Lindboms Garage

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Lepsyl
Rutinerad
Inlägg: 479
Blev medlem: ons dec 15, 2010 21:11
Ort: Stockholm

Lindboms Garage

Inlägg av Lepsyl » sön jan 20, 2013 22:26

Har funderat länge nu på att göra en tråd på vad som händer i mitt och pappas garage men har aldrig blivit av riktigt men nu när jag gjorde ett nytt köp idag så tänkte jag försöka uppdatera lite vad som händer :)

Kan ju lägga till lite bakgrund till varför man är som man är. är uppväxt med chevrolet pickisar och jänkebilar hela livet. Pappa har tagit medmig på i stort sett varje power big meet sen jag föddes och diverse andra evenemang.

Nu är jag 21 år och sammanlagt har vi 11 Cheva truckar hemma på gården varav jag står för 7 st av dom :roll:

Dagens köp började för ca ett år sen när en kompis köpte en Cheva Blazer helcab som jag fastnade för då den var manuell samt att jag varit sugen på en helcab. jag sa till honom att jag ville ha första tjing när han skulle sälja den och för två veckor sedan började han snegla på ny bil och han frågade då om jag ville köpa den och nu idag hamnade den hos mig :P

Så det är alltså en Cheva blazer helcab med 350 och sm465, dana44 6 bult fram och 14bff 8 bult i bak.

Tyvär vart det bara två bilder:
Bild

Bild

Sen sedan innan så har jag en K20 -85, C20 -82, Två blazrar -78 samt-79, 91 W/T och tillsist en suburban -88 i varierande skrot skick.

Lite blandade bilder på bilarna:

Suburban som drivlinan togs från till en c10 jag hade innan. Om någon behöver något från den så är det bara säga till :)
Bild

K20 till vänster utan flak och C20 till höger som kommer få donera flak m.m. till K20 i framtiden.
Bild

Första blazern jag köpte. Väldigt rostig men saknade bara motor vid köp annars komplett. original utrustad med varvräknare :) Tanke att ev göra någon form av skogs/offroad bil i av :wink:
Bild

Blazer nummer två. satt motor och låda i men var diverse plockat ifrån och är betydligt värre än den serut att vara. tanken är att den ska skrotas ner när snön försvinner.
Bild

Så ska försöka vara lite aktiv och lägga upp lite bilder på vad som kommer hända med blazern samt alla andra bilar :)

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Joel_Vbg » mån jan 21, 2013 16:51

Skönt att se jag inte är ensam.... :lol:

Trevliga objekt, hoppas du gör något vettigt med helcaben, den såg ju bra ut! Fläskiga monster mudders på kromfälg, lite nytt krom, kopparbrun metallic med gräddvitt fält på sidan och gräddvit hardtop så har du ett klassiskt 70-tals bygge och den porrigaste varianten av Blazer...

Kommer C20:n slaktas sen med? Skulle kunna vara intresserad om den är komplett utöver flaket?
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Lepsyl
Rutinerad
Inlägg: 479
Blev medlem: ons dec 15, 2010 21:11
Ort: Stockholm

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Lepsyl » mån jan 21, 2013 18:37

Du är knappast ensam :wink:

Jo tanken är att cabben ska blir betydligt finare. Gillar inte supar stuket.
Lite kul att du nämner just den färgkombinationen jag drömmer om, helt klart sugen på det.

C20in saknar lite prylar blandannat rattstång men det kan jag fixa en om det skulle vara intressant isåfall. Är absolut inte omöjligt objekt. Sitter nya framskärmar, innerskärmar och dörrar på den.

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Joel_Vbg » mån jan 21, 2013 19:57

Mmm... Har en gammal bok med bilder på amerikanska byggen från 70-talet och en bit in på 80-talet.
Där finns det med en Blazer just som jag beskrev den. Eller ja, två små KC extraljus, billet grill, komradio antenn och lite annat lull lull men oj vad kär jag var i den...

Vill du ha lite motivation? :wink:
Bild
Riktigt taskig lack på den men alltid något. Den jag har bild på ser betydligt ljusare ut...

Mmm... Rattstång har jag en bra!
Du kan la PM:a mig när du börjar ha lekt klart med den, har ju ändå en framaxel du var sugen på?
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Lepsyl
Rutinerad
Inlägg: 479
Blev medlem: ons dec 15, 2010 21:11
Ort: Stockholm

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Lepsyl » mån jan 21, 2013 20:26

Ja den kombinationen är svår att komma ifrån :)

Ja så kan vi göra men är du intresserad av att ha den tidigare så kan jag bara ta av flaket.
Så kan vi lösa framaxeln vid samma tillfälle.

brt666
Forumräv
Inlägg: 510
Blev medlem: ons mar 09, 2011 11:51
Ort: Uppsala

Re: Lindboms Garage

Inlägg av brt666 » tis jan 22, 2013 8:44

Vart i Stockholm håller du till? behöver lite småskrot till min Burban.
Chevrolet Suburban 6,2D 4WD K10 -74 Hydractive 3
Yamaha DT50MX -?

