Opel Frontera byta motor?

Landrover, Volvo, Mercedes, Lada M.fl.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Knollson
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: lör sep 30, 2017 17:16

Opel Frontera byta motor?

Inlägg av Knollson » lör sep 30, 2017 18:03

Tjenare. Jag har en Opel Frontera A Sport från 95. I den sitter 2 liters bensin motorn med elektronisk insprutning. Jag känner att den motorn är lite för klen, och därför har jag kommit på iden att byta motor till nån stark turbo diesel tex som passar i en frontera. Min fråga är om det skulle funka överhuvud taget och isåfall vilka modifieringar jag skulle behöva göra? Tacksam för alla svar! :D

skogis
Forumräv
Inlägg: 762
Blev medlem: mån sep 07, 2009 6:56
Ort: alingsås

Re: Opel Frontera byta motor?

Inlägg av skogis » mån okt 02, 2017 6:52

jag håller på att montera en skoda 1.9 d i pojkens blivande traktor.den är ju inte direkt effektfull men en vag tdi skulle nog gå fint.
ev ta en från en frontera med diesel i. skall du besikta som bil så är det ganska mycket med avgaskrav intyg m.m efter årsmodel l92. skall den reggas för väg måste det vara enklast att köpa en frontera med diesel i och ta det motorpaketet.

Knollson
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: lör sep 30, 2017 17:16

Re: Opel Frontera byta motor?

Inlägg av Knollson » tis okt 03, 2017 14:11

Ja, min frontera är också en a-traktor. Därför måste jag byta motor ist för att byta hela bilen. Jag kan börja kolla lite efter dieselmotor från nån frontera. Trodde de fanns diesel 6or till dem, men tydligen så är dem motorerna också bensin... :x Jag återkommer om det blir något tdi köp me bilder osv :tumbup:

Lahenvirta
Användare
Inlägg: 78
Blev medlem: ons jan 15, 2014 10:09
Ort: Köping/Kolsva

Re: Opel Frontera byta motor?

Inlägg av Lahenvirta » mån okt 09, 2017 12:29

Finns Opels 2.3 och 2.5 diesel, och sen finns Isuzus 2.8 och 3.1 diesel. Isuzu dieslarna är samma block, bara slag och borr som skiljer.

Skriv svar