Joel_vbg's samlingstråd!

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: Joel_vbg's samlingstråd! En bil till kan ju inte skada..

Inlägg av Joel_Vbg » ons jun 25, 2014 12:54

aeriksson skrev:hoppas du kommer trivas där, lär väl komma att träffas lite då och då misstänker jag då tjejen bor i huset tvärs över åkern, (gamla ägarens dotter) kanske t,om nån :beer:
Jaså, så du är inblandad i den familjen... Ja, du är ju välkommen över , har jag tid och ork så tar jag gladeligen emot dig! :beer:
Finnpower skrev:Så fett nice ställe... Snart har du så mycket intäkter på gården att du slipper kuska runt för ditt levebröd. Bara gå hemma och göra pengar på div projekt... Hade jag bott så hade jag aldrig lämnat gården....
En dag kanske.... Den dagen de stora svinhuset slutar innehålla just svin blir de garage där med, får jag alla garage uthyrda + vinterförvaringen så räcker de med en inkomst i hushållet.
Även övervägt, om man blir miljonär typ, att bygga ytterligare en hall för mer förvaring... Just häromkring finns de relativt gott om vinterförvaring för bilar och husvagnar men större fordon som husbilar, bussar, lastbilar och större båtar är näst intill omöjligt! Hörde ryktas om att inomhusförvaring av en STOR motorbåt går på 15.000kr/säsong :shock:
Skulle jag erbjuda frakt till och från vinterförvaringen för dom pengarna och bygga en hall på 20x40m så skulle den rymma 10-15 större fordon utan problem, det ger ca 150.000kr/år i ren vinst. Om man nu vinner en miljon eller två först.... :roll:
Men visst, de vore skönt att slippa åka hemifrån :mrgreen:

mrgonggong skrev:yes!!? en swedenrock-van?! stenhård och bortglömd av alla hantverkare sedan 1990...
mvh filip
Nej, ingen swedenrock för min del.... Men jag gillar dom gamla vanarna, hantverkarnas gullegris hela 80-talet. :D
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Lepsyl
Rutinerad
Inlägg: 479
Blev medlem: ons dec 15, 2010 21:11
Ort: Stockholm

Re: Joel_vbg's samlingstråd! En bil till kan ju inte skada..

Inlägg av Lepsyl » ons jun 25, 2014 21:43

Grattis till gården, jag är grymt avundsjuk :)

Tycker du får ta och lägga upp lite fler bilder på crewcaben :wink:

Apropå fälgar till din van så har jag en uppsättning riktigt feta turbin fälgar som skulle göra sig bra på den, den enda problemet är att det 5,5" bultcirkel så man måste göra något åt det, fila eller borra nya hål.

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: Joel_vbg's samlingstråd! En bil till kan ju inte skada..

Inlägg av Joel_Vbg » tor jun 26, 2014 9:33

Lepsyl skrev:Grattis till gården, jag är grymt avundsjuk :)

Tycker du får ta och lägga upp lite fler bilder på crewcaben :wink:

Apropå fälgar till din van så har jag en uppsättning riktigt feta turbin fälgar som skulle göra sig bra på den, den enda problemet är att det 5,5" bultcirkel så man måste göra något åt det, fila eller borra nya hål.
Tack :tumbup: Du får flytta ifrån 08 området så har du också råd med stort ställe....

Har inga fler bilder på Crew Caben och blir nog inga fler heller innan de händer något med den, inget kul att visa upp när den står i samma skick ännu...

De hade varit ballt med Turbin fälgar! Men borra om känns sådär, spacers hade kunnat funka men blir då ett jävla offset om fälgarna redan är breda...
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: Joel_vbg's samlingstråd! Måste ju testa Toyota jag med..

Inlägg av Joel_Vbg » lör jun 28, 2014 21:05

Skäms lite för att erkänna de men jag har köpt en japan :rodnar:
Bild
Bild

Men till min ursäkt, den va billig! Sen har jag alltid gillat 4Runner karossen... :tumbup:

Bilen i fråga är en 94:a, V6:a med manuell låda, som byggts om från IFS framvagn till stelaxel (LJ70 framaxel) samt höjts runt om med vad som ser ut att vara OME grejer? (Gula dämpare men de finns ju fler som har de....)
Bakaxeln har en svetsdiff så den tuggar fint i skogen, mindre fint på vägen, hade glömt hur illa de nöter på väg...
Vinchkofångare fram med Tabor vinch och lite lampor. Även en rejälare bak stötis med skydd fram mot hjulhusen...

Små saker att göra finns de alltid, tvätt hade ju inte skadat, terrängbilar ska va skitiga men alger, mossa och mögel? Njaeee....
Höger nedre Fjäderkopp fram har gett sig, så den får rättas till. (Går de att köpa nya någonstans?)
Saknas dragöglor på kofångaren fram... Funnits med bortkapade?!
Någon snäll pundare har saboterat inredningen lite grann...

Annars skulle väl en snorkel inte skada, bensinmotorer tycker inte om vatten som de är, blir inte bättre med insuget bakom strålkastarna... Luftmassemätaren sitter i luftburken så den får bli kvar.

Letar 35" däck med, förslag? Har 5st 33x13.5-15 Mudzilla att byta med....
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Mpower520
Beroende
Inlägg: 1003
Blev medlem: tor maj 31, 2012 18:29
Ort: Värmland

Re: Joel_vbg's samlingstråd! Måste ju testa Toyota jag med..

