Sida 1 av 15

Patrol igen

Postat: mån mar 15, 2010 10:55
av Roger Patrol
Jaha... saknaden blev för stor efter skogens kung :P nu körs det in ett nytt objekt så jag återkommer när jag har kommit en bit på väg.
jag byggde ju den som kalle rustar nu så den är väl utprövad så jag vet vad som fungerar och inte :woot:

Bild

Postat: mån mar 15, 2010 11:45
av K J H
:rock: så där ja!!!

Postat: mån mar 15, 2010 13:44
av Lian
:tumbup:

Postat: mån mar 15, 2010 21:58
av HRC
Ööh, en belgisk bil? Okej. Hur funkar det då, blir det inte dyrt och krångligt att regga om, eller ska den inte vara registrerad?

Postat: tis mar 16, 2010 8:29
av Roger Patrol
inga problem att regga :) det är en vanlig reg bes,svenska papper är på G kostar ca 2000:- att få den 'svensk'lika enkelt som en tyskimport

Postat: tor mar 18, 2010 19:30
av kenny_69
Gött
Vad är planerna med den??

//Kenny

Postat: tor mar 18, 2010 21:25
av Roger Patrol
den blir i stort sett som den förra...men det blir nog 2"karosshöjning oxå.. :) måste ju bli högre än kalles :wink: håller på nu å byter alla bromsrör å fixar lite rost innan regbes

Postat: mån mar 22, 2010 22:24
av K J H
nu haru ju haft bilen en hel vecka , å bara ett kort!! kom igen nu... vi kan väl få se åtminstone ett kort på ett tokrostigt bromsrör elr nåt haha;)

Postat: mån mar 22, 2010 22:56
av Roger Patrol
mmm,det är ju så det är :? inget roligt än ,bara rostlagning å bromsrenov å lite sånt kul..
plockade ner tanken i dag för i komma åt att laga ramen på insidan och dra nya bränslerör
men snart så :)
du då med förebilden,blir det nått

Postat: ons mar 24, 2010 9:32
av Roger Patrol
lite hum.. när det tom är färg kvar inne i ramet på utsidan och insidan är helt bortrostad :shock:
Bild
men nu är det färdigsvetsat så det är dax med färg på ramen och rost
skydd inuti.
siktar på att ta premiär turen i brändåsen 24/4 :D

Postat: ons apr 07, 2010 12:10
av Roger Patrol
HRC skrev:Ööh, en belgisk bil? Okej. Hur funkar det då, blir det inte dyrt och krångligt att regga om, eller ska den inte vara registrerad?
Nu är den svenskreggad och bes UA :)
kostnaden är
ursprungskontroll 700:-
reg bes 1220:-
kontrollbes 300:-
klar att köras :woot:

Postat: lör apr 10, 2010 17:36
av Roger Patrol
Nu har jag kommit upp i höjden 8 tum :) fram och fixat bättre hjulvinklar,
jag vinklade axeln så mycket det gick innan den den tar i länkarmen.
kapade ur för en kraftig fyrkantsbricka så jag får ett riktigt och fint hål att skruva fast länkarmen i
Bild
Bild
som vanligt letar jag altenativ till dyra delar så jag hittade fjädrar till fairlane -63a i boa :lol:
kapade lös fjäderfästet på axeln,och svetsade dit ett fyrkantsrör under så jag fick önskad höjd
Bild
Bild

Postat: tis apr 13, 2010 15:33
av Roger Patrol
Blev något imponerad i dag :lol: när jag reg bes min bil så av någon anledning missade han släpvagnvikten.
påpekade det i dag å han godkänner 3240kg på 50mm kula :rock:
och jag får lasta 700kg i bilen 8)
Registreringsnummer: CFT901
Fabrikat: NISSAN PATROL
Färg: MGRÅ
Fordonsslag: LB
Fordonsår: 1992
Chassinummer: JN1WYGY60U0838621

Förklaring fordonsslag
Förklaring fordonsuppgifter

Fordonsstatus: Avställd sedan 2010-04-07
Antal ägare: 0
Förvärvsdatum: 2010-04-07
Senaste EU-regbevis del 1: 2010-04-09
Senaste EU-regbevis del 2: 2010-04-07
I trafik första gången i utlandet: 1991-10-29

Privatimport: Ja
Tillfällig registrering: Nej



Tekniska uppgifter

Tilläggsinformation
Modellkod: NA0000
Växellåda: MANUELL/TILLSATS


Drivmedel 1: DIESEL
Tankvolym, liter:
Motoreffekt, Kw: 85,0
Effektnorm: EG
Röktäthet, M-1: 1,6400


