Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Rutinerad
- Inlägg: 431
- Blev medlem: ons maj 07, 2014 15:40
- Ort: Sthlm / Täby
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
mera pajeros!!! detta ska följas jag köpte min snorkel för 99 pund typ. samma plast som de dyrare förmodar jag. sitter perfekt. DOCK var mallen som följde med ritad av någon utan motorik typ, men det löste sig med lite tålamod.
har också varit inne på lite fetare däck men jag vill behålla original lm-fälgarna, så jag vet i katten hur breda däck man får på dessa. idag sitter det 235/75/15... fast brett e ju fett
mvh filip
har också varit inne på lite fetare däck men jag vill behålla original lm-fälgarna, så jag vet i katten hur breda däck man får på dessa. idag sitter det 235/75/15... fast brett e ju fett
mvh filip
Filip Wennergren Bromma/Sthlm
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget...
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget...
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
Tror dina fälgar är 7 tum breda så 285mm eller 10.5 tum breda går på utan problem.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
Däcken som är på nu är ca 28" i diameter och 10" breda, tänker mig att 33" x 10,5" kommer att se ännu smalare ut än original.. och det vill jag inte
Men det kanske är rätt väg att gå?
Kommer du ihåg vart du köpte snorkeln Filip?
//R
Men det kanske är rätt väg att gå?
Kommer du ihåg vart du köpte snorkeln Filip?
//R
Mitsubishi Pajero 3.0 LWB -97 på 33:or - SÅLD
Subaru XV 2.0D -12 DD
Jeep Wrangler YJ 4.2 FI -88 på 33:or
Subaru XV 2.0D -12 DD
Jeep Wrangler YJ 4.2 FI -88 på 33:or
-
- Rutinerad
- Inlägg: 431
- Blev medlem: ons maj 07, 2014 15:40
- Ort: Sthlm / Täby
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
Kommer du ihåg vart du köpte snorkeln Filip?
//R[/quote]
ebay.co.uk har tyvärr inte namnet men den ska kosta ca 1000:-
/filip
//R[/quote]
ebay.co.uk har tyvärr inte namnet men den ska kosta ca 1000:-
/filip
Filip Wennergren Bromma/Sthlm
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget...
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget...
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 186
- Blev medlem: tis sep 04, 2007 22:05
- Ort: Bredaryd, Värnamo
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
33-12,50-15 går på originalfälgarna och går i stort sett fritt med 2" fjädringshöjning, ser ut såhär
Ska man ha större än 33 ska man nog ändra utväxlingen.
Ska man ha större än 33 ska man nog ändra utväxlingen.
Mitsubishi Pajero 3,5 SWB -00
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
//Martin, Angus Young i Zebra Bug.
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
Jag har 305/70-16 = 33/12,5 på mitt nyinköp.
Den är karosshöjd 2" och har patrolfjädrar bak samt uppskruvad torision.
Jag tycker personligen den är för hög och kommer sänka den åtminstone 2"
Den är karosshöjd 2" och har patrolfjädrar bak samt uppskruvad torision.
Jag tycker personligen den är för hög och kommer sänka den åtminstone 2"
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
Den var trevlig!BorkJonas skrev:Jag har 305/70-16 = 33/12,5 på mitt nyinköp.
Den är karosshöjd 2" och har patrolfjädrar bak samt uppskruvad torision.
Jag tycker personligen den är för hög och kommer sänka den åtminstone 2"
Hur tycker du den är att köra med "33"/12,5"" då? törstig, slö?
Ser att du har den större V6:an, men dina erfarenheter kan vara värt något ändå.
Är det av bekvämlighetsskäl du tycker den är för hög?
Motivera gärna
//R
Mitsubishi Pajero 3.0 LWB -97 på 33:or - SÅLD
Subaru XV 2.0D -12 DD
Jeep Wrangler YJ 4.2 FI -88 på 33:or
Subaru XV 2.0D -12 DD
Jeep Wrangler YJ 4.2 FI -88 på 33:or
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
Hämtade den igårkväll, så just för denna bil har jag ingen vidare erfarenhet ännu...Ruffe42 skrev:Den var trevlig!BorkJonas skrev:Jag har 305/70-16 = 33/12,5 på mitt nyinköp.
Den är karosshöjd 2" och har patrolfjädrar bak samt uppskruvad torision.
Jag tycker personligen den är för hög och kommer sänka den åtminstone 2"
Hur tycker du den är att köra med "33"/12,5"" då? törstig, slö?
Ser att du har den större V6:an, men dina erfarenheter kan vara värt något ändå.
Är det av bekvämlighetsskäl du tycker den är för hög?
Motivera gärna
//R
(Tack Thomas för en trevlig och smidig affär)
Törstig...njae, bättre än förväntat hittils, men jag körde iofs mestadels 80-110km/h
Slö...NEJ! Automaten växlar fortfarande rätt med dessa hjulen, när man skruvar på 35or blir det lite knas... (Jag hade exakt en sån här för några år sedan med 35or)
Den är för hög mest av estetiska skäl, men sen är det ju alltid kass med en hög bil ur ALLA synvinklar... Drar mer bränsle, blir vingligare, svårare att ta sig fram i skogen (och vissa garage m.m.), nämde jag estetik....
