Skulle säga att orginal dana o gm axlarna du har kommer nog hålla utmärkt om du ska ligga mellan 35-37" och snällare offroad. Jag har monterat hydroassist på min k5 ram finns bult on kit från psc, samt att du får en snäcka till crossover om du kör på det kittet, funkar välldigt bra lättare o styra besten med 44or än bruksaudin hahablazerk5larsson82 skrev:Jodå har funderat en hel del på axel alternativ vet ju att 14ff är klart hållbarare men samtidigt ganska mycket större och tyngre, och med tanke på att jag inte har planer på större hjul än 35 tum i nu läget samt Max 37 tum i framtiden så tror jag att jag att en 14 sf kan hålla gott för mej!!!?
När det gäller framaxeln så har jag förstått att dessa inte växer på träd i Sverige, får väl plocka en från staterna om man skulle bestämma sej för att gå den vägen inte bestämt mej helt där heller än
Om jag ska sitta nöjd med dana 44 eller satsa på värre!? Sitter en torsen diff i den som funkar fin fint.
Vad tror ni kommer jag få problem att få den att hålla!? Inga jätte hjul samt snällare terräng körning!
Någon som har erfarenhet från hydro assistans påbyggnationer på dessa bilar.
Gällande ORD fjädrarna så tog jag dem via min box adress i us så frakten är ju överkomlig men med tull och moms så skulle jag väl ljuga om jag sa att de var billiga
Men jösses vilka fjäder paket flexet är sanslöst bra! Samt helt kund byggda får bestämma vart man vill ha axeln de ville till och med veta om jag hade winch osv på pga att de skulle kunna räckan ut ev extra vikt samt givetvis hur många tum höjning man vill ha! Ruggigt seriösa killar kan jag varmt rekommendera men som Sagt inte direkt skyjacker/procomp priser
Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
UAZ 469B korsad med Cheva blazer k5 355 44" TSL Boggers - Volvo TGB Portaler
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Små framsteg räknas också
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Fan behöver ett stort scoop!!!
Vill inte ha ett stort scoop!!!
Vill inte ett scoop överhuvudtaget!!!
Bara att börja med implacering av intercoolers
Kan inte ens skylla på att jag inte såg det komma
Vill inte ha ett stort scoop!!!
Vill inte ett scoop överhuvudtaget!!!
Bara att börja med implacering av intercoolers
Kan inte ens skylla på att jag inte såg det komma
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Eller så får du karosshöja den [emoji4]
Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Eller så tröstar man sej med lite andra göromål
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Passade på att uppdatera kablaget till fronten nu när ändå allt
var isär plockat, och det behövdes verkligen!!! nu slipper jag
förhoppningsvis kabel brand i den änden av bilen varjefall
Funderat ett tag på placeringen av positions ljusen! hade dem
tidigare i reflextorn på halvljuset, var ju en ok lösning men så
köpte jag nya lampor och är inte sugen på att börja borra sönder
dem.
Efter som det är en -82:a så har jag ju blinkers lampor i stötfångaren
fram och i dessa sitter det ju lamphållare för dubbel tråds lampor!
så jag tänkte att jag kopplar in positions ljusen där, så lyser det konstant
på en tråd och blinkar på den andra!
Vad tror ni mäster besiktnings man säger om det!?
var isär plockat, och det behövdes verkligen!!! nu slipper jag
förhoppningsvis kabel brand i den änden av bilen varjefall
Funderat ett tag på placeringen av positions ljusen! hade dem
tidigare i reflextorn på halvljuset, var ju en ok lösning men så
köpte jag nya lampor och är inte sugen på att börja borra sönder
dem.
Efter som det är en -82:a så har jag ju blinkers lampor i stötfångaren
fram och i dessa sitter det ju lamphållare för dubbel tråds lampor!
så jag tänkte att jag kopplar in positions ljusen där, så lyser det konstant
på en tråd och blinkar på den andra!
Vad tror ni mäster besiktnings man säger om det!?
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Så länge det lyser vitt o blinkar orange brukar dom vara nöjda. Alltså går det åt två glödlampor.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 231
- Blev medlem: ons mar 20, 2013 22:51
- Ort: Gällivare
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Ser sjukt bra ut! Ser bättre ut än nytt! Kommer bli riktigt bra med dubbelturbo!
Ang blinkers och positionsljus, vet att det finns lampor som lyser vitt men blinkar i orange. Kan vara ett alternativ, kolla med nån biltillbehörs butik de bör veta vad det är för lampa. Kompisen satte nämligen sånna på sin 1984 Pontiac.
Ang blinkers och positionsljus, vet att det finns lampor som lyser vitt men blinkar i orange. Kan vara ett alternativ, kolla med nån biltillbehörs butik de bör veta vad det är för lampa. Kompisen satte nämligen sånna på sin 1984 Pontiac.
Jeep älskande Norrbottning.
Äger just nu en Jeep WJ 4,7 och en Mitsubishi Outlander.
Äger just nu en Jeep WJ 4,7 och en Mitsubishi Outlander.
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Tackar så mycket för de orden Ja nu gäller det att få fram lite garage tid närmsta veckorna såMattilacken skrev:Ser sjukt bra ut! Ser bättre ut än nytt! Kommer bli riktigt bra med dubbelturbo!
Ang blinkers och positionsljus, vet att det finns lampor som lyser vitt men blinkar i orange. Kan vara ett alternativ, kolla med nån biltillbehörs butik de bör veta vad det är för lampa. Kompisen satte nämligen sånna på sin 1984 Pontiac.
man kan få komma ut och testa bygget lite.
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Det ser kanonfint ut, hoppas det kommer funka lika bra!
Hur mycket för höga tror du laddluftkylarna är mot huven? Även om det är trökigt och lite knöligt att bygga om det ser det ju ut att få ner dem en bit även om det är tajt mot vänster turbo, säkert med lite svetsning dock för att få det bra. Eller tar även böjen ner i insuget i huven?
Hur mycket för höga tror du laddluftkylarna är mot huven? Även om det är trökigt och lite knöligt att bygga om det ser det ju ut att få ner dem en bit även om det är tajt mot vänster turbo, säkert med lite svetsning dock för att få det bra. Eller tar även böjen ner i insuget i huven?
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Är faktiskt bara 30-40 mm jag behöver få ner intercollerna, höger är ju inga problem alls bara att
sänka ner vänster däremot blir tight men tror jag ska få till det utan alltför stora ändringar,
böjen ner mot insuget kräver inga förändringar.
Har beställt en silicone slang 90 grader som passar direkt från turbon och sen på intercoolern där
kommer jag tjäna rejält med höjd på.
Men men det blir säkert mer jobb än så! tur att man är optimist och förtränger sånt
sänka ner vänster däremot blir tight men tror jag ska få till det utan alltför stora ändringar,
böjen ner mot insuget kräver inga förändringar.
Har beställt en silicone slang 90 grader som passar direkt från turbon och sen på intercoolern där
kommer jag tjäna rejält med höjd på.
Men men det blir säkert mer jobb än så! tur att man är optimist och förtränger sånt
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Ser riktigt snyggt ut!
Vad använder du för svart färg för att måla allt?
Vad använder du för svart färg för att måla allt?
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Färgen jag lackat front & innerskärmar med är opel rally siden matt svart, 2 komponents.
tycker den blev lagom blank blir jul lite förlåtande så inte alla små skavanker syns
tycker den blev lagom blank blir jul lite förlåtande så inte alla små skavanker syns
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 114
- Blev medlem: lör dec 12, 2015 12:06
- Ort: Karlstad
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
God afton allesammans
Bestämde mej för att jag behövde rensa upp lite ytterligare i motor utrymmet och med tanke på
att jag tidigt bestämde mej för att ej göra iordning A/C anläggningen och där med demonterat
kompressor,kylare osv i princip allt utom det som sitter monterat på torped väggen!
Men med tanke på hur mycket annat plock jag börjat stoppa ner i motor utrymmet så
började jag tycka att även det tog onödigt mycket plats! så då tog ett nytt litet projekt
vi, här kommer bild uppdatering, inte klart än! men på G!!!
Bestämde mej för att jag behövde rensa upp lite ytterligare i motor utrymmet och med tanke på
att jag tidigt bestämde mej för att ej göra iordning A/C anläggningen och där med demonterat
kompressor,kylare osv i princip allt utom det som sitter monterat på torped väggen!
Men med tanke på hur mycket annat plock jag börjat stoppa ner i motor utrymmet så
började jag tycka att även det tog onödigt mycket plats! så då tog ett nytt litet projekt
vi, här kommer bild uppdatering, inte klart än! men på G!!!
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 231
- Blev medlem: ons mar 20, 2013 22:51
- Ort: Gällivare
Re: Blazer k5 6.2 Diesel gale banks turbo
Snyggt, blir bra att ta bort AC kåpan. Vars hittade du kåpan för fläkt utan AC? LMC Truck?
Pratade med SFR0 och de sa att det borde inte vara något problem att få igenom med högre effekt genom motorbyte, inte ens vid en vanlig regibesiktning. Detta då effekten ligger under 15hp/100kg och de finns med 210hp/300TQ. Dessutom tyckte SFR0 att det är ju ändå en sån "gruffig" bil så det borde gå igenom oavsett. Frågan hur man gör för att få papper på en 6,5 ISTF 6,2l. Och hur gör man för att den ska se ut som en 6,5a. Vist vi har en 6,5L kåpa från subban men räcker det eller ska man kanske göra sig besväret och flytta insuget. Hoppas att detta var lite bra nyheter för dig, vi sitter ju i samma sits som dig just nu så jag började grotta i det.
Pratade med SFR0 och de sa att det borde inte vara något problem att få igenom med högre effekt genom motorbyte, inte ens vid en vanlig regibesiktning. Detta då effekten ligger under 15hp/100kg och de finns med 210hp/300TQ. Dessutom tyckte SFR0 att det är ju ändå en sån "gruffig" bil så det borde gå igenom oavsett. Frågan hur man gör för att få papper på en 6,5 ISTF 6,2l. Och hur gör man för att den ska se ut som en 6,5a. Vist vi har en 6,5L kåpa från subban men räcker det eller ska man kanske göra sig besväret och flytta insuget. Hoppas att detta var lite bra nyheter för dig, vi sitter ju i samma sits som dig just nu så jag började grotta i det.
Jeep älskande Norrbottning.
Äger just nu en Jeep WJ 4,7 och en Mitsubishi Outlander.
Äger just nu en Jeep WJ 4,7 och en Mitsubishi Outlander.