Längd, mm: 4850
Bredd, mm: 1950
Antal passagerare, max: 1
Kaross: Skåp 20
Skyltformat, fram: ENRADIG
Skyltformat, bak: LITEN
Skattevikt, kg: 2700
Totalvikt, kg: 2700
Tjänstevikt, kg: 2000
Max släpvagnsvikt, kg: 3240
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 800
Max sammanlagd bruttovikt, kg: 5940
Max lastvikt, kg: 700
Kopplingsanordning 1: KULA
Kopplingsavstånd EU, mm: 4800
Traktorsläp: 0
Lastutrymmets längd, mm: 1910
Främre överhäng, mm: 700
Bakre överhäng, mm: 1170
Drivande axlar fram: 1
Drivande axlar bak: 1
Max axelavstånd axel 1-2 mm: 2980
Garanterat axel/boogitryck axel 1: 1400
Garanterat axel/boogitryck axel 2: 1800
Antal hjul: 4
Däckdimension axel 1: LT265/75R16
Däckdimension axel 2: LT265/75R16
Informationen nedan redovisas obehandlad från Vägtrafikregistret.Om det är tomt betyder det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet.

T13D ÅRSMODELL UPPSKATTAD
T31FA FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR OM AVHJÄLPANDE AV
FEL PÅ UTSLÄPPSBEGRÄNSANDE ANORDNINGAR ENLIGT 19 § LAGEN
(2001:1080) OM MOTORFORDONS AVGASRENING OCH MOTORBRÄNSLEN.

Postat: tis apr 13, 2010 20:51
av kenny_69
Roger Patrol skrev:Blev något imponerad i dag :lol: när jag reg bes min bil så av någon anledning missade han släpvagnvikten.
påpekade det i dag å han godkänner 3240kg på 50mm kula :rock:
och jag får lasta 700kg i bilen 8)
Registreringsnummer: CFT901
Fabrikat: NISSAN PATROL
Färg: MGRÅ
Fordonsslag: LB
Fordonsår: 1992
Chassinummer: JN1WYGY60U0838621

Förklaring fordonsslag
Förklaring fordonsuppgifter

Fordonsstatus: Avställd sedan 2010-04-07
Antal ägare: 0
Förvärvsdatum: 2010-04-07
Senaste EU-regbevis del 1: 2010-04-09
Senaste EU-regbevis del 2: 2010-04-07
I trafik första gången i utlandet: 1991-10-29

Privatimport: Ja
Tillfällig registrering: Nej



Tekniska uppgifter

Tilläggsinformation
Modellkod: NA0000
Växellåda: MANUELL/TILLSATS


Drivmedel 1: DIESEL
Tankvolym, liter:
Motoreffekt, Kw: 85,0
Effektnorm: EG
Röktäthet, M-1: 1,6400


Längd, mm: 4850
Bredd, mm: 1950
Antal passagerare, max: 1
Kaross: Skåp 20
Skyltformat, fram: ENRADIG
Skyltformat, bak: LITEN
Skattevikt, kg: 2700
Totalvikt, kg: 2700
Tjänstevikt, kg: 2000
Max släpvagnsvikt, kg: 3240
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 800
Max sammanlagd bruttovikt, kg: 5940
Max lastvikt, kg: 700
Kopplingsanordning 1: KULA
Kopplingsavstånd EU, mm: 4800
Traktorsläp: 0
Lastutrymmets längd, mm: 1910
Främre överhäng, mm: 700
Bakre överhäng, mm: 1170
Drivande axlar fram: 1
Drivande axlar bak: 1
Max axelavstånd axel 1-2 mm: 2980
Garanterat axel/boogitryck axel 1: 1400
Garanterat axel/boogitryck axel 2: 1800
Antal hjul: 4
Däckdimension axel 1: LT265/75R16
Däckdimension axel 2: LT265/75R16
Informationen nedan redovisas obehandlad från Vägtrafikregistret.Om det är tomt betyder det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet.

T13D ÅRSMODELL UPPSKATTAD
T31FA FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR OM AVHJÄLPANDE AV
FEL PÅ UTSLÄPPSBEGRÄNSANDE ANORDNINGAR ENLIGT 19 § LAGEN
(2001:1080) OM MOTORFORDONS AVGASRENING OCH MOTORBRÄNSLEN.
Gött :D Min LJ70 va varken besman eller dåvarande ägare riktigt vakna när den reggades för som det är nu så har jag 150kg i lastvikt.. så med codriver på 100-120kg och lite verktyg så blir det överlast :shock:... tänkte ta tag i det när jag reggar in utvändigbåge och 35or

Postat: tis apr 13, 2010 23:11
av BorkJonas
kenny_69 skrev:
Gött :D Min LJ70 va varken besman eller dåvarande ägare riktigt vakna när den reggades för som det är nu så har jag 150kg i lastvikt.. så med codriver på 100-120kg och lite verktyg så blir det överlast :shock:... tänkte ta tag i det när jag reggar in utvändigbåge och 35or
Tänk bara på att skatten kommer att gå upp kraftigt... :roll: