Patrol igen

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » ons jun 02, 2010 19:45

ja då var den lackad
Bild
Bild

Felix
Forumräv
Inlägg: 718
Blev medlem: mån maj 10, 2010 9:39
Ort: Täby
Kontakt:

Inlägg av Felix » ons jun 02, 2010 20:53

Inte dåligt fet!

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Inlägg av K J H » tor jun 03, 2010 18:47

Nytvättad å blank... eeh, typ.. iaf nytvättad :wink:

Måste säga att den ser bättre o bättre ut för varje bild du visar!! Mkt bra jobbat!!

Får inte tag i brorsan:( häng in en gran så länge så ska ja fixa d rengöringsköret!! finns en ny gran som heter " Black Forest" :D gjuten ju!!

Kommer förbi nån dag med OEXen... ska bara... Förresten, d va dubbelfel på bromsljuset - kabelbrott vid bromsljuskontakten + pajad säkring... men nu sitter skiten på, å funkar:)
#patrol-garaget

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » sön jul 18, 2010 10:38

ska inte höja mer nu...
Bild

MangeP
Beroende
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons mar 17, 2010 12:57
Ort: Luleå

Inlägg av MangeP » ons sep 15, 2010 21:36

Hur funkar 37" med originalutväxling? Dom har ju 20% större omkrets än original 267/75-16 (31").
33" på chevan skiljer ca 8% mot original 245/75-16 (30,5") och jag tycker det märks ganska mycket skillnad. Då är den ju slö men ändå. Man vill ju inte ha för hög utväxling.
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » mån okt 04, 2010 8:43

nu har jag kört i brändåsen ett par gånger och Gröndal och olerum.
dragit upp å hem min 3,5 ton tunga båt :D
allt utan missöden.
den går helt kanon
kan jag vara mer än nöjd :lol:

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » mån okt 04, 2010 15:56

MangeP skrev:Hur funkar 37" med originalutväxling? Dom har ju 20% större omkrets än original 267/75-16 (31").
33" på chevan skiljer ca 8% mot original 245/75-16 (30,5") och jag tycker det märks ganska mycket skillnad. Då är den ju slö men ändå. Man vill ju inte ha för hög utväxling.
Undrar faktiskt samma sak.... :roll:
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » mån okt 04, 2010 17:10

Joel_Vbg skrev:
MangeP skrev:Hur funkar 37" med originalutväxling? Dom har ju 20% större omkrets än original 267/75-16 (31").
33" på chevan skiljer ca 8% mot original 245/75-16 (30,5") och jag tycker det märks ganska mycket skillnad. Då är den ju slö men ändå. Man vill ju inte ha för hög utväxling.
Undrar faktiskt samma sak.... :roll:
:oops: missade frågan tidigare...
jag har inga problem i skogen..slirar väldigt sällan på kopplingen för att det går för fort på tomgång.
visst blir den tröttare på vägen destu större hjul man har men väldigt sällan den inte orkar på feman i vanlig fart (över 90 :P ) kommer den under 2000 varv så laddar ju turbon som en cyckelpump...= död
Jämför jag med Gand cherokee m 4L och 33"mudzillor så är patrolen mer körbar på vägen ..37"/33.
synd du bor där å jag här :roll: annars hade du ju kunnat prova mina hjul..

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » mån okt 04, 2010 18:51

Ahh... Kanon!
Jag vill satsa på 37" efter att ha åkt med Chrille och henke i helgen, känns som en perfekt kombination men var lite orolig över utväxlingen...
Tänkte köra 33" AT däck till vardags istället och ha en uppsättning lekdäck liggande som man kan slita på när det är träffar. :D
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » mån okt 04, 2010 19:54

det låter förnuftigt att åks 33or till vardags.
jag har ju bara min till lek å bökbil..
creepy är helt ok på vägen,går otroligt nog både lättare å tystare en vad mina tidigare cooper S/T 35 tummare gjorde..
men det är med sorg jag ser mm efter mm försvinner trotts jag inte åkt så många mil på vägen..
jag bes med cooper stt 33tummare men bilen ser ju inte klok ut :shock:
bilderna i början på tråden

