The Sidekick project
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: The Sidekick project
GIK hade sådana för några år sedan, så det borde dom ha fortfarande.
Stelaxlad HiLux Diesel
Turboconvert + IC 1.8 Bar Boost
Superflex bladfjädrar +4"
Bilstein 5150 12"
2 x arb airlocker
CM knutar + axlar bak & fram
Smörjbara bussningar runt om
mm. mm
Turboconvert + IC 1.8 Bar Boost
Superflex bladfjädrar +4"
Bilstein 5150 12"
2 x arb airlocker
CM knutar + axlar bak & fram
Smörjbara bussningar runt om
mm. mm
Re: The Sidekick project
Tackzurfer skrev:trevligt bygge
ang. dumpventilen så är den väl till för att inte luften ska åka tillbaka till turbon och bromsa turbinen när du stänger gasspjället. du får snabbare laddtryck vid växlingar, och sparar turbon som slipper "tvärbromsa"
Ja precis så är det väl men det låter ju så mycke trevligare utan
Drar iväg ett mail till dom nu så får vi se.yota skrev:GIK hade sådana för några år sedan, så det borde dom ha fortfarande.
Re: The Sidekick project
GIK sa att dom hade tryckvakter så jag beställde därifrån, frågar efter en vecka om dom skickat den än. Då svara dom att dom inte hade några längre.
Nu har tryckvakten äntligen kommit från det stället jag först beställde ifrån.
Peta ihop det sista och bytte bränslefilter och bränslerör hela vägen nu ikväll. Funkar rätt bra upp till de tilltänkta 0,5bar. Problemet är att jag inte får ner laddtrycket hur jag än skruvar på WG.
Filmade en halvgas med belastning. Det va nog inte uppskattat av kolvarna
Den röda lampan under laddtrycksmätaren visar när tryckvakten går igång.
Nu har tryckvakten äntligen kommit från det stället jag först beställde ifrån.
Peta ihop det sista och bytte bränslefilter och bränslerör hela vägen nu ikväll. Funkar rätt bra upp till de tilltänkta 0,5bar. Problemet är att jag inte får ner laddtrycket hur jag än skruvar på WG.
Filmade en halvgas med belastning. Det va nog inte uppskattat av kolvarna
Den röda lampan under laddtrycksmätaren visar när tryckvakten går igång.
Senast redigerad av ernie den fre okt 23, 2015 1:23, redigerad totalt 1 gånger.
Re: The Sidekick project
Provat å hänga WG armen brevid?
Då ser du ju om själva WG-delen i turbon funkar!
Då ser du ju om själva WG-delen i turbon funkar!
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!
Re: The Sidekick project
Det går tyvärr inte på denna modellen.J Landin skrev:Provat å hänga WG armen brevid?
Då ser du ju om själva WG-delen i turbon funkar!
Senast redigerad av ernie den fre okt 23, 2015 1:15, redigerad totalt 1 gånger.
Re: The Sidekick project
Nu va det inte kul med turbo längre, så jag åkte till jobbet o svarva till en plugg till avgashuset från den trasiga turbon.
Gött att äntligen kunna använda denna bilen igen. Snart besiktnings dags också.
Nu blir det körning på lördag
Gött att äntligen kunna använda denna bilen igen. Snart besiktnings dags också.
Nu blir det körning på lördag
Re: The Sidekick project
Znyggt som fan men det är det ju alltid Ernie.
Åker turbon på igen?
Åker turbon på igen?
Be Smart Drive Safe Stay Legal
Re: The Sidekick project
Vet inte om det blir något mer med det.mudmike skrev:Znyggt som fan men det är det ju alltid Ernie.
Åker turbon på igen?
Det ser ut såhär i garaget nu.
Har börjat fixa till en annan motor, för den som sitter i är dålig.
Den har tappat orken totalt, toppar 90km/h på plan mark om man håller stumt väldigt väldigt länge. Va ännu slöare innan jag bytte tillbaka till original grenrör.
Re: The Sidekick project
Nja, har planat av toppen bara.MrHawk skrev:Va händer här då. Får du ihop nån motor eller?
Fick hem packningssatsen o topp bultarna i veckan, så nu är det bara lite ventil jobb innan den ska ihop igen.
Re: The Sidekick project
Idag fick jag ihop det sista med den andra motorn. Tyvärr hade jag fattat fel när jag läste i en byggtråd på pirate om G16a topparna så vi fick några timmars felsökning helt i onödan i eftermiddags
Nu funkar den iaf och i morron blir det körning i Borås.
Läste att man kunde plugga och tabort rören som kommer ut precis innan insugsventilen. Det stämde visst inte om man skulle köra original insprutning
80 kilo Suzuki bigblock
Nu funkar den iaf och i morron blir det körning i Borås.
Läste att man kunde plugga och tabort rören som kommer ut precis innan insugsventilen. Det stämde visst inte om man skulle köra original insprutning
80 kilo Suzuki bigblock