Just nu står den på pallbockar eftersom jag åtgärdar ett bränsleläckage från rören som går ut ur tankarmaturen (klassiskt) Om inte detta är åtgärdat på din så lär du nog få göra det inom kort också. Men jag mäter när den är nere på backen igen om en vecka eller såAsfalsts indianen skrev:Förresten.Asfalsts indianen skrev:Hej Outbacker.Outbacker skrev:Har en likadan Pajero sport som jag funderat på att höja. Blev den märkbart hårdare i fjädringen när du skruvade upp torsionen? Har ju min åxå som daily driver och vill inte att den skall bli nämnvärt stötigare än vad den redan är.
För att vara helt ärlig så är den lite stötig fram. Det blir tyvärr så. Utfjädringen blir också lidande lite. Men det tycker jag fungerar bra i alla fall.
Bak däremot är den mer följsam. Tycker nästan att den är lite för mjuk. När jag lastar in verktyg, reservdäck m.m. så sjunker den ihop lite.
Dessutom tycker jag att den är lite för låg bak, trots längre fjädrar. Har klossar liggandes i garaget men har inte kommit mig för att montera dom ännu.
Men större däck gör att den får mera dämpning i däcksidorna. Jag tycker att den blir sjukt häftig med lite höjd. (Men skippa fotstegen om du har det.)
Så det är bara att sätta igång och höja.
Du som har en standardbil. Kan du mäta höjden fram och bak från marken till högsta punkten på skärmkanten. Det skulle vara intressant att veta hur mycket högre min bil är jämfört med en standard.
Förresten, hur tycke du att det gick att sätta dit snorkeln? Har en som ligger men har inte haft tid att påbörja monteringen. Känns inte som den sladdriga pappersmallen är allför övertygande i sin exakthet... Plockade du av framskärmen som en del andra för att underlätta?
Har också ett karosshöjnings-kit på 50mm liggande och är i valet och kvalet om jag skall montera det eller skruva upp fjädringen, därav min första fråga om stötigheten