Aktuellt datum och tid: lör nov 18, 2017 1:03

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: fre aug 04, 2017 14:42 
Offline
Användare

Blev medlem: ons jun 28, 2017 6:56
Inlägg: 12
Ort: töre
nu bytt automatlåda så nu driver den igen men fördelningslådan vägrar fungera annat än på 4wd hög och låg och friläge fungerar men inte läget för 2wd part time lampan lyser hela tiden och bilen är långt ifrån rolig att köra är det någon som vet vad som brukar hända i dom lådorna 231 j heter den har en fördelningslåda från 89 cherokee men den ser inte likadan ut börjar bli less på att hålla på när jag inte har koll på vad jag gör riktigt behöver bilen och har inte riktigt tid med att jävlas då den var tänkt att användas för virkestransporter och dylikt medans vi bygger ut garaget trist som f-n vad göra??? tips någon???

_________________
jeep comanche 88.89.


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: fre aug 04, 2017 16:19 
Offline
4x4xnerd
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre nov 09, 2007 14:16
Inlägg: 5294
Ort: Säffle
Är 2wd-läget i ena ändläget av spakens slag?
I så fall kan den kanske räcka att justera läckaget...

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

_________________
/Fredrik
Cheva K30 6,2D höjd 4", 42"Irok
Cheva K2500 6,2D höjd 6", 37"SSR
Dodge W250 5.9CTD höjd 4", 33"Bfg M/T


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: sön aug 06, 2017 1:18 
Offline
Rutinerad

Blev medlem: mån apr 01, 2013 22:50
Inlägg: 309
Ort: Kungälv
NP231J har bara 2WD, N och 4WD låg. Har du annan kuliss runt spaken kan bilen tidigare haft en NP242.
NP242 har 2WD, 4WD fulltime, 4WD parttime, N och 4WDlåg

_________________
Behöver ny projektbil. Skall passa uppepå en D44 fram och Ford 8.8 bak.


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: ons aug 09, 2017 5:28 
Offline
Användare

Blev medlem: ons jun 28, 2017 6:56
Inlägg: 12
Ort: töre
sitter en 231 j låda två wd längst fram 4wd hög friläge sen 4wd låg verkar som att två wd gått i nu men part time lampan lyser ändå och bilen är otrevlig då den kliver och har sig hänger en blå vaccumslang lös under huven som jag inte hittar vart den ska sitta börjar ge upp

_________________
jeep comanche 88.89.


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: ons sep 13, 2017 10:59 
Offline
Hemmastadd
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor nov 08, 2012 16:36
Inlägg: 130
Ort: Falun
"Part time"-lampan styrs av en vacuumswitch på fördelningslådan, och kan lysa om switchen är kass.

Har egentligen inget med fyrhjulsdriften att göra, mer än att den tänds och släcks.

Vacuumslangen har med största sannolikhet med den delade drivaxeln fram höger att göra.
Allt det går att eliminera, och låsa axeln i fast läge.

Jag bytte ut min vacuumswitch till lampan mot en från en nyare cherokee, som bara behöver +/-, och inte 7 meter vacuumslang.

MvH
Niclas
070två634460

_________________
När du startar en hembyggd pulsjet, se upp för tändsmällar.

Comanche -88, Work in progress


Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011