Samurai -90 EvilCrawler Edition!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Samurai -90 EvilCrawler Edition!
Dags för en tråd om bygget!
Hittade ett bra objekt i köping, spoad med 31" hjul, priset landade på 11500:-
Var o hämtade den på fredag natt botkyrkas stora träff började samma dag, kom till garaget i Väsby vid 2 tiden gjorde lite modifieringar, va hemma vid halv 5, o va i Botkyrka vid halv 9 på lördag morgon!
annonsbilden här ovan!
förra ägaren hade börjat bygga om den till a-traktor, bla. genom att bygga vägg bakom stolarna!
nedan lite bilder från förra ägaren!
tyvärr så saknades bakdelen på kapellet då den blitt avkapad, även soffan baksaknades!
Hittade ett bra objekt i köping, spoad med 31" hjul, priset landade på 11500:-
Var o hämtade den på fredag natt botkyrkas stora träff började samma dag, kom till garaget i Väsby vid 2 tiden gjorde lite modifieringar, va hemma vid halv 5, o va i Botkyrka vid halv 9 på lördag morgon!
annonsbilden här ovan!
förra ägaren hade börjat bygga om den till a-traktor, bla. genom att bygga vägg bakom stolarna!
nedan lite bilder från förra ägaren!
tyvärr så saknades bakdelen på kapellet då den blitt avkapad, även soffan baksaknades!
If ucan read this please roll me over!!
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
Lite bilder från från Wild Väsby's stora träff i Rimbo!
Lite bilder från från Wild Väsby's stora träff i Rimbo!
inför träffen så hade jag monterat spiraler mellan bladen fram o bak samt momentstag o grövre kofångare fram!
inför träffen så hade jag monterat spiraler mellan bladen fram o bak samt momentstag o grövre kofångare fram!
If ucan read this please roll me over!!
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
På söndagseftermiddan i Rimbo så började det låta litekonstigt i bakaxeln och bilen verkade lite vinglig, mitt momentstag hade krökts och då slitit loss fästet i bakaxeln och detta resulterade i ett hål stort som en enkrona o bakaxeln!
oxå så upptackte jag när jag var i garaget o tvättade att 3 av 4 bladfjädrar var krökta o detta blev början till ombyggnationen!
oxå så upptackte jag när jag var i garaget o tvättade att 3 av 4 bladfjädrar var krökta o detta blev början till ombyggnationen!
If ucan read this please roll me over!!
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
Så, efter en hel del surfandes på olika forum o sidor så växte planerna, det skulle va 4-link o hjulbasen skulle va minst 100"!
hjulhusen förlängdes en aning!
bakaxelkåpan hade bucklats till så den låg emot kronhjulet, så den bankades ut och sedan förstärktes bakaxeln och fästen till spiralerna byggdes!
Ett kombinerat skydd för fördelningslådan och fäste för 4-linken byggdes!
första staget provmonterat!
två stag monterade, och d va dags för provmontering av hjulen!
hjulhusen förlängdes en aning!
bakaxelkåpan hade bucklats till så den låg emot kronhjulet, så den bankades ut och sedan förstärktes bakaxeln och fästen till spiralerna byggdes!
Ett kombinerat skydd för fördelningslådan och fäste för 4-linken byggdes!
första staget provmonterat!
två stag monterade, och d va dags för provmontering av hjulen!
If ucan read this please roll me over!!
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
Jag funderade länge på hur jag skulle fästa huvubågen då jag inte gillade att den skulle sitta i hjulhusen, resultatet blev ett stag ut från ramen från främre till bakre hjulhuset!
tog även beslutet att ta bort resten av flaket, men halva b-stolpen sparades för att kunna ha på dörrarna!
tog även beslutet att ta bort resten av flaket, men halva b-stolpen sparades för att kunna ha på dörrarna!
If ucan read this please roll me over!!
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Jaja!
Kan ju berätta att den där burmonteringen aldrig blivit godkänd vid någon som form av vagnsbokbesiktigande....
Styrkan i den konstruktionen är inte stor...
Senast redigerad av Lasse Suzican den mån dec 31, 2007 22:45, redigerad totalt 1 gånger.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
4-linken bak färdig!
sista decimetern med det tvärgående röret på ramen var rostig o rutten så den kapades av och ett grövre rör monterades mellan ramen!
sista decimetern med det tvärgående röret på ramen var rostig o rutten så den kapades av och ett grövre rör monterades mellan ramen!
If ucan read this please roll me over!!
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
Så här långt han jag igår kväll, alla rören har jag bockat själv!
I morgon blire nya tag!
lägger även upp lite fler bilder på bygget!
I morgon blire nya tag!
lägger även upp lite fler bilder på bygget!
If ucan read this please roll me over!!
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
lederna är återvunna bussningar från bladfjädrarna, allt för att hålla ner kostnaderna, om allt går som det ska så byts dom ut mot uniballs, men den skall köras innan!skogsvild skrev:Vad har du för leder på stagen till 4-länken??? gummibussningar, uniballs eller nått annat
If ucan read this please roll me over!!
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
ja vet att den inte kommer att bli godkände i vagnsboksbesiktning, men detta spelar ingen roll eftersom att den inte är byggd för tävling!
If ucan read this please roll me over!!
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
har ingen höjd ford pickis men brukar åka med en som har en mattsvart ford med 38,5" hjul!turbomicra skrev:Du ser bekant ut det är möjligtvis inte du som har en tämligen hög ford pickis?
If ucan read this please roll me over!!
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
http://sverigeoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
prenumerant@sverigeoffroad.se
då är det nog där i från jag sett dig med andra ordEvILeMiL skrev:har ingen höjd ford pickis men brukar åka med en som har en mattsvart ford med 38,5" hjul!turbomicra skrev:Du ser bekant ut det är möjligtvis inte du som har en tämligen hög ford pickis?
vist var du i rättvik på clasic med den bilen?