Får dubbeltrampa så ej säker det är rätt eller om det är huvudcylindern som spökar eller luft i systemet.Mhassic skrev:Fisketorp skrev:Sedär. Bara montera avgassystemet och lufta bromsar så är han ju bonnelands laglig
Undrar om någon kan hjälpa mig med hur bromsrören från huvudcylinder till lastkännande ventilen ska vara.
Två rör framifrån, ett skarvas vid ramen och ett ovanför i karossen(går även till en frambroms)
Ventilen har tre utag/ingång
Nu kopplat så det "övre" (kopplingen från karossen) framifrån går till övre i ventilen (ingången närmast avluftningen)
Mittre går till bakbromsarna.
Och nedre går framåt igen till "nedre" (koppling vid ramen)
Vore tacksam för svar
Har snart att montera mina bromsar på min Pajero, antar att du fick det o fungera.
Hur gjorde du?
Pajero Gen 1 -85 + Wrangler - (såld) Ny wrangler 88a
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Pajero Gen 1 -85
Re: Pajero Gen 1 -85 + Wrangler -89
Haha, får väll testa jag med.
Re: Pajero Gen 1 -85 + Wrangler -89
Om det funkar får du gärna meddela så slipper jag koppla om.Mhassic skrev:Haha, får väll testa jag med.
När jag väl orkar
Re: Pajero Gen 1 -85 + Wrangler -89
Lite arbete på Pajeron idag.
Plus sidan: temp och oletryck samt laddning inkopplat. Och åtgärdat en kabel brand.
Minus sidan: förbannade ljushelvetet vägrar. Orsakat nämnda åtgärdade kabelbrand!
Så nu minus ljus är den klar för provtur (borde vart klart för längesedan)
Eller köra den ut för ett berg!!
Hur kopplar man in en varvräknare på en diesel?
Och vad är lagom oljetryck på en 2.5 TD?
Plus sidan: temp och oletryck samt laddning inkopplat. Och åtgärdat en kabel brand.
Minus sidan: förbannade ljushelvetet vägrar. Orsakat nämnda åtgärdade kabelbrand!
Så nu minus ljus är den klar för provtur (borde vart klart för längesedan)
Eller köra den ut för ett berg!!
Hur kopplar man in en varvräknare på en diesel?
Och vad är lagom oljetryck på en 2.5 TD?
Re: Pajero Gen 1 -85 + Wrangler -89
Var premiär i helgen för lilla blå.
Tog sig fram över förväntan. Hade föraren varit bättre så hade nog knappt vinschen behövts
Till mer än att dra loss andra
Träffade förra ägaren också. Både roligt och trevligt
Lite små pill kvar men nu kan den användas iallafall. Ev regbes någon gång i år.
Se vad hus, fru och övriga bilar säger. Sugen på få wranglern rullandes också!
[/URL]
Liten snudd från körningen. En bedrift att sätta sig i samma hål två ggr innan man kommit därifrån första gången =P
Tog sig fram över förväntan. Hade föraren varit bättre så hade nog knappt vinschen behövts
Till mer än att dra loss andra
Träffade förra ägaren också. Både roligt och trevligt
Lite små pill kvar men nu kan den användas iallafall. Ev regbes någon gång i år.
Se vad hus, fru och övriga bilar säger. Sugen på få wranglern rullandes också!
[/URL]
Liten snudd från körningen. En bedrift att sätta sig i samma hål två ggr innan man kommit därifrån första gången =P
Re: Pajero Gen 1 -85 + Wrangler -89
Härligt stuk de blev på den
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: Pajero Gen 1 -85 + Wrangler -89
Tackar
Härligt med stress meck. Glömde efterdra hjulbultarna vilket resulterade i att domkraften behövdes.
Kom på i skogen att jag glömt dra fast bultarna till vinschen. Detta efter en tre-fyra vinschningar. Måste ha starka nypor då dem var handdragna
Härligt med stress meck. Glömde efterdra hjulbultarna vilket resulterade i att domkraften behövdes.