Inlägg av Mpower520 » lör jun 28, 2014 22:28

Lite möglig :mrgreen: men riktigt frän, speciellt med stel axel fram :tumbup:
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15

Lone Wolf
Beroende
Inlägg: 1169
Blev medlem: lör mar 02, 2013 11:05
Ort: Falköping

Re: Joel_vbg's samlingstråd! Måste ju testa Toyota jag med..

Inlägg av Lone Wolf » sön jun 29, 2014 10:57

Tuff
hur stora är däcken på nu??

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: Joel_vbg's samlingstråd! Måste ju testa Toyota jag med..

Inlägg av Joel_Vbg » sön jun 29, 2014 18:01

285/75-16 sitter på nu, knappt 33", men den ska ha gått med 35" däck innan och de jag testat i flex så är den rätt stel så 35" ska inte ta i.... :D
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

frank
Veteran
Inlägg: 2418
Blev medlem: tis aug 29, 2006 8:21
Ort: ulricehamn

Re: Joel_vbg's samlingstråd! Måste ju testa Toyota jag med..

Inlägg av frank » sön jun 29, 2014 19:24

Äntligen har du skaffat riktig bil Joel. :tumbup: :lol:
Denna har man ju sett en del på boråsträffar.

Den är med en del i detta klippet som Hööken filmat.
http://www.youtube.com/watch?v=2wKVrCgHTxU" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: Joel_vbg's samlingstråd! Måste ju testa Toyota jag med..

Inlägg av Joel_Vbg » sön jun 29, 2014 20:29

frank skrev:Äntligen har du skaffat riktig bil Joel. :tumbup: :lol:
Denna har man ju sett en del på boråsträffar.

Den är med en del i detta klippet som Hööken filmat.
http://www.youtube.com/watch?v=2wKVrCgHTxU" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha :lol: Tack Frank! Tror jag....? :?
Jag har inte sett den "in action" själv men tack för videolänken, de intrycket jag fått hittills stämde med det jag såg i videon...

Fick i alla fall rättat till den trasiga fjäderskålen idag, var inte sönder rostad utan bara mosad. Plockade ur fjädern, rättade till de som gick och fixerade sedan fjädern med ett buntband så den inte hoppar åt sidan igen...
Framaxeln blev så lycklig av reperationer att den började gråta... I mängder, packningen höger fram verkar ha sagt sa byebye. :aargh:
Får se om den bara blev missnöjd av att jag bände lite i grejerna eller om den fortsätter läcka...
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Spiken
Veteran
Inlägg: 1655
Blev medlem: ons feb 23, 2011 17:11
Ort: Nyköping

Re: Joel_vbg's samlingstråd! Måste ju testa Toyota jag med..

Inlägg av Spiken » sön jun 29, 2014 22:32

Varför får inte japsen vara med i din signatur för? :poke:
skäms du :mrgreen:

mateks
Forumräv
Inlägg: 746
Blev medlem: fre nov 18, 2011 17:34
Ort: Uppsala

Re: Joel_vbg's samlingstråd! Måste ju testa Toyota jag med..

Inlägg av mateks » sön jun 29, 2014 23:14

Du borde skämmas som kör/kört amerikanskt tidigare rättare sagt! :mrgreen:
Suzuki sj424 td -85

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: Joel_vbg's samlingstråd! Måste ju testa Toyota jag med..

Inlägg av Joel_Vbg » mån jun 30, 2014 13:44

Spiken skrev:Varför får inte japsen vara med i din signatur för? :poke:
skäms du :mrgreen:
Vem av oss har flest japsare på gårdsplanen...? :poke:

Och ärligt talat, den får inte plats :rodnar: Jag har tydligen mer fordon än vad jag kan skriva i en signatur....
mateks skrev:Du borde skämmas som kör/kört amerikanskt tidigare rättare sagt! :mrgreen:
:lol: skäms inte för mycket, enda jag skulle skämmas över vore en Suzuki... Fast nu när jag har en dotter så kanske jag får köpa en sån till henne :mrgreen:
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Spiken
Veteran
Inlägg: 1655
Blev medlem: ons feb 23, 2011 17:11
Ort: Nyköping

Re: Joel_vbg's samlingstråd! Måste ju testa Toyota jag med..

Inlägg av Spiken » mån jun 30, 2014 21:36

Vem av oss har flest japsare på gårdsplanen...?
Jaja, det räknas inte.
Det är när den första Japsen anländer, efter en lång tid av Amerikanere som räknas.
Då är det lovligt för alla att retas. :haha: fniss

mrgonggong
Rutinerad
Inlägg: 431
Blev medlem: ons maj 07, 2014 15:40
Ort: Sthlm / Täby

Re: Joel_vbg's samlingstråd! Måste ju testa Toyota jag med..

Inlägg av mrgonggong » mån jun 30, 2014 23:04

ångrade mig :roll:
Senast redigerad av mrgonggong den tis jul 01, 2014 9:37, redigerad totalt 1 gånger.
Filip Wennergren Bromma/Sthlm
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget... :)

mrgonggong
Rutinerad
Inlägg: 431
Blev medlem: ons maj 07, 2014 15:40
Ort: Sthlm / Täby

Re: Joel_vbg's samlingstråd! Måste ju testa Toyota jag med..

Inlägg av mrgonggong » mån jun 30, 2014 23:23

har läst din lååånga tråd och kan konstatera att du e lite (inte mycket) sjukare än jag :) jag gillar också nya utmaningar.... hela tiden :) rastlös är ett bra ord :)
Senast redigerad av mrgonggong den tis jul 01, 2014 9:35, redigerad totalt 1 gånger.
Filip Wennergren Bromma/Sthlm
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget... :)

Skriv svar