prisvärd höjning av yj

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

ericviking
Användare
Inlägg: 14
Blev medlem: fre nov 22, 2013 12:04
Ort: härryda

prisvärd höjning av yj

Inlägg av ericviking » lör feb 29, 2020 16:42

Tjena, jag har nyligen köpt mig en yj 88 som gått under 15kmil.
Jag letar efter ett hyffsat billigt sätt att höja den en bit. Jag vill inte bygga om hela bilen så funderingen har varit karosshöjning med hockeypuckar och längre shaklar. har möjlighet att bygga mycket själv på jobbet så diy projekt är ingen fara. använder bilen som bruksbil och tanken är att det ska bli mer overlanding än extrem offroad typ. jag känner att det är lite onödigt att byta ut fjäderpaketen just nu då de är i väldigt bra skick. vet någon hur mycket man kan höja en yj utan att styrning och annat ballar ur helt?
Tack på förhand!!

Al Bundy
Användare
Inlägg: 39
Blev medlem: ons mar 26, 2014 11:22

Re: prisvärd höjning av yj

Inlägg av Al Bundy » sön mar 01, 2020 6:34

Du har pm...

Fisketorp
Guru
Inlägg: 2597
Blev medlem: lör sep 28, 2013 16:31
Ort: Fisketorp

Re: prisvärd höjning av yj

Inlägg av Fisketorp » sön mar 01, 2020 20:34

Vad för däck hade du tänkt dig?
Jag kör med 31" org fjädring och ej karosshöjd, funkar så länge det inte flexar något större =D

tänker att en karosshöjning hade räck för min del då den inte går mer än skumpiga grusvägar och lite ojämnheter.
Har iofs 4" höjning liggandes om jag skulle få ork till det.

Har för mig att du behöver nya bromslangar om du går över 2-3"
Annars är en billig höjning att flytta axlarna under bladen istället, ger ca 6" om jag minns rätt.
Vissa har gjort detta utan bekymmer (vibrationer etc) och vissa har fått raka motsatsen.

Men är ju ett sätt att gå om man vill göra det billigt för sig, personligen tycker jag karosshöjning kan se väldigt konstig ut.

Skriv svar