Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Incoil
Hemmastadd
Inlägg: 121
Blev medlem: sön maj 06, 2012 16:20

Re: Nissan King Cab D22 - Offroadbrukis

Inlägg av Incoil » ons jul 04, 2018 20:58

Halloj!

Jag VEEEET, jag är så sinnessjukt dålig på att göra uppdateringar här så jag borde skjutas.

Men här kommer en uppdatering iaf!

Jag har hållt på med bilen så det har inte stått stilla, inte helt stilla iaf. Håller på med takräcket och det tar ju så mycket längre tid än vad man tror att det ska göra, sen är jag kanske lite onödigt noggrann men jag trivs bättre med resultatet då. Det är väl mestadels att koppla el kvar på takräcket just nu för att sedan demontera allt inför lackering. Jag har stötfångaren fram och bak kvar att göra, tröskelskydden är färdiga. Lite oljebyten, samt att dra el inne i bilen till blixtljus, extraljus mm. Tillverkade en stege upp till takräcket som gör det väldigt smidigt att ta sig upp.

Annars känns det ändå som att det börjar dra ihop sig för lackering av bilen, jag kommer högst troligt att använda någon typ av flakfärg till hela bilen, den lite knottriga färgen kan nog göra sig bra med stuket i övrigt på bilen, lite chansning men hoppas att det blir bra. Fördelen är att jag då kan lackera själv och i garaget då det ej dammar så mycket. Samt att färgen tål en del mer än vad en vanlig fordons lack gör.

Jag kastar in några bilder så ska jag ta fler imorgon när jag är i garaget om jag får något vettigt gjort på takräcket!

Tills dess, ha det gött!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Skriv svar