Big King XXL
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Big King XXL
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Re: Big King XXL
Ja axeln blir ju lite svår att användamacke skrev:Ska du bara ha däcken?
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Re: Big King XXL
Äh, kör på dom! Tänk vilken frigångshöjd under, det blir ju nästan som portalaxlar när du slipper diffklumpen!Engman2 skrev:Ja axeln blir ju lite svår att användamacke skrev:Ska du bara ha däcken?
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
Re: Big King XXL
Hej!
Detta projekt måste följas.
När ska du ha den klar?
Hils
Magnus
Detta projekt måste följas.
När ska du ha den klar?
Hils
Magnus
Är huvudet dumt får plånboken lida!
Jeep Cherokee 91
Höjd 3" med sats från (Rough Country)
BF Goodrich 31" All terrain
VinchMax 13000lbs
VW Syncro Caravelle 1.6TD
Jeep Cherokee 91
Höjd 3" med sats från (Rough Country)
BF Goodrich 31" All terrain
VinchMax 13000lbs
VW Syncro Caravelle 1.6TD
Re: Big King XXL
Så fort som möjligt haha har ingen deadline riktigt, det blir allt eftersom det dyker upp bra grejer till rätt pris är i behov av 2 st 1,5 hytts flak till kingcab oxå om nån harBaua skrev:Hej!
Detta projekt måste följas.
När ska du ha den klar?
Hils
Magnus
Eller klar? detkommer den nog aldrig bli, man vill ju hela tiden göra det bättre å värre
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 147
- Blev medlem: lör aug 06, 2011 22:02
Re: Big King XXL
Haha vilket sjukt projekt.
Lycka till!
Lycka till!
8" höjd Chevrolet Silverado Lt 1500 02
3.5tons maskin trailer, 250x580cm,
3.5tons maskin trailer, 250x580cm,
Re: Big King XXL
Ja det här måste följas låter som det skulle kunna bli riktigt stort i slutändan!! Skruva på
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Re: Big King XXL
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Re: Big King XXL
Vart i bygget passar den där in? Motor och drivlina?
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: Big King XXL
Jag antar att man inte kommer se denna rullandes på vägarna i stan, men det kan bli riktigt fränt!
Land Rover serie 3 109 -74 2,25d
Tidigare: L200 -98 och suzuki sj410 -85
Tidigare: L200 -98 och suzuki sj410 -85
Re: Big King XXL
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Re: Big King XXL
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Re: Big King XXL
Hmm det kanske är dags att jag erkänner en sak
Detta projekt har jag klurat på i över 1 år Och köpt lite saker titt som tätt, Men jag bygget började jag med i somras, men ville se vad folk skulle tycka och tänka om bygget först Därför jag inte lagt upp "all" info
Först var tanken att ta en dubbelhyttare å förlägga ramen så stora flaket gick på och stoppa i en Terrano diesel (TD27) då jag har en sån i min terrano som har funkat klockrent och är duktigt påställd Och byta ut axlarna mot Patrol, Toyota eller liknande stela axlar, Så jag kom över ett par axlar från en Ford 4x4 Van med ARB Spärr så de fick duga. Men problemet är att vad jag vet så finns inte TD27 med automat så då kom tanken med merca drivlina!
Men nån har säker redan tagit långfalk å dubbelhytt å snickrat ihop, så därför kom jag på att ja ska göra ännu längre flak, men då blir ju problemet att man får jätte lång julbas, å där nånstans började nog idéerna spåra ur Med stora traktordäck så gör de ju inget med lång julbas
Tanken vart då att bygga en helt ny ram och ta axlar från en Unimog , då jag misstänker att Ford axlarna inte är gjorda för traktordäck:( Så dom axlarna finns till salu, ska försöka fixa bild på dom, här är bild på kompressorn till spärrarna iaf
Men sen dök denna skapelse upp på blocket, En gammal fyrhjulsdriven lastbilsram med VolvoB20 och automat samt en Wirekran
Jag tänkte att det är ju perfekt att utgå ifrån
Så de var bara å kasta sig i bilen och åka till Rättvik
Den allmänt trötta och tråkiga B20:in lyftes ur för att göra plats åt den nya motorpaketet, En Merca diesel (OM603) med tillhörande automat låda
Dom gamla lastbilshjulen var ju inte så jävla rockiga
Så lastbilshjulen vart ersatta av Tröskdäck
Så i dagsläget ser de väll ut så här typ
Problemet jag har nu är att få ner utväxlingen, satt en M40 i när jag köpte den mellan automaten å fördelningslådan, men som ja misstänkte den gav upp rätt fort när ja fick i Diesel 6:an med roterande ljuddämpare
Detta projekt har jag klurat på i över 1 år Och köpt lite saker titt som tätt, Men jag bygget började jag med i somras, men ville se vad folk skulle tycka och tänka om bygget först Därför jag inte lagt upp "all" info
Först var tanken att ta en dubbelhyttare å förlägga ramen så stora flaket gick på och stoppa i en Terrano diesel (TD27) då jag har en sån i min terrano som har funkat klockrent och är duktigt påställd Och byta ut axlarna mot Patrol, Toyota eller liknande stela axlar, Så jag kom över ett par axlar från en Ford 4x4 Van med ARB Spärr så de fick duga. Men problemet är att vad jag vet så finns inte TD27 med automat så då kom tanken med merca drivlina!
Men nån har säker redan tagit långfalk å dubbelhytt å snickrat ihop, så därför kom jag på att ja ska göra ännu längre flak, men då blir ju problemet att man får jätte lång julbas, å där nånstans började nog idéerna spåra ur Med stora traktordäck så gör de ju inget med lång julbas
Tanken vart då att bygga en helt ny ram och ta axlar från en Unimog , då jag misstänker att Ford axlarna inte är gjorda för traktordäck:( Så dom axlarna finns till salu, ska försöka fixa bild på dom, här är bild på kompressorn till spärrarna iaf
Men sen dök denna skapelse upp på blocket, En gammal fyrhjulsdriven lastbilsram med VolvoB20 och automat samt en Wirekran
Jag tänkte att det är ju perfekt att utgå ifrån
Så de var bara å kasta sig i bilen och åka till Rättvik
Den allmänt trötta och tråkiga B20:in lyftes ur för att göra plats åt den nya motorpaketet, En Merca diesel (OM603) med tillhörande automat låda
Dom gamla lastbilshjulen var ju inte så jävla rockiga
Så lastbilshjulen vart ersatta av Tröskdäck
Så i dagsläget ser de väll ut så här typ
Problemet jag har nu är att få ner utväxlingen, satt en M40 i när jag köpte den mellan automaten å fördelningslådan, men som ja misstänkte den gav upp rätt fort när ja fick i Diesel 6:an med roterande ljuddämpare
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Re: Big King XXL
Vad är det för lastbil från början??
titta på den på blocket några gånger
titta på den på blocket några gånger