Kom på i skogen att jag glömt dra fast bultarna till vinschen. Detta efter en tre-fyra vinschningar. Måste ha starka nypor då dem var handdragna
Re: Pajero Gen 1 -85 + Wrangler -89
Det är lättare att få isär om man inte skruvar fast.
Hur mår Zebran? Skrot o borta än?
Hur mår Zebran? Skrot o borta än?
//Martin, Angus Young i Zebra Bug.
Re: Pajero Gen 1 -85 + Wrangler -89
ja hann inte se dej förra träffen tyvärr.
men ja snackade med niklas härimdan å han va mäkta imponerad av både dig å bilen sa han.
men ja snackade med niklas härimdan å han va mäkta imponerad av både dig å bilen sa han.
#JeepGaraget
#Offroaders Bohuslän
#Offroaders Bohuslän
Re: Pajero Gen 1 -85 + Wrangler -89
Helt klart. Kör han detta koncept på nybygget?Hagberg skrev:Det är lättare att få isär om man inte skruvar fast.
Hur mår Zebran? Skrot o borta än?
Var tydligen viktigt att tapetsera också så zebran har fått vänta.
Synd motorn skar, annars hade nog den fått bli litet sido projekt.
Var ju sjukt vridstark!
Men axlar mm ska sparas iallafall, alternativt opereras in i Polon som står
När nu tid ska ges
Behöver en garage kompis!
Re: Pajero Gen 1 -85 + Wrangler -89
Kom ju lite sent och blev stående 1-2 timmar för att bärga. Lustigt nog tidigare ägare till bilenErraN_XJ skrev:ja hann inte se dej förra träffen tyvärr.
men ja snackade med niklas härimdan å han va mäkta imponerad av både dig å bilen sa han.
Haha ok, ja undra om Det var min idioti och bilens förmåga att hålla ihop som imponera.
Utöver nämnda tabbar så visa det sig att jag kört nyrenoverad axel 10-12mil + skogstur helt utan olja.
Men den är ju fortfarande renoverad
Men jo. Riktig trevlig liten bil och ok däck. Så hoppas den håller ihop bra
Ger mer tid till annat
Vet inte vart nästa körning äger rum?
-
- Forumräv
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tis mar 21, 2006 10:40
- Ort: Göteborg / Ydreskogarna
- Kontakt:
Re: Pajero Gen 1 -85 + Wrangler -89
Va hände när den skar?Fisketorp skrev:Helt klart. Kör han detta koncept på nybygget?Hagberg skrev:Det är lättare att få isär om man inte skruvar fast.
Hur mår Zebran? Skrot o borta än?
Var tydligen viktigt att tapetsera också så zebran har fått vänta.
Synd motorn skar, annars hade nog den fått bli litet sido projekt.
Var ju sjukt vridstark!
Men axlar mm ska sparas iallafall, alternativt opereras in i Polon som står
När nu tid ska ges
Behöver en garage kompis!
//Håkan, Malcom Young i Zebra Bug
Team QUAGMUDDERS
http://www.lada-niva.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Team QUAGMUDDERS
http://www.lada-niva.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pajero Gen 1 -85 + Wrangler -89
Vet inte. Ej hundra på den skurit heller, men går varken dra på spärrskaft eller start.Nivanörden skrev:Va hände när den skar?Fisketorp skrev:Helt klart. Kör han detta koncept på nybygget?Hagberg skrev:Det är lättare att få isär om man inte skruvar fast.
Hur mår Zebran? Skrot o borta än?
Var tydligen viktigt att tapetsera också så zebran har fått vänta.
Synd motorn skar, annars hade nog den fått bli litet sido projekt.
Var ju sjukt vridstark!
Men axlar mm ska sparas iallafall, alternativt opereras in i Polon som står
När nu tid ska ges
Behöver en garage kompis!
Körde på E6 och hade precis paserat en bro. Sedan dog den. Oljetryck på nol såg jag medan den motorbromsa. Så frikoppla och rulla in till vägen.
Gick fint framtill detta, förutom en en liten stund tidigare då den typ började tappa kraft men kom igång igen.