Jaha, till eder som sitter och väntar på provkörningsfilm, ni får tyvärr vänta någon vecka till
Började nämligen igår (fredag med att dra in för knappar till start och glödning, vilket jag äntligen fått fart på original glödrelä, planen efter det var såklart motorstart!
Börjar lufta ur styrningen lite genom att vrida fram och tillbaks på ratten, såklart itter slangarna fel på orbitrolen
Så byter plats på dom, sen så, motorstart!!
Så glöder på án en vända, farsan står redo med startgasen och den brummar igång så snällt efter ett par försök, står och avnjuter åsynen och efter några sekunder på tomgång smäller det till, vi tittar till på varann en snabbis, varvid jag böjer mig ned och ser motoroljan forsa ner på garagegolvet
SAAATANA PERKELE! Glömde ju av att jag skulle dra åt locket över oljefiltret, hade skruvat åt 2 av 3 skruvar/muttrar fingertight, den tredje satt en bit upp, så locket satt väl kvar tills den fick upp oljetryck, därav "smällen"
Skruvade fast locket iaf, sen var det ju kväll, så vi snabbspolar till Idag..
Lördag förmiddag, Uppstartdags och rulladags!
löder på den en vända och den startar hur snällt som helst, knappt ett varv på motorn.. Står och beundrar den ett tag, och stänger sedan av den för att kolla oljenivå i motorn, SAAATANA PERKELE! Rinner nedför blocket igen med vad som ser ut som olja..
Funderar om oringen i locket ligger fel så tar bort det, men den ligger rätt, så startar upp igen för att vara med och se var det läcker..
Tar lite av strålen på fingret och luktar, Diesel!?
Felsöker och returslangen mellan femman och sexan har gått av..
Iväg fixa slang, kommer hem, nä, då är den för grov utvändigt, slutar med att jag brukar vakuumslang jag hade hmma iaf istället..
Så! Läckan fixad, oljan är bra i nivå, Uppstart igen!
Allt verkar tätt, ända tills jag får syn på oljereturen under turbon, SAAATANA PERKELE! Droppar olja där också, bort med den och kletar på flytande packning på papperspackningen.. Startar upp igen, nuså, allt tätt, så sätter mig i och provar styra fram och tillbaka, jodå, det verkar funka bra, dags att testa lådan, går igenom växlarna lite, prövar lägga den i drive och gasar, jodå, rör sig lite, men är nog för lite olja för den känns seg..
Plötsligt pekar farsan, som står i dörröppningen, under bilen SAAAATANA FUCKING PERKELE!!
Flod av ATF olja under bilen, ut fort som fan och döda motorn.. Gott folk, detta är inte styrningen som läcker, är generalläck i fronten på automaten så måste ned med båda lådorna och troligen byta packbox..
2019-02-23 14.03.15 by
Vc1r, on Flickr
I denna vevan så får jag även syn på att det droppar olja från det högst provisoriska avgasröret bakom turbon!? WTF!? Plockar av det och heela turbon är smetfull i motorolja invändigt
Detta är alltså en fabriksny holset från KLracing, misstänker att det saknas en packning inuti den..
2019-02-23 15.01.25 by
Vc1r, on Flickr
Även kompressorsidan..
2019-02-23 15.02.21 by
Vc1r, on Flickr
Så helgen som skulle bli något att se fram emot blev inte riktigt som man tänkt sig..
Sorry för romanen..
Over 'n' out..