Liten update då så Klirre blir nöjd..
Var ju och fyndade på delplocken tidigare i veckan, hittade på en passande växelspak så den har hittat in i bilen nu..
2019-05-01 14.12.44 by
Vc1r, on Flickr
Fick offra mugghållarna och CD facket
2019-05-01 15.15.35 by
Vc1r, on Flickr
Passade ju jävligt bra
Får se hur man gillar det, eller om man måste "få fram" den mer..
2019-05-01 15.15.39 by
Vc1r, on Flickr
Stag, justerbart till och med..
2019-05-04 12.36.35 by
Vc1r, on Flickr
2019-05-04 12.36.40 by
Vc1r, on Flickr
2019-05-04 12.37.05 by
Vc1r, on Flickr
Sen har det blivit styrstoppar..
2019-05-05 10.49.10 by
Vc1r, on Flickr
Enligt mina absolut NASA noga mätningar ska dom ta i/ inte alls ta i precis efter/vid fullt utslag
2019-05-05 10.50.06 by
Vc1r, on Flickr
Sen då! Har ju byggt om kylarsystemet tidigare, idag vart det lite test! Drog iväg på banan hemmavid och efter en stund sköt tempen i höjden igen, precis samma som förut så började ta mig mot depån igen, en bit på väg när jag stannat för att låta den kyla av sig så kände jag på slangarna, stenhårda
Kände på kylaren och allt bak var kallt fortfarande så tänkte jag testar att ta av kylarlocket och åker utan upp.
Sagt och gjort, skruvade av det MYCKET försiktigt, trots att jag visste det var kallt där bak, POFF och en halmeter gejser med glykolvatten upp i luften, rätt spektakulärt måste jag säga
kort efter hör jag det gurglar till i värmepaketet
Måste vart luft.. Konstaterar att den sjunkit ner till typ 60 grader så sätter mig i och kör upp, steg till ungefär 70 grader..
Summa summarum, att jag släppte kylarlocket med rätt högt tryck i systemet måste gjort att et slog ur all luft, för nu funkar det och bilen går ej varm längre!
Plågat den en del i backar på folkracebanan upp och ned och den håller sig på stadiga 89 grader på mätaren! Fick igång fläkten till slut också!
Samt så efter lite körning när lådan var någorlunda varm fyllde jag på den med ca 3 lit atf olja, gick lite bättre då