Återfallet: ZJ V8

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

fredda
Rutinerad
Inlägg: 324
Blev medlem: tis feb 14, 2006 13:58
Ort: Krokom-Jämtland

Återfallet: ZJ V8

Inlägg av fredda » tor dec 22, 2016 20:24

Jahapp! Då har man trillat dit igen då...
Har åkt offroad sedan -90 talet men gav upp det för 8 år sedan när jag var nära att mista livet när jag rullade utan bälte i min dåvarande Samurai, svor att aldrig syssla mad detta igen...
Ja, ni vet hur det är, suget kommer tillbaka.
Har iofs haft en Navara efter det men det var mer av en praktisk allroundbil.

Nu kom det sig så att jag ramlade över en fullt fungerande Jeep GC 5,2 V8 -93 för nästan gratis och då gick det inte att hålla emot längre.
Planen är att stegvis förbättra, ungefär som det blev med Samuraien små steg som slutade med 35:or, kryplåda, fullbur osv.

Eftersom Jeepen saknar front (Krockad) blev första steget att mecka dit lampor och bygga en offroadkofångare, Initialt använder jag en Volvofront som jag hade liggandes så man kan visa sig ute utan att farbror blå kommer på en gång, men det blir sannolikt en customfront senare. Lägger inte upp någon bild nu då den är ganska ful framifrån, Kofångaren blir dock bra och karossmässigt är bilen i ganska bra skick.

Har nu monterat 3 storlekar större däck på originalfälgar 255/70-16 (mot 225/70-16) och till sommaren blir det troligen en omgång 31" som jag har liggande.

Nästa steg är att förstärka trösklarna så man kan änvända HI-liften mer än bara i fram.
Grand cherokee V8 -93

Lars 9k
Forumräv
Inlägg: 805
Blev medlem: tis nov 25, 2014 21:28
Ort: Eslöv

Re: Återfallet: ZJ V8

Inlägg av Lars 9k » tor dec 22, 2016 21:21

Låter ju som ett trevligt projekt, jag har(håller på med) samma resa!!
—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—
/Claesson
SORK, Skånes Offroad Klubb
Jeep ZJ-93 V8

Garagetråd: http://www.overlanding.nu/forum/index.p ... rwannabee/

Skriv svar