-91 king cab diesel a-traktor

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Dieselnissee
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: lör jul 02, 2016 21:59
Ort: falun/mora

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av Dieselnissee » mån jul 11, 2016 11:10

suzukianton skrev:
Dieselnissee skrev:
suzukianton skrev:Sicket jävla gött stuk! Sydstatsflaggan får du inte ta bort;) får man fråga hur mycket du fick ge?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

tack! kommer fler bilder nu till veckan:) gav 10k för bilen och tänker då inte ta bort flaggan då jag gav 500 spänn för lämmen. jag vet att flaggan har en mörk bakgrund men den är även en stor symbol för svensk raggarkultur:) [emoji481]
10 bara? Bor du uppåt landet kanske? För här neråt landet äre svårt att hitta kingar billigt alltså den äldre modellen, oftast finns dom inte alls. Detta projekt ska följas noga![WINKING FACE]

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
ja vi gav 10k för den:) dock så är det ombess och ganska mycket rost i karossen på den. men ramen har klarat sig bra och det tackar jag extra för :tumbup: kul att det uppskattas!! :))

vi hämtade den i ljungaverk utanför ånge
-91 nissan king cab A-traktor. höjd 3" och 33" stt

suzukianton
Användare
Inlägg: 69
Blev medlem: tis aug 04, 2015 18:28

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av suzukianton » mån jul 11, 2016 11:29

Ombess är inget om man kan hur det ska va med regler o allt. Köpte min suzuki vitara 88 för 2 år sen o det va ett jävla herk utan dess like, fanns ingen ren plåt över huvudtaget på den, men nu är den fin o allt. Dock va den ju besiktiad o hade inte ombess. Men letar just nu efter kingcab eller nån annan äldre pickup som man kan fixa iordning te traktor. Men innan du åker ut med den sen när den är klar o du har körkort kolla förhelvete så det inte läcker in vid dörrar, ruta eller nån annan liten springa. För då får du börja om i stortsätt, hade det problemet men hitta det rätt snabbt så det han inte rosta så.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Dieselnissee
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: lör jul 02, 2016 21:59
Ort: falun/mora

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av Dieselnissee » mån jul 11, 2016 11:41

suzukianton skrev:Ombess är inget om man kan hur det ska va med regler o allt. Köpte min suzuki vitara 88 för 2 år sen o det va ett jävla herk utan dess like, fanns ingen ren plåt över huvudtaget på den, men nu är den fin o allt. Dock va den ju besiktiad o hade inte ombess. Men letar just nu efter kingcab eller nån annan äldre pickup som man kan fixa iordning te traktor. Men innan du åker ut med den sen när den är klar o du har körkort kolla förhelvete så det inte läcker in vid dörrar, ruta eller nån annan liten springa. För då får du börja om i stortsätt, hade det problemet men hitta det rätt snabbt så det han inte rosta så.


övre listen på framrutan läcker som ett såll :D har du något bra tips på hur man tätar det? hade tänkt prova våtrumssilikon
-91 nissan king cab A-traktor. höjd 3" och 33" stt

suzukianton
Användare
Inlägg: 69
Blev medlem: tis aug 04, 2015 18:28

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av suzukianton » mån jul 11, 2016 11:42

Äre så du kan komma åt det innefrån?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Dieselnissee
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: lör jul 02, 2016 21:59
Ort: falun/mora

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av Dieselnissee » mån jul 11, 2016 11:44

suzukianton skrev:Äre så du kan komma åt det inifrån?


yes
-91 nissan king cab A-traktor. höjd 3" och 33" stt

suzukianton
Användare
Inlägg: 69
Blev medlem: tis aug 04, 2015 18:28

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av suzukianton » mån jul 11, 2016 11:54

Jag tog nån silikon som man använder till glas igentligen. Jag spruta in i hålet och drog sedan hela vägen så vattnet inte kunde ta nån annan väg. Jag ska täta utanför också men har inte riktigt tid just nu, men det har tätat än sålänge så det verkar funka. Ett tips är att om du ska ta silikon så måste du se så att det sätter sig i plåten så det inte släpper i kanterna för då kommer det vatten dit direkt.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Dieselnissee
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: lör jul 02, 2016 21:59
Ort: falun/mora

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av Dieselnissee » mån jul 11, 2016 22:11

suzukianton skrev:Jag tog nån silikon som man använder till glas igentligen. Jag spruta in i hålet och drog sedan hela vägen så vattnet inte kunde ta nån annan väg. Jag ska täta utanför också men har inte riktigt tid just nu, men det har tätat än sålänge så det verkar funka. Ett tips är att om du ska ta silikon så måste du se så att det sätter sig i plåten så det inte släpper i kanterna för då kommer det vatten dit direkt.
tack det ska jag prova!
-91 nissan king cab A-traktor. höjd 3" och 33" stt

Dieselnissee
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: lör jul 02, 2016 21:59
Ort: falun/mora

