De va länge sen ja va här inne, men de har hunnit hänt mycket med bilen. I vintras så hade ja bilen i garaget från september till maj.
De började med att jag skulle laga ett litet rosthål i framstötfångaren. Men upptäckte snart att de va väldigt mycket mer som behövde göras, stötfångaren var bara att slänga, ramen vänter fram var riktigt rostig, så de kapades ur all rost och återuppbyggdes på nytt, generator byttes mot en ny 100amp, fjädringen var slut så ja köpte allt nytt från Gwyn Lewis. Old Man Emu stötdämpare och fjädrar, högre fjäderbwnstorn, kraftiga styrstag från gwyn lewis.
När jag var klar fram hittade ja såklart rost bak oxå, de kapades ur och byggdes upp igen, ramen slipades och målades med hagmans underredsmassa.
Dörrarna är också rostiga, 1 klar, 3 kvar.
Golvet bakom pedalerna va rostigt så de har kapades ur och ersatts med färdig bit från sp4x4.
En outtrigger vänster fram var också slut så den kapades oxå ut och byttes.
Interiört har jag bytit ratt till en mindre. Stolar fram till bmw z3. Bak har ja laborerat med olika, bmw f11 stolar, men dom var för stora för att få de bra med benutrymme. Provade ett range rover p38 baksäte, de satt som smäck, men ja vill ha 2 stolar bak så ja får plats med en 55L kyl/frys imellan stolarna, provade med orginal framstolarna bak, de kan bli riktigt bra. Men orginalsätet fick hamna på plats så länge så ja blev sugen på o bli klar för att kunna använda bilen på sommaren.
Alla bromsrör utom ett som såg fräscht ut byttes.
Besiktningen slog ner på bromsröret som va kvar, såklart
.
Fixade bromsröret och körde 2 veckor innan ja skulle besikta igen, såklart går båda hjullagrena fram åt skogen på 2 mils körning hem från Västerås.
Så nu håller ja på att renovera hela framaxeln 8
.
Snaaaart kan ja köra igen
.