Lepsyl
Rutinerad
Inlägg: 479
Blev medlem: ons dec 15, 2010 21:11
Ort: Stockholm

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Lepsyl » tis jan 22, 2013 10:50

Tumba håller jag till :)

Rössvik
Veteran
Inlägg: 2201
Blev medlem: tis aug 16, 2011 18:19
Ort: habo

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Rössvik » tis jan 22, 2013 20:46

ser trevligt ut med diverse projekt :tumbup: men som sagt en lagom fin helcabbe e svårslaget :woot:
lift your truck fat chicks can´t jump!

Lepsyl
Rutinerad
Inlägg: 479
Blev medlem: ons dec 15, 2010 21:11
Ort: Stockholm

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Lepsyl » tor jan 31, 2013 22:08

En väldigt liten update kan jag bjuda på :)

Två bilder på inredningen:

Bild

Bild

Ratten gillade jag inte alls så den byttes direkt. samtidigt fixade jag en växelspaksknopp. ägaren innan har kört med bara gängan i nästan ett år sen han köpte den :roll:

Bild

En helhets bild vid tankning vid första åkturen.

Bild

Och här är en lite kul grej som jag tror Joel kommer gilla :wink: . när jag höll på och bytte ratt så märkte jag att färgen släppt på insidan av a-stolparna. och av alla original färger så har den varit precis den färgen jag vill ha.

Bild

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Joel_Vbg » fre feb 01, 2013 16:48

:tumbup: Då blir de ju till och med en original renovering med rätt modifikationer...
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Lepsyl
Rutinerad
Inlägg: 479
Blev medlem: ons dec 15, 2010 21:11
Ort: Stockholm

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Lepsyl » fre feb 01, 2013 21:08

Får väl se hur "original" den blir men färgen ska jag helt klart satsa på :wink:

Glömde föresten lägga upp bild på mina nya fälgar jag köpte av Sebban här på forumet. kanske hamnar på blazern i framtiden när den är 8-bultad fram och jag hittat några däck värda fälgarna :twisted:

Bild

Jämfört mot en gammal volvo 240 fälg :)

Bild

Rössvik
Veteran
Inlägg: 2201
Blev medlem: tis aug 16, 2011 18:19
Ort: habo

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Rössvik » lör feb 02, 2013 16:10

ja de fälgarna e trevliga har likadana fast med bedlock till min blazer, och trevligt med manuellt i din och :tumbup:
lift your truck fat chicks can´t jump!

Lepsyl
Rutinerad
Inlägg: 479
Blev medlem: ons dec 15, 2010 21:11
Ort: Stockholm

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Lepsyl » tis apr 16, 2013 18:14

Här har det inte uppdaterats mycket men lite har hänt iaf.

Köpte en pickis som jag ska plocka karossen från till ett framtida projekt. Den hade superfin inredning med motor och låda var redan taget. Men 14bff axeln sitter kvar iaf :)

Bild

Men det roligate fyndet gjorde jag i helgen. Hittade en sm465 lådan med en np205 bakom i örebro. Så jag åkte för att köpa den men kom hem med en superfin huv till 83-80, rn öppningsbar ruta till pickis 73-87 samt ytterligare en sm465 med sprängkåpa och svänghjul för diesel :D
Även fått nys om ett manuellt pedalställ och en 8-bult framaxel till blazern :)

Bild

Lådan är tänkt att hamna i k20in framöver.

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Joel_Vbg » tis apr 16, 2013 19:46

Gotte gris... :tumbup:


Fast stepsiden var ju fräck som den var, i med en motor och bruka den istället... :wink:
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Lepsyl
Rutinerad
Inlägg: 479
Blev medlem: ons dec 15, 2010 21:11
Ort: Stockholm

Re: Lindboms Garage

Inlägg av Lepsyl » ons apr 17, 2013 9:53

Jo den är ball men tyvär har jag inga papper på den då ägaren verkar ha gått under jorden :?

Men den är inte så fin som den serut. flaket är förlängt eftersom ramen är för 8 fots flak. sen är vänster bakskärm hemmabyggd och långt ifrån vacker :roll:

Tror inte du blit missnöjd att jag snor karossen när K20in är klar :wink: ligger mycket godis hemma till den nu så nu är det bara att man ska få energin att börja med den :roll:

Skriv svar