Victors Garage

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Re: Victors Garage

Inlägg av Victor » ons jun 12, 2019 17:56

Mitt-i-veckan update.. (En liten en :D )

Whiplighten var tydligen slutsåld (Wtf :?: )så där fick jag tillbaks pengarna..

Men lightbaren kom idag, så var ju tvungen att snabbtesta, grymt impad över lyset i den, riktigt skarpa dioder!

"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Re: Victors Garage

Inlägg av Victor » sön jun 16, 2019 19:14

Update...

Gjorde om röret för framskärmen lite..
Bild2019-06-16 16.20.51 by Vc1r, on Flickr

Kryssat ovanför taket.. Ska dit två längsgående rör sen på den delen som inte är kryssad..
Bild2019-06-16 16.21.18 by Vc1r, on Flickr

Bild2019-06-16 18.21.03 by Vc1r, on Flickr

Tanken är att det mesta på buren ska vara klart nästa helg, så jag kan dra på färg.. Helgen efter är ju tilltänkt premiärdatum.. :roll: :|
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Victors Garage

Inlägg av klirre » sön jun 16, 2019 23:50

Ser bra ut. Blir grymt bra. Kanske står innan, men kör du med godkända rör?

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Re: Victors Garage

Inlägg av Victor » mån jun 17, 2019 5:26

klirre skrev: sön jun 16, 2019 23:50 Ser bra ut. Blir grymt bra. Kanske står innan, men kör du med godkända rör?

Mvh//Klirre
Nä.. Den blir bara som karosseriskydd för "det dagliga slitaget".. Kändes dumt att betala 3 gånger så mycket för rör när jag ändå inte kan göra godkända böjar.. Vet ju om det också, och hytten är ju inte sönderkapad, så den ska väl hålla ändå vid en rullning :roll:
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Victors Garage

Inlägg av klirre » mån jun 17, 2019 6:05

Karosseerna klarar i rergel mer än man tror, och med tanke på mängden rör så lär den ju klara av en rejäl kloning. Har du fått några kardaner än?
If in doubt, Flat out!

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Re: Victors Garage

Inlägg av Victor » mån jun 17, 2019 6:10

klirre skrev: mån jun 17, 2019 6:05 Karosseerna klarar i rergel mer än man tror, och med tanke på mängden rör så lär den ju klara av en rejäl kloning. Har du fått några kardaner än?
Tycker så jag också, funderar ev på om man ska sätta ett rör mellan övre och det nedre som ska dit under rutan..

Kardanerna ska anlända på Tisdag enligt prognosen :tumbup:
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Victors Garage

Inlägg av klirre » mån jun 17, 2019 6:38

Där ska väl sitta dubbla rör i sann U4-anda? :vetej: Jag hade velat ha en liten sträva ca 20cm in på röret över skärmen och till knäcken på röret vid a-stolpen i höj med rutan då den för övrig snygga bokningen annars riskerar bli en deformationzon. Sen från tröskel till taket strax bakom dörren bara för att.

Gött att kardanerna är på g oxå :tumbup:
If in doubt, Flat out!

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Re: Victors Garage

Inlägg av Victor » mån jun 17, 2019 6:55

klirre skrev: mån jun 17, 2019 6:38 Där ska väl sitta dubbla rör i sann U4-anda? :vetej: Jag hade velat ha en liten sträva ca 20cm in på röret över skärmen och till knäcken på röret vid a-stolpen i höj med rutan då den för övrig snygga bokningen annars riskerar bli en deformationzon. Sen från tröskel till taket strax bakom dörren bara för att.

Gött att kardanerna är på g oxå :tumbup:
I fram ska det dit mer rör, men det var en bra tanke med det övre röret :tumbup:

Bakom dörren ska också dit, sen ska det sitta lodräta strävor mellan det röret och det bakom hytten..

Har ju baklyse från U4 så kanske blir bra med dubbla för rutan :mrgreen:
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Victors Garage

Inlägg av klirre » mån jun 17, 2019 7:08

Fan va grymt. Blir många sena kvällar om det ska bli klart till helgen :mrgreen:
:pop:
If in doubt, Flat out!

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Re: Victors Garage

Inlägg av Victor » mån jun 17, 2019 7:14

klirre skrev: mån jun 17, 2019 7:08 Fan va grymt. Blir många sena kvällar om det ska bli klart till helgen :mrgreen:
:pop:
Tyst med dig.. :aargh:
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Re: Victors Garage

Inlägg av Victor » mån jun 17, 2019 7:15

Kollade precis, Kardanerna anländer idag :!: :!: :!: :D

Edit: Kardanerna är HEMMA :!: :!: :jump: :jump: :jump: :woot:
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Victors Garage

Inlägg av klirre » mån jun 17, 2019 8:13

Gött mos :tumbup:
If in doubt, Flat out!

