igen

Inlägg av niva_mats » ons aug 31, 2011 19:58

micke 4x4 skrev:måste bara fråga.
kan man ställa av och på ett fordon hur många gånger som helst på ett år?
Och vilket försäkringsbolag har du som tycker det är ok att göra dagssaffärer?
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Patrol igen

Inlägg av Roger Patrol » ons aug 31, 2011 20:25

har länsförsäkringar å tar ingen avgift..
transportstyrelsen tar 50kr vid in reggning + 17 kr om dagen
finns ingen gränns om hutr många gånger vad jag vet..fick tipset på transportstyrelen om hur jag kunde göra
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

GmcSierra
Rutinerad
Inlägg: 304
Blev medlem: mån dec 20, 2010 12:37
Ort: Silverdalen

Re: Patrol igen

Inlägg av GmcSierra » ons aug 31, 2011 21:15

transportstyrelsen tar 50kr vid in reggning + 17 kr om dagen
finns ingen gränns om hutr många gånger vad jag vet..fick tipset på transportstyrelen om hur jag kunde göra
Har en Mitsubishi Galant där en felkod gör att jag inte får den godkänd på sbp. Ställde på den i våras för att besikta å sälja den, sen sket det sig ju förstås... när jag då ställde av den två-tre dagar senare sa transsportstyrelsen att man inte kan betala mindre än en månad i skatt (+ 50 spänn då oxå) :?

Skillnad på pb å lb?
GMC Sierra 1500 SLT Z71 -98

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Patrol igen

Inlägg av Roger Patrol » ons aug 31, 2011 22:36

vet inte vad som bryter... jag har en årskatt på drygt 6000kr å det är dygns skatt istället för månadskatt, om det är skilnad på pb å lb vet jag inte
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

MangeP
Beroende
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons mar 17, 2010 12:57
Ort: Luleå

Re: Patrol igen

Inlägg av MangeP » tor sep 01, 2011 16:22

Ja det är skillnad på pb och lb. 217g är inte så mycket för en stor patrol. Och du har ju ändå halva skatten mot pb-reg. Så är det när alla mercaraggare förstört lb-reg principen med att regga om sina sedan 123or...
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Patrol igen

Inlägg av Roger Patrol » tis nov 08, 2011 1:01

är det nån här som har nån bra ide på var jag inhandlar drev till fördelningslådan på patrolen så jag får lite stenkryp :?
å hellst då med en prislapp som inte e som hela bilen
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

stensth
Rutinerad
Inlägg: 347
Blev medlem: mån sep 17, 2007 21:40
Ort: Falköping

Re: Patrol igen

Inlägg av stensth » tis nov 08, 2011 11:28

Roger Patrol skrev:är det nån här som har nån bra ide på var jag inhandlar drev till fördelningslådan på patrolen så jag får lite stenkryp :?
å hellst då med en prislapp som inte e som hela bilen
Finns hær, men har dålig koll på priset hemma i Sverige.

http://www.marks4wd.com/products/gearma ... -gears.htm

Jag funderar på att bestælla till min ena patrol.
Har før mig att jag har sett att man kan handla i från Usa också, men kommer inte ihåg adressen.
________________________________________________________________________________

Kör alltid med för lite extraljus...
viewtopic.php?f=15&t=22963" onclick="window.open(this.href);return false;

Mecu
Rutinerad
Inlägg: 292
Blev medlem: sön sep 12, 2010 22:23
Ort: Hedemora
Kontakt:

Re: Patrol igen

Inlägg av Mecu » tis nov 08, 2011 20:34

Intressant tanke Roger, jag har också tänkt mig att kolla upp det snart! Om vi hittar något bra kanske vi ska beställa drevsats ihop om vi sparar på frakten då! ;)

twist_turbo
Forumräv
Inlägg: 566
Blev medlem: mån dec 08, 2008 17:32
Ort: Åland

Re: Patrol igen

Inlägg av twist_turbo » sön nov 13, 2011 22:17

ni ska va glada för att ni får ställa av å på i swe. här på åland har vi lika mycket i skatt om inte mer ibland å får inte ställa på för att köra en helg eller dylikt.
Tommy Åland

Kör Diesel TURBO 6a på 4l i skogen. Dä ä manligt dä!

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Patrol igen

Inlägg av Roger Patrol » sön nov 13, 2011 22:42

twist_turbo skrev:ni ska va glada för att ni får ställa av å på i swe. här på åland har vi lika mycket i skatt om inte mer ibland å får inte ställa på för att köra en helg eller dylikt.
ja det blev ju faktiskt ganska bra.
pajeron kostar strax över 4000 å den är det månadskatt på så patrolen e ju riktigt billig att äga nu :D
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar