Big King XXL

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Engman2
Veteran
Inlägg: 1963
Blev medlem: fre sep 24, 2010 8:26
Ort: Borlänge

Re: Big King XXL

Inlägg av Engman2 » tis mar 31, 2015 16:37

Det har inte hänt nått alls på länge :roll:

Har bara dragit hem den från garaget :wink:

Bild

(Väldigt sportiga transportdäck)
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL

bj45tralla
Nybörjare
Inlägg: 9
Blev medlem: sön nov 03, 2013 16:24
Ort: Sundsvall!

Re: Big King XXL

Inlägg av bj45tralla » tis sep 22, 2015 14:39

Får man fråga hur det går?? Är ju det grymmaste projektet jag någonsin sätt! :tumbup:
MVH Arvid
Land Cruiser BJ45 a-traktor

Engman2
Veteran
Inlägg: 1963
Blev medlem: fre sep 24, 2010 8:26
Ort: Borlänge

Re: Big King XXL

Inlägg av Engman2 » tis sep 22, 2015 18:11

Ja här ha de stått tvär still..... Jag köpte en Patrol som "bara" skulle fixas för besiktning och ha som skogsbil MEN det gick oxå över styr :roll:


Jag kom så långt att jag kapade ur centrumet på 2 fälgar så jag kunde ha lika hjul runt om!

Jag provsvetsade fälgarna och det var bra, men det vart att ta i ett styrstag.... Det problemet ville jag lösa genom att montera orbitrolstyrning!

Så efter mycket letande så hittade jag på dom perfekta prylarna på blocket :tumbup:
Det var ett påbörjat bygge av en liten hjullastare som hade alla orbitrol delar jag behövde och även en oljepump och allt var avstämt för varandra! Det satt även extra oljepump och diverse kolvar och även lika däck som jag har till min Big King XXL.. Alltså en massa bra att ha saker !


Jag ringde säljaren och han tog mitt bud på 13 000kr så vi bestämde att jag skulle komma och hämta den kommande helgen, jag betalade 3000 i handpenning och skulle betala resterande när jag hämtade objektet!

Så jag sålde iväg en massa prylar jag hade billigt, till vrakpriser för att få ihop resterande pengar snabbt, jag skulle åka på lördagen men på fredagen hörde han av sig och sa att jag inte kunde köpa den han satt över handpenningen igen och hade en väldigt dålig bortförklaring......

Så efter det så tappade jag suget helt och hållet så det har bara stått sen dess :roll:
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Big King XXL

Inlägg av klirre » tis sep 22, 2015 18:26

Jävla pissig stil :aargh: Blir vansinnig på sånna idioter

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

stormogdis
Forumräv
Inlägg: 579
Blev medlem: tis dec 02, 2014 22:47
Ort: Värmland

Re: Big King XXL

Inlägg av stormogdis » tis sep 22, 2015 23:53

Engman2 skrev:då jag misstänker att Ford axlarna inte är gjorda för traktordäck:( Så dom axlarna finns till salu, ska försöka fixa bild på dom, här är bild på kompressorn till spärrarna iaf :tumbup:
Elsker bygget :tumbup:
Men må inrømme at jeg er spendt på om du fremdeles har disse akslingene :woot: :mrgreen:
92 Ford Explorer på 35" STT's

Engman2
Veteran
Inlägg: 1963
Blev medlem: fre sep 24, 2010 8:26
Ort: Borlänge

Re: Big King XXL

Inlägg av Engman2 » ons sep 23, 2015 4:50

stormogdis skrev:
Engman2 skrev:då jag misstänker att Ford axlarna inte är gjorda för traktordäck:( Så dom axlarna finns till salu, ska försöka fixa bild på dom, här är bild på kompressorn till spärrarna iaf :tumbup:
Elsker bygget :tumbup:
Men må inrømme at jeg er spendt på om du fremdeles har disse akslingene :woot: :mrgreen:

Dom är sålda sen över ett år tyvärr :wink:
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL

Engman2
Veteran
Inlägg: 1963
Blev medlem: fre sep 24, 2010 8:26
Ort: Borlänge

Re: Big King XXL

Inlägg av Engman2 » ons sep 23, 2015 8:34

klirre skrev:Jävla pissig stil :aargh: Blir vansinnig på sånna idioter

Mvh//Klirre

Mm verkligen... Och jag anser att har man lagt handpenning så är affären klar :aargh:

Men annonsen låg kvar fast han hade fått handpenningen så han fick säkert ett högre bud eller nått...
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL

stormogdis
Forumräv
Inlägg: 579
Blev medlem: tis dec 02, 2014 22:47
Ort: Värmland

Re: Big King XXL

Inlägg av stormogdis » ons sep 23, 2015 10:24

Engman2 skrev:
stormogdis skrev:
Engman2 skrev:då jag misstänker att Ford axlarna inte är gjorda för traktordäck:( Så dom axlarna finns till salu, ska försöka fixa bild på dom, här är bild på kompressorn till spärrarna iaf :tumbup:
Elsker bygget :tumbup:
Men må inrømme at jeg er spendt på om du fremdeles har disse akslingene :woot: :mrgreen:

Dom är sålda sen över ett år tyvärr :wink:
Regnet med det. .. men måtte spørre :mrgreen:
92 Ford Explorer på 35" STT's

Engman2
Veteran
Inlägg: 1963
Blev medlem: fre sep 24, 2010 8:26
Ort: Borlänge

Re: Big King XXL

Inlägg av Engman2 » ons sep 23, 2015 10:29

Det hände ju faktiskt lite ner innan jag tappa orken för detta...

Jag hade lånat grenrör, turbo och insug av en kompis för att få lite mer fart i maskin, och turbon var en HX35 så laddtrycket kom på ganska höga varv! Kompisen behövde sina prylar så dom plockades av, därför den inte går att köra längre :(


Så en annan turbo skulle fixas och monteras, jag ville då ha en mindre så man fick laddtryck tidigare! Så efter lite letande och velande fram och tillbaka så vart det som vanligt med mina byggen, det spårade ur!!!! Så "denna" eller ska man säga dessa turbos vart införskaffade!

Bild

Bild

Dubbel turbo aggregat från Borg Warner :rock:
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL

Skriv svar