Sänka fördelningslådan

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

No brakes
Användare
Inlägg: 20
Blev medlem: tor apr 14, 2016 21:37
Ort: Munka LJungby
Kontakt:

Sänka fördelningslådan

Inlägg av No brakes » ons jun 22, 2016 20:34

Har funderat på att införskaffa ett 4" flex kit. Vad jag har läst mig till finns det kitt för att sänka fördelningslådan för att vinkel på kardan ska bli rätt. Hur funkar det ? Har sett ett kitt och det var 4 bussningar el liknande. Själv tycker jag det ser ut som fördelningslådan sitter direkt på växellådan.
Nån som har kunskap och ork att reda ut detta mer ingående?

Gäller en zj -98

ErraN_XJ
Veteran
Inlägg: 1558
Blev medlem: tis dec 21, 2010 18:23
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Sänka fördelningslådan

Inlägg av ErraN_XJ » ons jun 22, 2016 22:05

Fördelningslådan sitter skruvad i lådan. Kittet sänker balken som lådorna vilar på.
#JeepGaraget


:thefinger:


#Offroaders Bohuslän

cherokeex2
Veteran
Inlägg: 1514
Blev medlem: ons jan 14, 2009 20:54
Ort: Markaryd

Re: Sänka fördelningslådan

Inlägg av cherokeex2 » tor jun 23, 2016 18:12

På en ZJ så behöver inte fördelningslådan sänkas vid 4" höjning så dom delarna kan du kasta.
Min är 4" hög utan sänkt fördelningslåda.
Det pga att ZJ har ganska lång hjulbas jämfört med XJ,TJ och endel andra som kan behöva ha den sänkt.

Ska du ha ett kitt med flexarmar så håll dig undan rough country, har det på min ZJ och vilket skräp det är.
I början var dom väll bra men efter ett par månader så slits bussningarna ut i flexdelen så man måste byta dom även fast man smörjer dom ofta.
Tar man inte det i tid då så slutar det med att den gängade brickan som ska låsa fast bussningen böjs så gängorna går sönder när man skruvar ut den.
Jag har fått svetsa fast den låsbrickan i en av bärarmarna....

Har beställt nya IRO bärarmar istället utan flexdel så jag slipper det krånglet i framtiden
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a

No brakes
Användare
Inlägg: 20
Blev medlem: tor apr 14, 2016 21:37
Ort: Munka LJungby
Kontakt:

Re: Sänka fördelningslådan

Inlägg av No brakes » sön jul 03, 2016 11:53

Hade tänkt att använda mina nuvarande 2" puckar tillsammans med ett 4" kitt. Får se hur det blir till slut. Kör med nuvarande konfiguration detta året. Men med 32" så tar det i lite överallt utan krägningshämmare. Och jag har gått ganska hårt åt hjulhusen för att det ska gå fritt. Större hjul är mitt mål.

Skriv svar