-91 king cab diesel a-traktor

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

suzukianton
Användare
Inlägg: 69
Blev medlem: tis aug 04, 2015 18:28

Re: -91 king cab diesel a-traktor

Inlägg av suzukianton » fre sep 02, 2016 20:05

Du köpte den jag skulle åka o kolla på din sluge fanxD ;) nä men nu vill jag se mycke bilder o lite aktivt här;) lycka till[THUMBS UP SIGN]

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Dieselnissee
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: lör jul 02, 2016 21:59
Ort: falun/mora

Re: -91 king cab diesel a-traktor

Inlägg av Dieselnissee » fre sep 02, 2016 21:42

suzukianton skrev:Du köpte den jag skulle åka o kolla på din sluge fanxD ;) nä men nu vill jag se mycke bilder o lite aktivt här;) lycka till[THUMBS UP SIGN]

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

hahaha vilket sammanträffande. det var nog ändå tur att du inte köpte den för här kommer då det negativa:(

killen som hade den sa att han hade fått hål i sin kylare när han körde av vägen, så han hade tagit ur kylaren vid försäljning. han rev igång den på plats (utan kylsystem och vatten i då) och allt såg fint ut så vi köpte den och åkte dom 55 milen hemåt. När vi äntligen kom hem så stoppade jag i en kylare och fyllde upp den med vatten sen startade jag den. han köra typ 150 meter innan jag började känna att något var fel för den va slö som fan och vitrykte rejält. jahopp, slut topp packning tänkte jag och lyfte av toppen, och topplockspackningen såg ju som ny ut :aargh: vid dehär laget började mina säkringar att gå och jag konstaterade sprickor i 3 av 4 cylindrar + rost i en som även va vattenfylld. så nu har jag lyft ur motorn och beställt en begagnad som har kommit nu. så när tiden finns så ska väl den i. :tumbup:
-91 nissan king cab A-traktor. höjd 3" och 33" stt

suzukianton
Användare
Inlägg: 69
Blev medlem: tis aug 04, 2015 18:28

Re: -91 king cab diesel a-traktor

Inlägg av suzukianton » fre sep 02, 2016 21:46

Ofan! Det va tur då ja[FACE WITH TEARS OF JOY] aja låter som ni är grejer tet så kämpa på nu bara

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Dieselnissee
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: lör jul 02, 2016 21:59
Ort: falun/mora

Re: -91 king cab diesel a-traktor

Inlägg av Dieselnissee » lör okt 01, 2016 20:35

tjena! det va längesen nu men det har inte hänt så mycket med epan på senaste tiden.

det som har hänt sen sist är väl att jag har har lyft ur den gamla sönderfrusna motorn.

börjat ta ner tanken för att sätta dit en ny. (tandarmaturen är skrot)

bytt oljetråg på nya motorn

+satt på lite mer ljus i form av 4 st 9" hellaljus

bilder kommer!
-91 nissan king cab A-traktor. höjd 3" och 33" stt

suzukianton
Användare
Inlägg: 69
Blev medlem: tis aug 04, 2015 18:28

Re: -91 king cab diesel a-traktor

Inlägg av suzukianton » sön okt 16, 2016 13:38

Jag kommer ihåg själv när jag höll på med min traktor (suzuki) det tog en jävla tid för man hitta nåt hela tin. Du va la 14? Då blire jö körkort inom kort så jobba på nu[WINKING FACE] vill se dig på träffarna i framtiden[FACE THROWING A KISS]

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Dieselnissee
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: lör jul 02, 2016 21:59
Ort: falun/mora

Re: -91 king cab diesel a-traktor

Inlägg av Dieselnissee » tor okt 27, 2016 22:36

suzukianton skrev:Jag kommer ihåg själv när jag höll på med min traktor (suzuki) det tog en jävla tid för man hitta nåt hela tin. Du va la 14? Då blire jö körkort inom kort så jobba på nu[WINKING FACE] vill se dig på träffarna i framtiden[FACE THROWING A KISS]

lk

ja nu är det full fart frammåt, somsagt man hittar fan någonting hela tiden och epan står 8 mil hemifrån så går det ju inte jättefort
-91 nissan king cab A-traktor. höjd 3" och 33" stt

Skriv svar