Wrangler XJ med Drivlina från GC ZJ V8 318 eller 360

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

ErraN_XJ
Veteran
Inlägg: 1558
Blev medlem: tis dec 21, 2010 18:23
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Wrangler XJ med Drivlina från GC ZJ V8 318 eller 360

Inlägg av ErraN_XJ » tor dec 13, 2018 8:31

Bild

De behöver inte va bonnigt att flytta bak bakaxeln, de ger dig kanske mer jobb men sen e de bara fördelar.
Bättre frigångsvinkel bak, längre kardan med mindre vinkel på knutarna å längre hjulbas vilket e en stor fördel.
#JeepGaraget


:thefinger:


#Offroaders Bohuslän

Iznogoud
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: lör maj 07, 2016 14:47
Ort: Sandviken

Re: Wrangler XJ med Drivlina från GC ZJ V8 318 eller 360

Inlägg av Iznogoud » tor dec 13, 2018 8:45

242 och 249 är nog lika i storlek gissar jag utan att ha mätt, kan göra det om minnet håller under dagen...
249 är den starkaste lådan, vilket gör att den är enda alternativet från fabrik med V8 motor.
Vid byte av f-låda är det viktigt att hålla koll på vilken ingående axel lådan har, den skiljer mellan årsmodeller och motoralternativ https://www.jeepforum.com/forum/f13/tra ... 42-685644/

93-95 V8 ZJ's: 46RH transmission, 1.55" 23 spline input shaft
93-95 I6 ZJ's with the 42RE: .840" 23 spline input (with collar)
93 I6 ZJ's with the AW4 or AX15: .750" 23 spline input
All 96-98 ZJ's: .840" 23 spline input
All 96-01 XJ's: .840" 23 spline input
92-95 XJ's: .750" 23 spline input
91 and older XJ's: .750" 21 spline input
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6

Iznogoud
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: lör maj 07, 2016 14:47
Ort: Sandviken

Re: Wrangler XJ med Drivlina från GC ZJ V8 318 eller 360

Inlägg av Iznogoud » tor dec 13, 2018 14:39

242 och 249 är båda ca, 425mm långa.
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6

Skriv svar