Några absolut sista dumma frågor till er som är hemma på det här med viskon
1 har viskokopplingen nå att göra med fyrhjulsdriften
2 kan man fortsätta o köra om den är paj
3 o vad kan hända inget ras hoppas jag
4nån som vet vad viskon kostar ityskland
Tacksam för svar på dessafrågorså är jag nöjd omkommer inte med dumma frågor
Ha en bra dagi snögloppet
350420
Knackning vid backning
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Knackning vid backning
Åter igen några dumma frågor
1har viskokopplingen nått med fyrhjulsdriften o görs
2. Vad händer om man åker med defekt visko märks inget vid landsvägskörning
3 är det inga problem o köra med defekt visko eller kan det bli ras av något slag
Ni som kan det här med viskon svara på mina frågor så ska ni slippa mej nå mera frågor om viskon
Ha en bra dag
350420
:
1har viskokopplingen nått med fyrhjulsdriften o görs
2. Vad händer om man åker med defekt visko märks inget vid landsvägskörning
3 är det inga problem o köra med defekt visko eller kan det bli ras av något slag
Ni som kan det här med viskon svara på mina frågor så ska ni slippa mej nå mera frågor om viskon
Ha en bra dag
350420
:
Re: Knackning vid backning
Har skrivit ett nytt in lägg men inte kom det fram
Får prova igen
Får prova igen
Re: Knackning vid backning
Var inläggen vägen funkar inte
350420
350420
Re: Knackning vid backning
1. Ja. den sitter i din fördelningslåda. fördelar kraften mellan fram och bakaxel.
När den är defekt så blir det som att man har en spärrad mittdiff. vilket ger mer brytningar i drivlinan när man svänger tvärt på fasta underlag.
2. Det blir mer brytningar som nämnt, märks nog inte vid normal körning men vid tvära svängar framåt eller bakåt i låg fart märks det mer. extra mycket på lågväxel.
3. En kostnadsfråga tycker jag.
Kör på och tänk lite på att inte göra dounats på asfalt typ.
4. här är lite olika pris. verkar kunna köpas billigare om det är en renoverad.
Men jag skulle råda dig att byta fördelningslåda istället mot en från ex XJ.
Gör du inte jobbet själv så kostar det en bra slant att få viscon utbytt. att få en låda utdbytt blir billigare och också bättre.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... o&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Fråga på du =)
Men samla gärna under samma tråd, då du verkar ha många frågor.
Rekomendear även att köpa en Heynz bok. som tidigare nämnts. jag hade god hjälp av min!
Och slutligen. det jag nämnt är bara vad jag tyckte om att ev byta visco på min Zj som inte var mycket värde på.
När den är defekt så blir det som att man har en spärrad mittdiff. vilket ger mer brytningar i drivlinan när man svänger tvärt på fasta underlag.
2. Det blir mer brytningar som nämnt, märks nog inte vid normal körning men vid tvära svängar framåt eller bakåt i låg fart märks det mer. extra mycket på lågväxel.
3. En kostnadsfråga tycker jag.
Kör på och tänk lite på att inte göra dounats på asfalt typ.
4. här är lite olika pris. verkar kunna köpas billigare om det är en renoverad.
Men jag skulle råda dig att byta fördelningslåda istället mot en från ex XJ.
Gör du inte jobbet själv så kostar det en bra slant att få viscon utbytt. att få en låda utdbytt blir billigare och också bättre.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... o&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Fråga på du =)
Men samla gärna under samma tråd, då du verkar ha många frågor.
Rekomendear även att köpa en Heynz bok. som tidigare nämnts. jag hade god hjälp av min!
Och slutligen. det jag nämnt är bara vad jag tyckte om att ev byta visco på min Zj som inte var mycket värde på.