Med nuvarande höjning borde man kunna köra på 37or, det är inget jag tänker göra på denna bilen, då den mest skall få agera drag/bruks och "åka till kiosken" bil! En och annan mjuk offroad tur blir det säkert och förhoppningsvis lite Expedition....
Skall jag köra Offroad på RIKTIGT har jag ju denna bilen till det!
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
Vad är det för ET på originalfälgarna?Pajerocab-92 skrev:33-12,50-15 går på originalfälgarna och går i stort sett fritt med 2" fjädringshöjning, ser ut såhär
Jag läste först bara att den var totalt höjd 2" och att du skulle sänka den MINSt 2" men nu ser jag och förstår lite bättreBorkJonas skrev:Jag har 305/70-16 = 33/12,5 på mitt nyinköp.
Den är karosshöjd 2" och har patrolfjädrar bak samt uppskruvad torision.
Jag tycker personligen den är för hög och kommer sänka den åtminstone 2"
Vad är det för ET och bredd på dem fälgarna?
Största frågetecknet är fortfarande fälgarna som ni kanske märker... innan jag lägger beställning.
//R
Mitsubishi Pajero 3.0 LWB -97 på 33:or - SÅLD
Subaru XV 2.0D -12 DD
Jeep Wrangler YJ 4.2 FI -88 på 33:or
Subaru XV 2.0D -12 DD
Jeep Wrangler YJ 4.2 FI -88 på 33:or
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
Härligt grym/fin maskin förresten!BorkJonas skrev: Skall jag köra Offroad på RIKTIGT har jag ju denna bilen till det!
Mitsubishi Pajero 3.0 LWB -97 på 33:or - SÅLD
Subaru XV 2.0D -12 DD
Jeep Wrangler YJ 4.2 FI -88 på 33:or
Subaru XV 2.0D -12 DD
Jeep Wrangler YJ 4.2 FI -88 på 33:or
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
Original offset brukar vara +10 på Mitsubishi fån den eran.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
33 är det vettiga valet enligt mig. Särskilt på en bensinare.
Jag har en pajero 2 påbörjat mot expeditionsbygge. Fantastisk bil att bygga på, bekväm att åka och bra framkomlighet original.
Det här är min med 35". Den kan vara onödigt snabb när man inte vill det iom omkretsen, men iom att jag kör diesel så kan jag hålla ner motorvarvet ganska mycket och det hjälper endel.
Jag har 40mm org höjning +50mm egen höjning samt 30mm ungefär på fjädringen.
Däcken är -32 ofset. Lite för mycket, däcken sticker ut ca 10mm trots 50mm breddare och de rör sig lite långt i längsled när jag svänger.
Tror -15 ofset hade varit optimalt.
Jag har en pajero 2 påbörjat mot expeditionsbygge. Fantastisk bil att bygga på, bekväm att åka och bra framkomlighet original.
Det här är min med 35". Den kan vara onödigt snabb när man inte vill det iom omkretsen, men iom att jag kör diesel så kan jag hålla ner motorvarvet ganska mycket och det hjälper endel.
Jag har 40mm org höjning +50mm egen höjning samt 30mm ungefär på fjädringen.
Däcken är -32 ofset. Lite för mycket, däcken sticker ut ca 10mm trots 50mm breddare och de rör sig lite långt i längsled när jag svänger.
Tror -15 ofset hade varit optimalt.
Göteborgare lätt besatt av Pajero
2.8 manuell lwb 96 modifierad
2.8 automat lwb 99 förbättrad för dd
3.5 automat swb 99 putsobjekt
3.0 12v manuell lwb 94 erfarenhetskälla. skrotfärdig
2.8 manuell lwb 96 modifierad
2.8 automat lwb 99 förbättrad för dd
3.5 automat swb 99 putsobjekt
3.0 12v manuell lwb 94 erfarenhetskälla. skrotfärdig
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
Vi i familjen hade en sån för 5 år sen V6 automat,jösses va törstig den va,undra va som va fel,vi sålde den fort istället..
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.
Re: Pajero LWB -97 Expedition/Offroad
Min korta 3.5 liters bensinare drar stadigt 1.3 olastad.
Den på bilden drar 1 liter milen både lastad (2.7t) och tom.
Bensinaren är iof en automat, det är inte dieseln. Tror det gör ganska mycket på dem.
Den på bilden drar 1 liter milen både lastad (2.7t) och tom.
Bensinaren är iof en automat, det är inte dieseln. Tror det gör ganska mycket på dem.
Göteborgare lätt besatt av Pajero
2.8 manuell lwb 96 modifierad
2.8 automat lwb 99 förbättrad för dd
3.5 automat swb 99 putsobjekt
3.0 12v manuell lwb 94 erfarenhetskälla. skrotfärdig
2.8 manuell lwb 96 modifierad
2.8 automat lwb 99 förbättrad för dd
3.5 automat swb 99 putsobjekt
3.0 12v manuell lwb 94 erfarenhetskälla. skrotfärdig