Prov-/testföraren Björn Törnros skriver, i mitt tycke, inte lika bra och initierat som Micke Lindberg skulle ha gjort.
3 takalternativ och 2 modellvarianter. De senare Sahara och Rubicon. Sport inte till Sverige.
Motorerna, till att börja med endast 2.2 lit dieslar, direkt plockade från Alfa Romeo Giulia.
Bensinare 2 lit tillgängliga vid årsskiftet(från FIAT 500 X?).
Alla motorer 4-cyl och kopplade till 8-stegad automat(från FIAT?).
Finns inga bilder från "maskinrummet" så det går inte se om det är gamla VM Motori-maskiner som dammats av.
Nya JEEP kan, av Björn Törnros, sammanfattas som: "en bil för dig som spenderar mycket körtid på dåliga vägar eller inga vägar alls. Eller för de naturvana som har med sig full lavinutrustning för en dagstur till lokala parken i Bromma".
Rivaler är, enligt artikelförfattaren, Toyota LandCruiser och Lada Niva.
Dock har inte nya JL fördelningslåda med "Full Time" som de båda ovan nämnda bilarna.
Enligt min åsikt snyggare "bumpers" både fram och bak på JL än på JK.
Priserna ej fastställda, men skatten blir 14.508:-/år.
Instegsversionen Sport, som inte kommer att säljas i Sverige, kostar från 48.000 euro.
Artikelförfattaren rekommenderas uppdatera sig beträffande Willys/Jeep´s historia genom "Jeepen i Sverige".
JEEP Wrangler JL provkörd i Teknikens Värld 17/2018.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Forumräv
- Inlägg: 848
- Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
- Ort: Strängnäs
JEEP Wrangler JL provkörd i Teknikens Värld 17/2018.
Rubicon
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel.
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel.