Jag har en 16-tums VW Syncro T3 Dubbelhytt från 1991. Kardanen har varit borttagen, men jag har hittat den och tänker skruva dit den igen. Frågan är: vilken typ av skruv och mutter ska det vars med tanke på hållfasthet. Brickor.
Bilen hr stått sen år 2000 ungefär, men nu har den nyrenoverade motorn kommit på plats. Jag hoppas den kommer igång nu till sommaren.
Finns det fler Syncro-ägare runt om Sverige om jag kn byta frågor med?
VW T3 Syncro
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: VW T3 Syncro
Du har lagt tråden i fel kategori.
Men du kan ta vanliga skruv med låsmutter
Men du kan ta vanliga skruv med låsmutter
TGB 13
Re: VW T3 Syncro
Nu är jag ingen expert på syncrokardaner men de kardaner jag sett/skruvat på har alltid haft 12.9-skruv för hållfasthetens skull. Vanliga galvade skruv är i regel bara av hållfasthetsklass 8.8.
Jag skulle inte chansa på de skruvarna då det kan slå sönder ganska mycket om de går av.
Jag skulle inte chansa på de skruvarna då det kan slå sönder ganska mycket om de går av.
-
- Nybörjare
- Inlägg: 4
- Blev medlem: tor apr 17, 2014 11:07
Re: VW T3 Syncro
Tack för tipset om de starkare bultarna. Skall kolla med VW-verkstaden också.
-
- Forumräv
- Inlägg: 666
- Blev medlem: sön feb 03, 2013 9:47
- Ort: Umeå/Rödåsel
Re: VW T3 Syncro
Kört t4 syncro i några år nu otroligt nöjd med allt utom bullernivån så nu på senaste tiden har jag jobbat med att försöka isolera väggar o tak. Men i övrigt som sagt nöjd tog mig igenom 4km skogsväg med 1.5-3dm lera med sektioner med översvämmade diken där vattenbaden var ca 20m långa. Min trogne springare tog mig igenom detta test led släpvagn så efter det var jag en väldigt nöjd bilägare
Umeå Offroad & Import
Webshoppen som levererar det mesta inom offroad
För både hobbyanvändare och proffs
http://www.umeaoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Webshoppen som levererar det mesta inom offroad
För både hobbyanvändare och proffs
http://www.umeaoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;