MangeP
Beroende
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons mar 17, 2010 12:57
Ort: Luleå

Inlägg av MangeP » mån okt 04, 2010 23:10

Tack för svaret även om de tog ett tag. Har inte bråttom eftersom jag ännu håller på och funderar vilken bil jag vill ha. Är lite inne på cherokee xj igen eftersom dom är billiga att köpa, lätta att höja och har stark motor (synd att de är fel bränsle) och automat.
Patrol verkar ju onekligen bra, lätta att höja, stark motor (rätt bränsle). Men dom är ju inte sveriges vanligaste bil direkt.

Vill ju inte köra runt i skogen i en alltför dyr bil (läs: så billig som möjligt) för då grinar man ju om man repar lacken eller bucklar den :)
Andrahandsvärdet är nog dåligt som de är på skogskörda bilar. Iofs bra då att ha en bil som man kan utveckla mycket, den räcker ju längre så att säga. Men vad vette fan.

Ursäkta OT...
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » tis okt 05, 2010 0:19

MangeP skrev:Tack för svaret även om de tog ett tag. Har inte bråttom eftersom jag ännu håller på och funderar vilken bil jag vill ha. Är lite inne på cherokee xj igen eftersom dom är billiga att köpa, lätta att höja och har stark motor (synd att de är fel bränsle) och automat.
Patrol verkar ju onekligen bra, lätta att höja, stark motor (rätt bränsle). Men dom är ju inte sveriges vanligaste bil direkt.

Vill ju inte köra runt i skogen i en alltför dyr bil (läs: så billig som möjligt) för då grinar man ju om man repar lacken eller bucklar den :)
Andrahandsvärdet är nog dåligt som de är på skogskörda bilar. Iofs bra då att ha en bil som man kan utveckla mycket, den räcker ju längre så att säga. Men vad vette fan.

Ursäkta OT...
har du tid på dig så dyker det upp en patrol om du vill...jag gav 8000 för min +bes..så suman är hitils 13500 + hjul och winch..
dansken hade ju en för ett tag sen för 12000

MangeP
Beroende
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons mar 17, 2010 12:57
Ort: Luleå

Inlägg av MangeP » tis okt 05, 2010 0:39

Vinsch har jag och hjul kostar ju samma oavsett bilmodell. 8000 lät ju äckligt billigt men då har du väl hämtat den i typ holland eller belgien? Dom jag sett på blocket har snarare legat kring 30 000.
Är patrolen lika lätt att höja som xj? Dvs puckar och flyttade dämparfästen/längre dämpare? Ser att du fått till bra flex på din iaf och du skriver ju att det är hemsmide alltihop.
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Inlägg av Roger Patrol » tis okt 05, 2010 9:31

priset är ofta 30+ men det finns ibland om du är vaken.
jag köpte min oreggad i sverige,som objekt.
men danskens var körklar för 12000.
såg för ett tag sen 3st i klump för 35000 :?
polarn köpte en med kass topp för 5000..som blev nerplockad som reserdelar..
dom går fint att höja 7-8 tum i fjädringen utan att det kostar något mer än arbete å svets..
bakre länkarnar och kardan gör jag ingenting med,och fram ser du här i tråden
jag kan ge dig en riktig arbetsbeskrivnin om det blir aktuelt

MangeP
Beroende
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons mar 17, 2010 12:57
Ort: Luleå

Inlägg av MangeP » tis okt 05, 2010 11:29

Det är precis de jag är ute efter. Bilen ska inte kosta för mycket, gå att höja med i princip bara "arbete och svets" och ha en drivlina som håller bra.

"Inte kosta för mycket" är ju väldigt relativt men inte mer än dryga 10k för bara bilen. För man kommer aldrig ändå få igen ens hälften av de man lägger ner om man kör den i skogen. Och nu vet jag att de finns bilar i den prisklassen som med höjning och större däck går riktigt bra i skogen. Gäller väl att vänta på rätt tillfälle bara :)
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak

Skriv svar