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Re: Victors Garage

Inlägg av Victor » mån jun 17, 2019 19:53

Gjorde ett idiotryck nu efter jobbet idag och drog dit kardanerna, jävlar va tunga :shock: Riktigt fina, och kändes som bra gjorda :tumbup:

Enda som var synd var att det vart lite kommunikationsmiss så dom blev aningen korta, men fortfarande mycket ingrepp på splinesen, och dom rör sig ju inget heller..
Bild2019-06-17 17.29.44 by Vc1r, on Flickr

Ny vs min hemförlängda..
Bild2019-06-17 17.39.13 by Vc1r, on Flickr

Lite skillnad i grovlek :mrgreen:
Bild2019-06-17 17.40.19 by Vc1r, on Flickr

Märktes att det var större kors också, var tight som fn med muttrarna å få på på några ställen.. :aargh:

Sen gjordes 2 sista "takstagen och kryset slipades löst och helsvetsades..

Grundat..
Bild2019-06-17 17.40.19 by Vc1r, on Flickr

Målat..
Bild2019-06-17 19.10.32 by Vc1r, on Flickr

Imorgon är planen att framdiffen ska få olja i sig, samt ska krysset svetsas på plats, och så mycket som möjligt av bågen som sitter där ska helsvetsas, för på Onsdag stundar TEST! :woot: :woot:
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Victors Garage

Inlägg av klirre » mån jun 17, 2019 20:10

Såg stöddig ut de däringa kardanerna. Och rackarns vilken trevlig vinkel det var på den främre iaf :tumbup:
If in doubt, Flat out!

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Re: Victors Garage

Inlägg av Victor » lör jun 22, 2019 18:51

klirre skrev: mån jun 17, 2019 20:10 Såg stöddig ut de däringa kardanerna. Och rackarns vilken trevlig vinkel det var på den främre iaf :tumbup:
Jo, stöddiga är dom :D Ja, vart faktiskt riktigt bra med vinkeln fram, speciellt för att vara ögonmåttat innan fördelningslådan ens satt där :lol:

Update då..

I Tisdags gjordes det sista klart med bågen, samt lack på större delen..

Bågen lackad, och krysset ditsvetsat klart
Bild2019-06-18 19.24.49 by Vc1r, on Flickr

Fredag;
Gjordes lite småplock, bl.a. kopplades vinchen in (trådlösa kvar att koppla in) samt så felsöktes vakuumsystemet.. Har hela tiden haft dåligt vakuum så den inte stängt av sig riktigt, samt inte växlat som den ska.. Visade sig vara så enkelt att jag fick för dåligt vakuum på den utgången jag använt mig av, så gjorde om och använde den grova som är till bromsservon original..
Bild2019-06-21 12.02.35 by Vc1r, on Flickr

Så nu funkar avstäningen klockrent, samt växlar den mycket bättre :tumbup:

Samt så är nu dieselpumpen påställd så mycket det går :twisted: Uppenbarligen har jag laddtryck så det räcker till också, för inte en gnutta svartrök :twisted:

Eftermiddagen idag har bågbyggandet fortsatt, så nu är det klart bakom passagerardörren
Bild2019-06-22 16.03.51 by Vc1r, on Flickr

Ja.. Sen har vi ju inte avhandlat provkärningen än.. vad ska man säga.. Gick väl inte riktigt som jag ville kanske, men helt OK ändå på något vis..

Måste dit med en elpump på vattnet, då den gick varm igen, men först när de började luta och hålla på.. Var in på Davies Craigs hemsida, och blir nog en EWP150 med digitala styrningen :tumbup:

Sen så läcker den motorolja någonstans som måste lokaliseras, förhoppningsvis hänger detta ihop med att jag har 0 i oljetryck på tomgång på varm motor :aargh:

Och för det tredje så vet jag inte riktigt vad jag tycker om Airshocksen än.. :? Vet inte om dom skulle behöva trimmas in annorlunda, men den vill resa sig fullt på en sida åt gången väldigt fort, t.ex. räcker det med att göra en 90 graders sväng i sakta mak hemma på vägen och den reser sig så man nästan tror man ska lägga sig på sidan :|
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

Skriv svar