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av Dieselnissee » tis jul 12, 2016 22:53

idag har det hänt lite i verkstan:) jag och pappa sku montera dubbla elfläktar igår som gick efter en termostat som man skär in i kylslangen då den har en tendens att gå varm. iallafall så började vi med att koppla in all el och sen så skulle vi sätta i termostaten men då hade vi köpt för stor adapter så slangen gick inte på så då kom vi överens om att jag skulle cykla bort och byta den (vi har 800m till biltema) men det var stängt så det fick bli idag.

sen när jag hade bytt den och köpt lite kortare kylslang och skulle montera så drog jag av en bult som håller ner den vanliga termostaten då jag behövde lossa det så jag fick borra och göra nya gängor.
sen läckte det lite ändå men det löstes med plastic padding:)

i väntan på att plastic geggan skulle torka så ställde jag på pumpen lite lagom och kapade bort ljuddämparen och ersatte med en bit 2,5" varmförzinkad vägboms-stolpe :beer:

bilder kommer inom kort!
-91 nissan king cab A-traktor. höjd 3" och 33" stt

Dieselnissee
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: lör jul 02, 2016 21:59
Ort: falun/mora

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av Dieselnissee » tis jul 12, 2016 23:34

innan ersättning

Bild

efter

Bild

några på hela härket

Bild

Bild

Bild

Bild
-91 nissan king cab A-traktor. höjd 3" och 33" stt

Dieselnissee
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: lör jul 02, 2016 21:59
Ort: falun/mora

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av Dieselnissee » tis jul 12, 2016 23:42

#romson #reppelant

Bild
-91 nissan king cab A-traktor. höjd 3" och 33" stt

Dieselnissee
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: lör jul 02, 2016 21:59
Ort: falun/mora

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av Dieselnissee » ons jul 13, 2016 0:08

skriv gärna en rad om vad ni tycker om den:)
eller om ni har nå förslag på nå fränt :beer: :beer: :beer: :beer:
-91 nissan king cab A-traktor. höjd 3" och 33" stt

suzukianton
Användare
Inlägg: 69
Blev medlem: tis aug 04, 2015 18:28

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av suzukianton » ons jul 13, 2016 12:58

Flytta lgf skylten upp te rutan, det har alla min kompisar o jag tycker det passar bättre

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Ghosthack
Rutinerad
Inlägg: 413
Blev medlem: mån jun 16, 2014 14:35
Ort: Stockholm

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av Ghosthack » tor jul 21, 2016 1:54

Jag vet vad flaggan har för historia o jag vet vad folk tycker om den. Jag "googla" faktist på flaggan och denns riktiga syfte o då läste jag att flaggan har upphört, att den helt enkelt är borta/inte har nåt syfte mer än att den står för sydstaterna. Raggaren har flaggan på bilen för det är inom sveriges raggarkultur. Fråga mig inte varför, för helt ärligt tror jag inte nån tänker på denns riktiga syfte, dom/raggarna bara har den där för det är ju som sagt "raggarflaggan". Komentera vad du vill men jag säger det att flaggan symboliserar raggarkulturen i sverige. I usa kan den betyda forfarande det den gjorde för ett ANTAL år sen. Tyck vad du vill tänk vad du vill. Jag tänker såhär du tänker nåt annat. Tråden skapades för att denna pajken skulle visa sitt riktigt goa projekt, då ska vi inte komma o förstöra/komma in på nåt annat.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Den kulturen du tänker på har inget med flaggan att göra, utan den står enbart för DISKRIMINERING! och det går inte att tvätta bort med "Raggarkultur"... Du kanske skulle komplettera med Solkorset också för säkerhetsskull!

Om man inte kan acceptera och lära sig av historien är vi bundna att begå samma misstag, är det en sådan värd du vill leva i? Flaggan till hör historien och skall där också stanna...

Sedan en sak om Google och WIKIpedia: "The Internet is a source of infinite information, the vast majority of which happens to be wrong" //Unknown

Dieselnissee
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: lör jul 02, 2016 21:59
Ort: falun/mora

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av Dieselnissee » lör jul 23, 2016 23:39

hej hej här kommer lite uppdatering:)

ursäkta om jag inte varit så bra på att uppdatera men jag har mest gjort småsaker som inte är värda att nämna.
har börjat lite smått med att laga all rost i skärmkanterna, så jag tog av en skärm och började.

det är första gången jag svetsar bilplåt så ha överseende med svetsarna;)

här kommer lite bilder på skärmen, håll till godo!

Bild

Bild

Bild
-91 nissan king cab A-traktor. höjd 3" och 33" stt

TomasEhrs
Användare
Inlägg: 88
Blev medlem: mån okt 06, 2014 17:43
Ort: Svärdsjö

Re: 88- king cab diesel a-traktorprojekt

Inlägg av TomasEhrs » sön jul 24, 2016 7:37

Annars har du ju allternativ om rost ej är så kul.
http://41021.shop.textalk.se/framskarmar/framskarmar" onclick="window.open(this.href);return false;
______________________
-Mitsubishi L200-02 -

Skriv svar